VIDEO: Poskakovanie nových monopostov F1

Máme za sebou tretiu veľkú cenu a opäť sme boli svedkami toho, že monopost Ferrari naozaj funguje. V Maranelle je po dnešnom závode vyvesená už druhá vlajka a to na počesť **druhého tohtoročného víťazstva Charlesa Leclerca**. Ten predviedol absolútne dominantný výkon čo naznačuje aj to, že si odniesol z tohto víkendu prvý kariérny grand slam (víťazstvo v kvalifikácií, víťazstvo v… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Máme za sebou tretiu veľkú cenu a opäť sme boli svedkami toho, že monopost Ferrari naozaj funguje. V Maranelle je po dnešnom závode vyvesená už druhá vlajka a to na počesť **druhého tohtoročného víťazstva Charlesa Leclerca**. Ten predviedol absolútne dominantný výkon čo naznačuje aj to, že si odniesol z tohto víkendu prvý kariérny grand slam (víťazstvo v kvalifikácií, víťazstvo v závode a najrýchlejšie kolo). Už menšia radosť panovala na druhej strane červenej garáže, keďže **tímový kolega Carlos Sainz preteky nedokončil** po tom, ako po jazdeckej chybe ostal visieť v štrkovej zóne.
Obe autá Ferrari išli cez víkend ako dobre namazaný stroj, no ani im sa nevyhol problém s tzv. „**porpoisingom**“ a teda poskakovaním na rovinke. Monopost F1-75 na zadnej rovinke okruhu v Melbourne predvádzal jazdu ako na koni a pre pilotov Ferrari to musel byť naozaj nepríjemný zážitok. O tom, aké silné bolo poskakovanie, napovedá aj **záber z kamery umiestenej priamo v helme Carlosa Sainza**. Našťastie na rozdiel od monopostov Mercedes, ktoré museli kvôli spomínanému porpoisingu na konci rovinky uberať, aby stabilizovali auto pred nájazdom do rýchlej zákruty, na jazdu monopostu Ferrari to nemalo žiadny vplyv. **Pohľad z úrovne očí na palube monopostu F1-75 Carlosa Sainza si môžete pozrieť v priloženom VIDEU.**




Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂





Pokračujte na ďalší príspevok »