Automobilka ponúka svojim zákazníkom unikátnu možnosť. Motor do auta si môžu poskladať sami!

Chceli by ste si niekedy postaviť motor do svojho auta? Chevrolet vám to umožní!
Vydané  Text: 

Majitelia starších áut často argumentujú tým, že si nové nekúpia aj preto, lebo dnešné autá už nemajú takú kvalitu ako kedysi. Je to ich osobný názor, ktorý sa častokrát nezakladá na pravde. Na druhú stranu však dnešné automobilky produkujú obrovské množstvá áut a z času na čas sa môže nejaká tá chybička kvality prihodiť, nakoľko ide o pásovú výrobu, ktorú zákazník nevie žiadnym spôsobom ovplyvniť. To sa ale netýka amerického Chevroletu, ktorý sa rozhodol pre celkom zaujímavý krok. ### Poskladáte si vlastný motor Niektoré autá sú natoľko kultové alebo unikátne, že si zaslúžia aj podobný prístup. A keďže v obchode platí staré príslovie, náš zákazník náš pán, Chevrolet sa rozhodol splniť želania niektorých svojich fanúšikov. Uviedol program umožňujúci poskladanie si najpodstatnejšej časti modelu Corvette Z06. Za príplatok 5 000 dolárov (5 063 eur) si zákazník môže poskladať motor do tohto superšportu úplne sám.
Tento motor si môžete zložiť na vlasntú päsť. Stojí to len 5-tisíc dolárov.
Program, ktorý sa nazýva **Build Your Own Engine (BYOE)** bude oficiálne spustený v druhom kvartáli budúceho roka. Zákazníci si svojpomocne pod dohľadom skúseného technika môžu poskladať motor s označením LT6. Ide o vidlicový osemvalec s objemom 5,5-litra a celkovým výkonom 670 konských síl. Budúci majiteľ Corvette Z06, ktorý si balíček BYOE priplatí, bude počas stavby motoru zaradený na vopred určenú pozíciu vo výrobnej linke. Z dostupných dielcov motor skompletizuje a následne ho odovzdá na potrebné testovanie. Pokiaľ motor prejde bez problémov, bude namontovaný do jeho auta. ### Nejde o premiérovú záležitosť Zaujímavosťou je, že nejde pritom o žiadnu novinku. Chevrolet podobný balíček pre milovníkov silných áut ponúkal už pred vyše desaťročím. V roku 2011 si zákazníci mohli postaviť motor s označením LS7 a LS9. Vtedy išlo o 7-litrový a 6,2-litrový agregát s výkonom 460 a 638 koní. Podobný balíček by určite mnohí uvítali aj u nás. Každý, kto bude mať v budúcnosti možnosť si svoj vlastný motor poskladať sám, sa okrem nezabudnuteľného zážitku môže tešiť aj na detailné informácie o fungovaní motoru, ktoré sa v budúcnosti v prípade problémov určite môžu hodiť.
Motor bude po zostavení umiestnený do úplne novej Corvette Z06.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.