Terramar, Tavascan, Urbanrebel a smelé plány. CUPRA sa postarala o rozruch, aký sme dlho nevideli

Nestáva sa často, aby jedna automobilka v jeden deň odhalila tri nové modely automobilov, a pritom všetky mimoriadne atraktívne. Značke CUPRA sa to teraz podarilo sa zaslúži si za to obdiv aj pozornosť všetkých fanúšikov autopriemyslu. Mieni totiž dokázať, že hoci je jeho budúcnosť elektrická, neznamená to, že by mal byť nudný alebo fádny. Na podujatí **Unstoppable… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Nestáva sa často, aby jedna automobilka v jeden deň odhalila tri nové modely automobilov, a pritom všetky mimoriadne atraktívne. Značke CUPRA sa to teraz podarilo sa zaslúži si za to obdiv aj pozornosť všetkých fanúšikov autopriemyslu. Mieni totiž dokázať, že hoci je jeho budúcnosť elektrická, neznamená to, že by mal byť nudný alebo fádny. Na podujatí **Unstoppable Impulse** s novinármi, partnermi a ambasádormi značky z celého sveta Cupra oznámila, že do roku 2025 vrhne trhy tri nové hybridné a elektrické modely. Pôjde o Cupra Terramar, Cupra Tavascan a Cupra UrbanRebel. Španielska značka tiež oznamuje facelift súčasného modelového portfólia, vrátane modelov Leon, Formentor a Born. V pláne je tiež zvýšenie objemu predajov na úroveň 500-tisíc áut ročne, celosvetová expanza a vstup automobilky do nových segmentov. Toto všetko sa deje iba krátko po tom, čo značka formálne ohlásila vstup do virtuálneho sveta metaverzum prostredníctvom [vlastnej platformy Cupra MetaHype](https://www.autoviny.sk/novinky/123418/zakaznici-znacky-cupra-budu-elitou-spusta-vlastne-metaverzum-metahype-a-chce-revoluciu-v-motosporte).

Zákazníci značky CUPRA budú elitou: spúšťa vlastné metaverzum MetaHype a chce revolúciu v motošporte

Automobilka si dobre uvedomuje, že ľudia považujú elektromobily za nudné, preto chce ponúknuť podstatne viac.

### Cupra Terramar – prvé elektrifikované SUV značky Elektrifikácia je súčasťou plánu značky Cupra, takže značná časť modelového portfólia už využíva hybridnú technológiu. V roku 2024 k nemu pribudne Cupra Terramar, dynamicky štylizované 4,5 metra dlhé SUV, dostupné so spaľovacím motorom a plug-in hybridnou hnacou sústavou novej generácie, ktoré v čisto elektrickom režime prejde približne 100 km. Automobil sa bude vyrábať v Maďarsku v závode Audi v Györi. ### Cupra Tavascan a UrbanRebel – budúcnosť je elektrická V roku 2019 značka predstavila koncepčný automobil Cupra Tavascan. SUV kupé s dynamickou karosériou budú poháňať dva elektromotory s celkovým výkonom 306 koní, na troch sa objaví v roku 2024. O rok neskôr vyrazí do ulíc **dlho očakávaná Cupra UrbanRebel**, rebelská, odvážne štylizovaná verzia elektrického mestského auta. Ľahká konštrukcia a výkonný pohon s výkonom max. 226 koní umožnia vozidlu zrýchliť na 100 km/h len za 6,9 sekundy a zabezpečia mu dojazd až 440 km (verzia Range).
> Fotky interiéru Cupra UrbanRebel nájdete vo fotogalérii na začiatku článku „Cupra UrbanRebel bude pre našu spoločnosť najväčším projektom v nasledujúcich rokoch, pretože je rozhodujúci pre našu transformáciu na úplne elektrickú značku. Vedieme vývoj rodiny vozidiel, ktoré budú demokratizovať udržateľnú mestskú mobilitu pre rôzne značky v rámci koncernu Volkswagen,“ povedal **Werner Tietz**, viceprezident výskumu a vývoja značky Cupra. Tietz hovorí o rodine elektrických mestských modelov s dĺžkou okolo 4 metrov, ktoré sa objavia v ponuke Cupry, Škody a Volkswagenu. Na podujatí bolo tiež oznámené, že do roku 2025 bude aktuálny modelový rad obnovený, a to faceliftmi Cupra Leon, Cupra Formentor a Cupra Born. Dopady zmien sme už videli naživo a treba priznať, že **autá budú modernizované na nepoznanie**. Ale o tom nabudúce. ### Ako sa darí tejto novej značke? Cupra je pomerne mladá značka, ktorá sa pred pár rokmi oddelila od Seatu. K dnešnému dňu značka dodala po celom svete takmer 200 000 áut a jej obrat vzrástol zo 430 miliónov eur v roku 2018 na takmer 2,2 miliardy eur v roku 2021, čo vysoko prekonalo všetky očakávania. V roku 2022 má španielsky výrobca v úmysle zdvojnásobiť svoj predaj, obrat aj celosvetovú sieť Cupra Studio. „Naším cieľom je do roku 2025 dodať 500 000 áut ročne, pokračovať v medzinárodnej expanzii a vstúpiť do nových segmentov. Bez ľudí, ktorí tvoria našu značku, by to nešlo, a preto ešte viac zapájame ambasádorov, ktorí sú súčasťou Cupry,“ povedal **Wayne Griffiths**, generálny riaditeľ značky Cupra počas podujatia v španielskom Terramare.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.