Kia EV9 ponúkne nielen jazdné, ale aj interiérové režimy

Sériová verzia konceptu EV9 postavená na modulárnej platforme E-GMP je už potvrdená a v Európe sa objaví v roku 2023.
Vydané  Text: 

Automobilka Kia odhalila ďalšie zaujímavosti o koncepte EV9, ktorý je predzvesťou príchodu nového elektrického SUV. Vo svojej najnovšej tlačovej správe venuje zvýšenú pozornosť dizajnu a jeho filozofii, vyzdvihuje napríklad modernú tigriu tvár, čo je najnovšia interpretácia prednej masky s rozmernou digitálnou plochou a celou prednou časťou vo farbe karosérie. „Vzor v tvare hviezdnej mapy inšpiroval dizajnérsky tím spoločnosti Kia k vytvoreniu výnimočných vertikálnych denných svetiel (DRL) v prednej aj zadnej časti vozidla, čím vznikol jedinečný, charakteristický vzhľad spredu aj zozadu,“ uvádza Kia.
Koncepčný automobil má 4 930 mm na dĺžku, 2 055 mm na šírku, 1 790 mm na výšku a rázvor 3 100 mm a stojí na 22-palcových diskoch. Predpokladáme, že sériová verzia bude mať proporcie rovnaké. Podrobnosti sme priniesli v samostatnom príspevku:

Toto je KIA EV9: Vysúvacie strešné nosiče, displej v prednej maske a kamery namiesto zrkadiel

Podľa automobilky je nové SUV ideálne pre rodiny s deťmi, ktorým ponúka slobodu pri trávení voľného času mimo centier miest.

### Prepracovaný priestor v interiéri Na pozadí pohody, dobrého pocitu a pozornosti bol koncept EV9 starostlivo navrhnutý tak, aby si vodič aj cestujúci užili počas jazdy prepracovaný vnútorný priestor. Interiér konceptu EV9 odráža dizajn exteriéru a taktiež ho výrazne ovplyvnila dizajnová filozofia „Odvážne pre prírodu“ podľa princípu Zjednotené protiklady.
Vo vnútri tohto čisto elektrického SUV sú dizajnové elementy, ktoré spájajú vlastnosti prírody do čarovného salónika prvej triedy. Interaktívny 27-palcový ultraširoký displej v koncepte EV9 spája skutočný svet s virtuálnym a zároveň slúži ako riadiace centrum pre všetky požiadavky vodiča a spolujazdca, vrátane funkcií médií, klimatizácie a komfortu. Pocit zajtrajška vyplýva z vizionárskeho dizajnu kabíny prechádzajúceho do volantu, ktorý bol nanovo interpretovaný ako vysúvací prvok riadenia vo funkcii rozšírenia – integrovaného a zladeného – s vnútorným priestorom.
### Interiérové režimy Active, Pause a Enjoy V interiéri konceptu EV9 možno počas ubiehajúcej cesty skúmať nové perspektívy. V tomto ohľade toto čisto elektrické SUV ponúka tri pokročilé interiérové režimy, ktoré zachytávajú rôzne situácie na ceste a požiadavky. Režim Active sa využíva počas jazdy, aby si vodič aj cestujúci užili optimálny zážitok z jazdy v tomto čisto elektrickom SUV.
Dva ďalšie režimy sa využívajú, keď koncept EV9 stojí. V režime Pause sa priestor v interiéri upraví tak, aby sa viac podobal prvotriednemu salóniku. Cestujúci budú mať možnosť vzájomnej, priamej interakcie a zároveň si užijú svetlo prúdiace priamo dovnútra cez širokú panoramatickú strechu. V tomto režime sa sedadlá presunú, aby boli cestujúci v prvom a treťom rade otočení tvárou k sebe. Sedadlá v druhom rade sa sklopia do funkcie stolíka, čím sa dovŕši usporiadanie prvotriedneho salónika. Druhým stacionárnym režimom je režim Enjoy, v ktorom sa interiér otvorí do priestoru počas prestávky využitím funkcie otočenej konfigurácie s tromi radmi sedadiel. V tomto režime sa otvoria dvere batožinového priestoru, aby všetci cestujúci mali možnosť precítiť vonkajšie prostredie, pozerať sa pred seba a za vozidlo, pričom môžu stále zostať pohodlne usadení vo vnútri tohto čisto elektrického SUV.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.