Každý má svoje ID. Predstavujeme Volkswageny novej generácie
Niečo pre každého? Pri spaľovacích modeloch automobiliek je to bežné. Ale pri elektromobiloch? Tam vám niečo podobné ponúkne iba Volkswagen a jeho rodina modelov ID.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
VW ID.3
Tu sa to všetko začalo. Aj keď ID.3 nebol prvým elektrickým modelom Volkswagenu, bol to priekopník, ktorý prvýkrát využíval modulárnu elektrickú platformu (MEB), ktorá tvorí základ pre vskutku úžasne pestrú paletu elektromobilov koncernu VW.Model ID.3 je kompaktný elektromobil – zvonku má veľmi podobné rozmery ako VW Golf, ale vnútri vďaka elektrickej architektúre ponúka takmer toľko priestoru ako Passat. Medzi jeho silné stránky patrí aj skvelá manévrovateľnosť – priemer otáčania je iba 10,2 metra, ktorá sa dá zas pripodobniť k maličkému modelu up!. Taktiež výbava môže byť v porovnaní s tým, čo bežne nájdeme v kompaktnej triede, nadpriemerná: k dispozícii je head-up displej so systémom rozšírenej reality, špeciálne multifunkčné svetielko ID. Light a množstvo pokročilých asistenčných systémov.
Cena od | 43 390 € |
Dostupné verzie | ID.3, Easy, Pro, Performance | 58 kWh batéria |
Výkon | 150 kW (204 k) |
Krútiaci moment | 310 Nm |
Dojazd | 541 – 546 km (WLTP) |
Rozmery | 4 264 × 1 809 × 1 537, rázvor 2 770 mm |
Objem batožinového priestoru: | 385 / 1 267 dm3 |
Nabíjanie 5 – 80 % | 35 minút, max. 120 kW |
Koeficient aerodynamického odporu | 0,26 |
VW ID.4
Väčší, priestrannejší a luxusnejší. Volkswagen ID.4 priniesol do segmentu elektromobilov v prvom rade priestor, variabilitu, rozsiahle možnosti individualizácie a ešte viac ticha.Medzi nové prvky zvýrazňujúce dizajn, ale zároveň šetriace energiu, patria štýlové OLED zadné svetlomety. ID.4 dokáže plnohodnotne nahradiť veľké rodinné auto, a to nielen vďaka veľkému dojazdu, ale aj vďaka schopnosti ťahať príves až do hmotnosti 1 200 kg. Materiály v kabíne sú na vyššej úrovni a aj keď mnohé z nich vyzerajú ako vysoko kvalitná koža, v skutočnosti sú to šikovne recyklované ekologické materiály. Lepšie je aj odhlučnenie kabíny. Všestranná využiteľnosť, vynikajúce Matrix LED svetlá IQ.Light a pokročilé asistenčné systémy spolu s ekologickou produkciou zaujali aj 90 porotcov z 24 krajín, ktorí ID.4 zvolili za Svetové auto roka 2021.
ID.4 Pro 77 kWh batéria Výkon: 128 kW (174 k) Krútiaci moment: 235 Nm Dojazd: 521 km (WLTP) |
ID.4 Pro Performance 77 kWh batéria Výkon: 150 kW (204 k) Krútiaci moment: 310 Nm Dojazd: 521 km (WLTP) |
ID.4 GTX 77 kWh batéria Výkon: 220 kW (299 k) Krútiaci moment: 310 + 162 Nm Pohon: 4 × 4 Dojazd: 479 km (WLTP) |
Rozmery: 4 584 × 1 852 × 1 612, rázvor 2 771 mm | ||
Objem batožinového priestoru: 543/1 575 dm3 | ||
Nabíjanie 5 – 80 %: 29 minút, max. 135 kW (GTX: 38 minút) | ||
Koeficient aerodynamického odporu: 0,28 | ||
Cena od: 46 690 € |
VW ID.5
Keď sa praktická stránka spája s emóciami a športovým duchom. Volkswagen ID.5 prináša do sveta elektromobilov atraktívnu karosériu typu SUV-kupé, pričom nijako neobmedzuje komfort ani priestor pre pasažierov. A pozrite na ten aerodynamický spojler!Hlavnou výhodou modelu ID.5 v porovnaní s ID.4 je jeho aerodynamika. Nižší koeficient odporu vzduchu znamená vyšší dojazd, najmä vo vyšších rýchlostiach. Model ID.5 je dostupný výlučne s najväčšou batériou, takže nemá problém s dlhými trasami. Ako prvý doniesol do rodiny ID až 135 kW nabíjanie aj vďaka novej generácii softvéru, ktorá sa však postupne cez bezdrôtové aktualizácie dostáva spätne do všetkých ostatných modelov rodiny ID. Pre vybrané modely teda bude dostupné aj rýchlejšie nabíjanie.
ID.5 Pro 77 kWh batéria Výkon: 128 kW (174 k) Krútiaci moment: 235 Nm Dojazd: 515 km (WLTP) |
ID.5 Pro Performance 77 kWh batéria Výkon: 150 kW (204 k) Krútiaci moment: 310 Nm Dojazd: 515 km (WLTP) |
ID.5 GTX 77 kWh batéria Výkon: 220 kW (299 k) Krútiaci moment: 310 + 162 Nm Pohon: 4 × 4 Dojazd: ešte nie je dostupný< |
Rozmery: 4 599 × 1 852 × 1 607, rázvor 2 771 mm | ||
Objem batožinového priestoru: 549/1 561 dm3 | ||
Nabíjanie 5 – 80 %: 29 minút, max. 135 kW (GTX: 38 minút) | ||
Koeficient aerodynamického odporu: 0,26 (GTX: 0,27 | ||
Cena od: 49 890 € |
VW ID.Buzz
Hatchback, SUV… čo ešte chýba? Predsa poriadne MPV! A ak vám niekto povie, že MPV nemôže mať štýl, určite ešte nevidel nový Volkswagen ID. Buzz!ID. Buzz ukazuje, kam až siahajú možnosti platformy MEB. V podstate je na ňu možné postaviť akúkoľvek karosériu. Prečo nie takú, ktorá uvezie 7 ľudí a má posuvné zadné dvere? Volkswagen ID. Buzz sa svojím dizajnom inšpiroval pôvodným Volkswagenom Transporter, ktorý mnohí volali familiárne „Bus“. Dvojfarebné lakovanie karosérie, štýlové hliníkové disky, neskutočne útulný interiér a najnovšie technológie. ID. Buzz sa stal kultom ešte pred tým, než sa dostal do predaja. Mimochodom, k dispozícii je aj ako úžitková verzia ID. Buzz Cargo, do ktorej sa zmestia dve europalety.
Cena od | ešte nebola stanovená |
Dostupné verzie | ID.Buzz Pro, 77 kWh batéria |
Výkon | 150 kW (204 k) |
Krútiaci moment | 310 Nm |
Dojazd | 423 km (WLTP) |
Rozmery | 4 712 × 1 985 × 1 937, rázvor 2 988 mm |
Objem batožinového priestoru: | 1 121/2 205 dm3 |
Nabíjanie 5 – 80 % | 35 minút, max. 170 kW |
Koeficient aerodynamického odporu | 0,285 (Cargo: 0,29) |
Jedinečné riešenia ID.
IQ. Drive – Travel Assist: Tento systém umožňuje čiastočne autonómnu jazdu najmä na diaľniciach, ale vďaka využívaniu GPS a precíznych mapových podkladov dokáže vozidlo autonómne viesť aj mimo diaľnic. Systém využíva kamery a radary, ktorými sleduje pruhy, krajnice, dopravné značky a toto všetko konfrontuje s mapami. Auto je tak schopné prispôsobovať nastavenú rýchlosť autu pred ním, aktuálnym dopravným predpisom, ale aj profilu cesty (to znamená, že auto pribrzdí pred ostrejšou zákrutou). Pre maximálne pohodlie využíva systém aj kapacitné snímače vo volante, aby nerobil vodičovi falošné poplachy, ak slabo drží volant.Húfové dáta: Systémy, ktoré sa spoliehajú najmä na kamery, sú závislé na dostatočnej viditeľnosti a dobre značenej infraštruktúre. Volkswagen ID.5 však k tomu pridáva húfové dáta: teda dáta o danom úseku cesty, ktoré sú anonymne odosielané na cloudové úložisko vždy, keď tade prejde kompatibilné auto. Môžu to byť rôzne referenčné body, značky, čiary, čokoľvek. Keď sa potom na daný úsek dostane auto počas zlej viditeľnosti, alebo na ceste chýbajú čiary, dokáže na navigáciu v pruhu využiť húfovú inteligenciu z cloudu. Táto funkcia je nadstavba systému Travel Assist.
Automatické predchádzanie: Ďalšia novinka, ktorú priniesol softvér 3.0 a prezentuje sa na modeli ID.5: pri zapnutom systéme Travel Assist dokáže auto samé vykonať predbiehací manéver. Vodič musí len zapnúť smerovku. Auto si pomocou senzorov overí, či je vedľajší pruh voľný a začne predbiehať.
Parkovanie s pamäťovou funkciou: Ak máte komplikovaný vjazd na dvor alebo do garáže, oceníte novú funkciu v podobe pamäte parkovacieho manévra. Je to nadstavba inteligentného parkovacieho asistenta, ktorý dokáže sám zaparkovať, vyparkovať alebo dokončiť začatý parkovací manéver. Pamäťová funkcia ukladá do pamäte posledných 50 metrov jazdy a dokáže ich vycúvať po tej istej dráhe na centimeter presne.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024