OFICIÁLNE: Honda predstavila úplne novú generáciu modelu CR-V! Vyzerá skvelo zvonku aj zvnútra:

Šiesta generácia najpredávanejšieho SUV značky dostáva novú tvár, motory a technológie.
Vydané  Text: 
Z hľadiska predajov ide o obrovský hit, pričom **automobilka v roku 2021 predala niečo vyše 361 000 kusov modelu CR-V.** Predáva sa tak dobre, že aj napriek všetkým problémom okolo dodávateľského reťazca a nedostatku čipov sa Honde podarilo v roku 2022 pustiť do sveta o takmer 23 000 kusov viac než predtým. V prípade tak dôležitého modelu nemohla Honda nechať nič na náhodu a nová generácia prichádza na scénu s tým najlepším, čo značka v súčasnosti ponúka. Elegantne sa natiahli aj rozmery karosérie. Novinka je o niečo dlhšia (+7 cm), širšia (+1 cm) a poteší aj väčším rázvorom (+4 cm). **Samotnú kabínu aj A-stĺpik však posunuli viac dozadu, vďaka čomu získala nová generácia zaujímavý šmrnc.** Barokové tvary sú preč, novinka je atletickejšia a športovejšia. Podľa nás vyzerá super!
Čerešničkou na torte majú byť nové ozdobné prvky pre verzie Sport a Sport Touring, ktoré celku dodajú ešte agresívnejší štýl vďaka drobnostiam ako sú lesklá čierna mriežka chladiča, obdĺžnikový výfuk či inak tvarované nárazníky. **Podobne ako exteriér, aj kabína novej generácie preberá prvky z modelu Civic.** A výsledok? Na prvý pohľad je jasné, že vzhľad pôsobí o niečo decentnejšie a luxusnejšie než predtým. Pri každej novej Honde zvykneme chváliť dizajnérov za ponechanie fyzických tlačidiel pre klímu a rádio, v prípade novej CR-V to našťastie nie je inak. Pokiaľ ide o technické parametre, nové CR-V disponuje výrazne tuhšou karosériou – torzná tuhosť narástla o ďalších 15 %, čo sa priaznivo prejaví na jazdných vlastnostiach alebo, keď na to dôjde, aj na pasívnej bezpečnosti.
**V ponuke budú nateraz dve motorizácie,** a to základný hybridný štvorvalec 1,5 l s výkonom 190 koní, ktorý už poznáme aj z nového Civicu. Výbavy Sport a Sport Touring sa pochvália preplňovaným 2,0 l motorom s Atkinsonovým cyklom. Jeho výkon je na úrovni 204 koní a asistovať mu budú dva elektromotory. Poteší tiež krútiaci moment 335 Nm už od prvej otáčky (vďaka elektromotorom). Všetky motorizácie sa už tradične spoľahnú na prevodovku CVT prispôsobenú hybridnému pohonu. ### VIDEO




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »