Nečakaná zmena, šéf koncernu Volkswagen odstupuje zo svojej funkcie. Prečo je Diess kritizovaný a čo sa mu vydarilo?

V koncerne Volkswagen pokračujú presonálne zmeny. Zo svojej pozície bez udania dôvodu odstupuje Herbert Diess, ktorý bol predsedom predstavenstva celého automobilového gigantu.
Vydané  Text: 
Naprieč celým koncernom Volkswagen v poslednom období prebiehajú obrovské personálne zmeny. [Jednou z nich bol aj nedávny prechod predsedu predstavenstva Škoda Auto, Thomasa Schäfera, do značky Volkswagen](https://www.autoviny.sk/novinky/123559/skoda-bude-mat-noveho-sefa-do-jej-cela-sa-postavi-renomovany-odbornik-z-porsche). Teraz prichádza ďalšia zmena, ktorá môže mať dopad na celý automobilový koncern. **Herbert Diess totiž končí vo svojej funkcii!** ### Odchod k poslednému augustovému dňu V piatok 22. júla obletela svet informácia o odchode Diessa z pozície šéfa automobilovej skupiny Volkswagen. Na aktualitu upozornila aj [TASR](https://www.teraz.sk/zahranicie/sef-automobilovej-skupiny-volkswagen-d/649330-clanok.html?utm_source=teraz&utm_medium=organic&utm_campaign=click&utm_content=.%253Bsearch) s odvolaním sa na agentúry DPA, AFP a Reuters. **Volkswagen vo svojom vyhlásení udáva, že Herbert Diess odíde zo svojej pozície 31. augusta tohto roka. Jeho pozíciu následne od 1. septembra 2022 preberie Oliver Blume, generálny riaditeľ značky Porsche**.
Predseda dozornej rady, Hans Dieter Pötsch, vo vyhlásení k Diessovmu odchodu hovorí: „*Herbert Diess zohral počas svojho pôsobenia vo funkcii predsedu predstavenstva značky Volkswagen Osobné vozidlá a predsedu predstavenstva koncernu kľúčovú úlohu pri napredovaní transformácie spoločnosti. Skupina a jej značky sú životaschopné do budúcnosti, posilňujú sa jej inovačné schopnosti a sila zárobku. Pán Diess pôsobivo demonštroval rýchlosť a dôslednosť, s akou dokázal uskutočniť ďalekosiahle transformačné procesy. Nielenže previedol spoločnosť extrémne turbulentnými časmi, ale zaviedol aj novú dôležitú stratégiu.*“ ### Spájaný so škandálmi **Diess, ktorý svoju úlohu prebral už v roku 2018, bol už od začiatku svojho pôsobenia v čele predstavenstva koncernu Volkswagen kritizovaný za svoju zlú komunikáciu s odbormi, štýl riadenia a stratégiu v oblasti elektrifikácie**. Taktiež bol napríklad zapletený aj do škandálu z roku 2019, ktorý vznikol v dôsledku zamlčania finančných skutočností akcionárom spoločnosti. Krátko na to sa akcie Volkswagen prepadli o viac ako 40 % ([VOW](https://www.google.com/finance/quote/VOW:ETR?hl=sk&window=5Y), [VOW3](https://www.google.com/finance/quote/VOW3:ETR?hl=sk&window=5Y)). **Pod vedením Herberta Diessa si však koncern Volkswagen vybudoval cestu do elektrickej budúcnosti**. On sám sa pritom podieľal na tvorbe dôležitej stratégie značky na najbližšie roky. **Oficiálne sa mu mal skončiť kontrakt v roku 2025, avšak z neuvedených príčin odstúpi už koncom tohto leta**. Na sociálnej sieti LinkedIn sa Diess k tejto situácii vyjadril len stroho statusom, ktorý môžete vidieť nižšie. Niektoré informácie taktiež hovoria, že Diess stratil dôveru kľúčových rodín Porsche a Piëch, ktoré majú dôležité slovo v dozornej rade.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.