Lacný crossover PEAR si môžete rezervovať za 250 dolárov, má byť revolúciou v osobnej doprave

Výrobca Firsker verejne prisľúbil, že cena nového elektromobilu Pear nepresiahne 30-tisíc amerických dolárov, dnešných 29 299 eur.
Vydané  Text: 

Crossover FISKER PEAR (2024)
### FISKER PEAR: Lacný elektrický crossover **[Automobilka Fisker](https://autoviny.sk/obsah/znacka/fisker)** už dnes registruje štyritisíc objednávok na nový elektromobil Pear, vyhlásil Henrik Fisker, zakladateľ spoločnosti. Pear je pre značku mimoriadne dôležitým produktom, pretože by sa mal postaviť proti aktuálnemu trendu zdražovania nových automobilov a garantovať nízku cenu ohraničenú na maximálne 30 000 USD. To je pri súčasnom prepočte 29 299 €, čo robí z modelu Pear skutočne **[jeden z najdostupnejších elektromobilov](https://autoviny.sk/obsah/znacka/dacia-spring)**. Zatiaľ ho však nikto nevyskúšal a vlastne sme ani nespoznali jeho technické vlastnosti, do predaja sa má dostať v roku 2024. Najbližšie oficiálne zastúpenie automobilky je v susednom Rakúsku. Názov Pear je v preklade *hruška* a snáď aj preto ho výrobca propaguje v nápadnej zelenej farbe. V skutočnosti je však tento názov akronymom výrazu „Personal Electric Automotive Revolution“, teda niečo v zmysle „**Osobná elektrická automobilová revolúcia**“.
Crossover FISKER PEAR (2024), vizualizácia
My za revolučné (alebo za evolučné skoky) považujeme skôr automobily ako [Nissan Leaf](https://www.autoviny.sk/testy/122977/da-sa-zit-s-elektromobilom-aktivny-zivot-test-nissanu-leaf-ocami-nasej-kolegyne), [Dacia Spring](https://www.autoviny.sk/testy/123751/test-dacia-spring-tyzden-s-lacnym-elektromobilom-dopadol-ovela-lepsie-ako-by-ste-si-mysleli) alebo [Tesla Model 3](https://autoviny.sk/obsah/znacka/tesla-model-3), no podľa slov Henrika Firskera pôjde o skutočnú revolúciu nielen s ohľadom na cenu, ale aj **podvozkovú platformu SLV1** a vnútronú centralizovanú architektúru počítačového systému. Namiesto niekoľkých počítačových systémov má byť v aute iba jeden centralizovaný, nech už to znamená čokoľvek.
Elektrické SUV FISKER OCEAN. Crossover PEAR s ním zdieľa vzhľad prednej masky, bude mať ale menšie rozmery.
Fisker vyhlásil, že ročne mieni vyrobiť **minimálne 250-tisíc kusov modelu Pear**, výroba pritom bude prebiehať vo výrobnom závode spoločnosti Foxconn známej výrobou smartfónov Apple iPhone.
Elektrické SUV FISKER OCEAN. Crossover PEAR s ním zdieľa vzhľad prednej masky, bude mať ale menšie rozmery.
### Automobilka či technologická spoločnosť? Automobilka Fisker totiž ťaží z podobného marketingového konceptu ako americká Tesla. Nejde ani tak o tradičnú automobilku, ako skôr o technologickú vizionársku spoločnosť. Modelom Pear mieni osloviť aj zákazníkov, ktorí nepatria k lukratívnej vyššej vrstve. Pre tých lepšie situovaných je určené **SUV Fisker Ocean**, ktorého výroba sa spustí 17. novembra 2022, teda práve v deň, keď u nás oslavujeme Deň boja za slobodu a demokraciu a 33. výročie Nežnej revolúcie. Zatiaľ vzniklo len 55 prototypov, o výrobu ktorých sa postarala spoločnosť Magna Steyr. Spočiatku bude v predaji variant **Ocean One s cenou od 67-tisíc eur**, neskôr príde na trhy aj cenovo výrazne dostupnejší variant Ocean Sport s cenou od asi 37-tisíc eur. Na model Ocean má už dnes Firsker 56-tisíc rezervácií a až 5-tisíc zákazníkov už zložilo nevratnú zálohu.

Fisker Ocean: Nové praktické SUV s otočným displejom a sťahovacím zadným oknom

Zverejňujeme dostupné technické údaje aj európske ceny.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.