Opel Grandland ako vysoko praktické auto pre rodinu aj živnosť? Úplne bez problémov
Keď si kupujete nové auto, zamerajte sa na detaily. Pri každodennom jazdení ich totiž oceníte viac ako marketingové slogany o estetike.
Vydané Text: Erik Stríž
Opel Grandland je stredne veľké SUV, o ktorom ste na našich stránkach už čítať viackrát. V prvej časti nášho trojdielneho seriálu ste sa mohli dozvedieť viac o jeho technologickej výbave, ako svetlách IntelliLux LED Pixel Matrix či sedadlách s certifikáciou od AGR, a priniesli sme aj formát Poradca pri kúpe Opel Grandland, ktorý je zrozumiteľným sprievodcom v ponuke tohto modelu.
Dnes sa sústredíme na praktické vlastnosti nového Opel Grandland, pretože sú pestré a posúvajú vozidlo do pozornosti aj tých, ktorí preferujú vysoko funkčne orientované SUV s pridanou hodnotou. Nemusí to byť totiž nutne off-road s drapákmi.
Základom je kufor
Keď sa bavíme o praktickom potenciáli akéhokoľvek automobilu, obyčajne tým myslíme v prvom rade objem a vybavenie batožinového priestoru. Nebude to inak ani pri hodnotení Opel Grandland, ktorý má vo východiskovom usporiadaní kapacitu 514 litrov. Môžeme sa pritom rozprávať o plnohodnotnom využití tohto priestoru, pretože Opel k SUV štandardne dodáva priestorovo úspornú sadu na opravu defektného kolesa, kto má však záujem aj o plnohodnotné rezervné koleso, má takú možnosť. Opel spoločne s kolesom dodá aj všetko potrebné náradie a celý komplet sa skryje pod pevnú podlahu batožinového priestoru. Zadné sedadlá sa sklápajú s ľahkosťou a prístupňujú nákladný priestor s objemom až 1652 litrov. V prípade verzie plug-in hybrid sa kapacita kufra zmenšuje o priestor vyhradený pre komponenty elektrického pohonu.
Po skúsenostiach s Opel Grandland sme ocenili aj ďalšie vlastnosti nákladného priestoru, ktoré sú tou pridanou hodnotou:
- pravidelný tvar podlahy, do ktorej nezasahujú vnútorné blatníky – to praje prevozu objemného nákladu;
- na bokoch kufra sú vnorené priestory pre bezpečný prevoz menších predmetov;
- sklápanie zadných sedadiel z kufra pomocou pák;
- tunel vedúci cez operadlo stredného zadného sedadla;
- pevný kryt batožinového priestoru, ktorý možno bezpečne uložiť na podlahu;
- bočné steny kufra sú plastové, takže sa na nich pri prevoze zvierat nezachytávajú chlpy a nečistoty možno jednoducho vyčistiť;
- sú tu dva háčiky pre zavesenie nákupných tašiek;
- nechýbajú kotviace oká pre upevnenie nákladu alebo montáž vstavieb;
- napokon je to vnorené kotviace oko zámku piatych dverí – keďže nevystupuje z nakladacej hrany, nepoškodí náklad pri jeho nakladaní a vykladaní. Toto je na nezaplatenie!
Čo sa nezmestí dnu, ide hore
Strešné nosiče sú najjednoduchší spôsob, ako rozšíriť nákladný priestor svojho vozidla bez toho, aby tým trpel vnútorný priestor. Grandland sa dodáva so strešnými lyžinami v sérii výbav GS Line, Business Elegance, Ultimate aj Edícia 160 rokov Opel. Ide o vysoko estetické čierne lyžiny, ktoré vďaka svojej povrchovej úprave vhodne dopĺňajú celkovú estetiku vozidla a nepôsobia ako päsť na oko, keď na nich nie sú osadené nosiče. Nosnosť strechy modelu Grandland je nadštandardná, až 85 kg, takže ak túžite po kempingovom strešnom stane, Grandland bude na tento účel ideálny.
… a čo auto neunesie, to odtiahne
Hovorí sa, že auto, ktoré nemá ťažné zariadenie, ani nie je auto. Je nepochybné, že ťažné zariadenie je mimoriadne užitočným pomocníkom, a to nielen pri ťahaní prívesu. Veď na ťažné zariadenie si môžete namontovať aj nosič bicyklov, ktoré tak nemusíte voziť na streche a obmedzovať sa napríklad pri prejazde cez miesta s nízkym stropom. Grandland ponúka ako výbavu na želanie odnímateľné ťažné zariadenie za cenníkových 650 eur a pozor, ku každému stupňu výbavy. Grandland aj s trojvalcovým motorom 1,2 TURBO S/S utiahne brzdený príves s hmotnosťou 1 400 kg, pri naftovom variante 1.5 CDTI je to 1 300 kg.
Ďalšie smart riešenia
Nielen schopnosť prevozu rôznorodých nákladov, ale aj ďalšie veci prispievajú k celkovému praktickému charakteru automobilu. Významnú úlohu dnes predstavuje výstup z elektrickej siete vozidla. Pre tento účel Grandland ponúka v rámci Sady nabíjanie alebo vo výbavách Business Elegance a Ultimate bezdrôtovú indukčnú nabíjačku pod ovládacím panelom klimatizácie, elektrickú zásuvku 230V v zadnej konzole a 12V v batožinovom priestore. V prípade verzie plug-in hybrid možno cez 230 V sieť napájať elektrické spotrebiče naozaj dlho, keďže sa energia čerpá z trakčného akumulátora s kapacitou 13,2 kWh.
Pri pohľade do katalógu SUV Opel Grandland oceňujeme ďalšiu dôležitú funkciu modelu – prídavné elektrické kúrenie Quickheat, ktoré je v prípade naftovej verzie už v základnej výbave.
Ak by vás zaujímalo, ako je na tom Grandland v kontexte pripravenosti na mierny terén, vedzte, že všetky stupne výbavy prichádzajú už v sérii s ochrannými plastmi nárazníkov, prahov a blatníkov, pričom od výbavy GS Line sú tieto prvky lesklé, v základe sú matne čierne.
Ďalej nemožno nespomenúť ani podporu bezdotykového otvárania piatych dverí, nočného videnia Night Vision či 360-stupňového kamerového systému, ktorý skvele vidí aj v noci a poskytuje perfektný výhľad na celé okolie vozidla pri parkovaní.
A napokon Grandland ponúka riešenie aj pre všetkých, ktorí na základe vlastných skúseností pochopili, že kvalitné kožené čalúnenie je nenahraditeľné najmä vtedy, keď aktívny životný štýl spôsobuje znečistenie vozidla – kožu totiž veľmi ľahko vyčistíte aj bez tepovania a po limonádach či káve neostávajú na sedadlách fľaky. Grandland v základnej výbave ponúka látkové čalúnenie, ponúka však aj Alcantaru a tiež klasickú kožu, a to v rámci balíčka s ergonomickými sedadlami s certifikáciou AGR, funkciami vyhrievania a elektronického nastavovania.
Najdostupnejšie plug-in hybridné SUV
Opel Grandland sa na Slovensku predáva od cenníkových 29 890 € a s aktuálnym bonusom vo výške 2 400 € už od 27 490 €. Pri plug-in hybride je bonus viac ako dvojnásobný, až 5 500 €, takže s cenou od 38 990 € Opel Grandland PHEV patrí medzi najdostupnejšie plug-in hybridné kompaktné SUV na trhu. Zistite o modeli viac na stránkach importéra: OPEL GRANDLAND a OPEL GRANDLAND PLUG-IN HYBRID.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Servis
Odťah si premyslite: Prečo mnohé moderné autá nemožno jednoducho odtiahnuť pomocou lana?
Technologický pokrok v autopriemysle prináša aj nové obmedzenia, na ktoré bežný motorista obyčajne pri kúpe nemyslí.
Keď nie je možné vozidlo vliecť, je potrebné ho „odtiahnuť“ umiestnením na plošinu. Aktualizácia pôvodného príspevku.História autopriemyslu
Najpopulárnejšie autá všetkých čias: Zoznam legiend, ktoré zmenili automobilový priemysel
História automobilového priemyslu je plná úspešných modelov, ale ako lepšie zhodnotiť ich popularitu, ak nie predanými kusmi?
V tomto zozname sa nachádzajú aj autá, ktoré pochádzajú ešte z minulého storočia, no niektoré dnešné modely môžu o takomto míľniku iba snívať.AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.