Ďalší sedan podľahol trendu, z úspešnej Toyoty bude po 67 rokoch SUV

Zákaznícky dopyt je neúprosný, všetci chcú SUV-čka.
Vydané  Text: 

Toyota sa rozhodla vdýchnuť celkom nový život jednému z najstarších a najdôležitejších modelov vo svojej ponuke. Počas 67-ročnej histórie Toyote Crown prináležalo označenie limuzína pre VIP a vlajková loď Toyoty v Japonsku. Značka sa však rozhodla, že je čas na revolúciu. Crown ďalšej generácie bude SUV a navyše opustí svoju domovinu a zrejme zamieri aj na americký a čínsky trh. O Európe zatiaľ nie je reč, u nás je najväčším sedanom v ponuke automobilky [Toyota Camry](https://autoviny.sk/obsah/znacka/toyota-camry). Model Toyota Crown je v Japonsku ikonou a symbolom statusu. Veľký luxusný sedan značky, ktorá dominuje japonskému trhu, patrí spolu s Land Cruiserom a Corollou k najstarším dodnes vyrábaným modelom Toyoty. Jeho počiatky siahajú do roku 1955, čo znamená, že je o rok starší ako prezident spoločnosti Akio Toyoda.
### Nové hybridné SUV Dlhá tradícia nezabránila Toyote v rozhodnutí o radikálnych zmenách. Ikonický sedan sa pri príležitosti svojich 68. narodenín zmení na výkonné SUV s terénnymi vlastnosťami. Agentúra Reuters s odvolaním sa na interné zdroje spoločnosti Toyota uviedla, že nové SUV Crown sa bude predávať nielen v Japonsku, ale aj v USA a Číne. Auto sa na trh dostane pravdepodobne v lete 2023, aj keď je možný i skorší termín. Pre Japonsko je zrejme plánovaný variant plug-in hybrid – o jeho dostupnosti na ďalších dvoch trhoch zdroje neinformujú. V roku 2024 sa v Japonsku môže objaviť úplne elektrický Crown bez emisií. Dva zdroje oslovené agentúrou Reuters uviedli, že zatiaľ neexistujú žiadne definitívne plány na export čisto elektrického variantu. Ťažko si však predstaviť, že by veľké elektrické SUV nezamierilo aspoň do Číny, ktorá kladie veľký dôraz na plnú elektrifikáciu. Objavujú sa aj správy, že Toyota okrem SUV vyvinie aj novú generáciu Crown s karosériou sedan, ktorá sa bude vyrábať v malých množstvách pre verných zákazníkov na domácom trhu. Oba varianty majú vyrábať v Toyota City v Japonsku.
### Prvý model Toyoty v USA Toyota Crown bola prvým modelom, ktorý japonská značka ponúkla americkým vodičom. Model s názvom Toyopet Crown debutoval v USA v roku 1958. Keďže však nebol prispôsobený zvyklostiam amerických vodičov, z amerického trhu ho stiahli. Toyota si na svoj úspech v zámorí musela počkať ešte 7 rokov, keď japonská značka poučená predchádzajúcimi skúsenosťami uviedla do amerických showroomov automobil špeciálne navrhnutý pre tento trh – model Corona. A pozíciu Toyoty v USA definitívne posilnila Corolla v roku 1968, teda dva roky po svojom debute v Japonsku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.