Aktuality

Škoda odhalila nové názvy svojich SUV: Čo hovoríte na Prediaq a Sharyaq?

Škoda Sharyaq a Škoda Prediaq (2022)

Záhada Škody odhalená

Pred pár dňami sa objavila informácia, že Škoda si dala zaregistrovať mená pre modely Sharyaq a Prediaq. Fám, čo by to mohlo znamenať, bolo množstvo. Od elektromobilov, cez vozidlo určené na zdieľanie viacerými užívateľmi až po čokoľvek.

Nám sa podarilo dopátrať k riešeniu záhady. A tá sa spája s hokejom, konkrétne s dvojzápasom NHL medzi tímami San José Sharks (Sharyaq, čiže Škoda Enyaq) a Nashville Predators (Prediaq, čiže Škoda Kodiaq), ktorý sa v dňoch 7. a 8. 10. koná v pražskej hale O2 aréna a keďže hokej patrí medzi najdôležitejšie sponzoringové aktivity automobilky, nemohla Škoda chýbať ani v tomto prípade. A že sa k tomu postavila takto kreatívne, svedčí o jej šikovnosti.

Vieme aj o ďalšej novej Škode

Škoda v tomto období kladie veľký dôraz na to, aby všetci vedeli o jej veľkých ambíciách. Predstavila novú dizajnovú identitu vrátane nového loga a tiež celkom nový dizajnérsky štýl s názvom MODERN SOLID, ktorý bude typickým pre jej automobily novej generácie. Tento dizajnérsky rukopis už nesie koncepčný automobil Vision 7S, ktorému sme venovali samostatný príspevok, ale aj ďalší model, o ktorom automobilka zatiaľ verejne nehovorí.

My už síce poznáme jeho vzhľad, charakter aj názov, avšak nemôžeme ich vyzradiť. Môžeme len pripomenúť informácie, ktoré sa objavili v motoristickom svete, že Škoda pracuje na novom cenovo dostupnom elektrickom vozidle, ktorý by mohol byť elektrickým nástupcom súčasnej Fabie.

Prečítajte si aj:


Malé autá nekončia. Škoda pracuje na elektrickom nástupcovi Fabie s veľmi priaznivou cenou

David Hecl


Ďalšie nezvyčajné názvy Škodoviek

Názvy modelov značky Škoda sú v našom regióne už notoricky známe, pretože ide o dlhodobo najpopulárnejšiu a najžiadanejšiu automobilku na našom i českom trhu. Takisto v zahraničí jej zákazníci dôverujú, a tak názvy ako Fabia, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq či Kodiaq jednoznačne priraďujú práve k mladoboleslavskej automobilke.

Nepochybne sa už do všeobecného povedomia dostali aj modely Scala a Enyaq iV, no podľa nášho názoru stále neprekonávajú také ikony, akými sú Rapid, Garde či embéčky 1000, 105/120/125.

A potom sú tu také modely, ktoré poznajú len tí, ktorí majú určitý vhľad do zákulisia a histórie značky Škoda. Napriek nepochybne veľkej medializácii verejnosť obyčajne nepozná modely ako Citijet, Element, Mountiaq, Funstar, Slavia, Sunroq a Afriq, hoci ide o mimoriadne zaujímavé vozidlá.

Škoda Slavia a Škoda Afriq
Škoda Slavia a Škoda Afriq

Nedávno sme dokonca mali možnosť vyskúšať si ich na vlastnej koži, i keď za sprísnených podmienok a v rýchlosti nanajvýš 30 km/h. Ide totiž o prototypy, ktoré vznikli ako unikáty, teda jedinečné kusy v dielniach odborného učilištia v Mladej Boleslavi. Strojárenskí a elektrotechnickí študenti s pomocou svojich majstrov odborného výcviku a s veľkou podporou od Škoda Auto vyrobili vlastné autá postavené na základoch komerčne dostupných modelov, pričom im vždy dopriali významný odlišovací faktor - napríklad zo Škody Karoq sa stal kabriolet Sunroq, zo Scaly nádherný spider Slavia a z SUV Kodiaq úchvatný pick-up s pridanou úžitkovou hodnotou.

Prečítajte si našu reportáž o vozidlách študentského projektu Azubi Car v nasledujúcom príspevku:

Prečítajte si aj:


Škoda nám predviedla 7 modelov áut, ktoré sa nedostali do výroby. Kabriolet aj pick-up by si pritom určite našli majiteľov

ERIK STRÍŽ


Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?