Zháňate nové auto a nechcete veľa platiť? TOTO je sedem najlacnejších nových áut na našom trhu!

Rok 2022 začal zvyšovením cien a preto vám prinášame prehľad siedmych najlacnejších áut na našom trhu.
Vydané  Text: 
Rok 2022 nám nezačal tak, ako by sme si mnohí predstavovali. Dlhotrvajúcu pandémiu COVID-19 vystriedala vojna na Ukrajine a pocit neistoty na finančných trhoch. Práve v dôsledku nestabilnej situácie sa ceny za nové autá neustále zvyšujú. V tomto článku sa preto pozrieme na sedem najlacnejších nových áut, ktoré môžete na našom trhu zohnať. ### Mitsubishi Space Star Malé mestské autíčko, ktoré **začína na sume 9 390 eur** síce nebude patriť medzi trhačov asfaltu, no oceníte najmä jeho jednoduchosť. Pod kapotou mu vo výbave INFORM bije **1,2-litrový atmosférický trojvalček MIVEC s výkonom skromných 52 kW** alebo 71 koní. Toto stádo sa na predné kolesá prenáša pomocou 5-stupňovej manuálnej prevodovky. Napriek nízkej cene, už v základe dostanete 6 airbagov, bezpečnostné systémy ABS, ASC, TCL či HSA, funkciu denného svietenia alebo elektrické ovládanie predných okien a spätných zrkadiel. [Mitsubishi Space Star](https://www.autoviny.sk/testy/121475/test-mitsubishi-space-star-12-mivec-cvt-maly-performer-velke-divadlo) nechýba ani dažďový a svetelný senzor, čo ocenia predovšetkým dámy.
### Hyundai i10 Druhým autom v našom zozname je opäť mestský model [Hyundai i10](https://www.autoviny.sk/testy/121033/dlhodoby-test-hyundai-i10-12-mpi-style-maly-svet-velkych). Malé štýlové autíčko si v základnej výbave COMFORT **môžete** po zvýhodnení **zakúpiť už od 9 790 eur**. Pod kapotou budete mať **litrový trojvalec 1,0i s výkonom 49 kW a 5-stupňovým manuálom**. Za túto sumu však dostanete aj inteligentný Stop GO systém, nárazníky vo farbe auta, predné denné svetlá, bezpečnostné systémy ABS, BAS, ESC, VSM a mnohé iné. Za zmienku určite stoja aj predné bočné airbagy, systém núdzového volania E-call, monitorovanie tlaku v pneumatikách, systém autonómneho núdzového brzdenia, udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, tónované sklá, výškovo nastaviteľný volant a viaceré prvky výbavy, ktoré pri konkurencii nenájdete. Hyundai i10 vo výbave COMFORT tak nielenže dobre vyzerá, ale ponúka aj slušnú pridanú hodnotu.
### Dacia Sandero Aký by to bol prehľad najlacnejších nových áut bez Dacie. Rumunské Sandero patrí medzi najpredávanejšie autá v Európe a **so** svojou **základnou cenou 10 350 eur** nemôže chýbať ani v tomto prehľade.** Výbava Esential s motorom SCe 65** pritom nie je žiadnym „holátkom“. Už v nej dostane [Dacia Sandero](https://www.autoviny.sk/testy/122657/vyskusali-sme-novu-daciu-sandero-stepway-s-prevodovkou-cvt-je-to-najlepsie-auto-na-svete) predné LED denné a stretávacie svetlomety, systém ISOFIX pre uchytenie detských sedačiek, viacerých bezpečnostných asistentov, systém Stop&Start, tempomat, svetelný senzor, obmedzovač rýchlosti, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, automatické uzamykanie dverí pri rozjazde či dokonca rádio s Bluetooth a aplikáciou pre smartfón.
Dacia Sandero navyše patrí medzi naše obľúbené autá pretože poskytuje všetko, čo bežný vodič potrebuje. Navyše sa teší aj celkovo veľmi dobrým hodnoteniam od novinárov a v kabíne poskytuje pomerne solídne spracovanie. **Za príplatok len 800 eur získate turbomotor TCe 90 a za ďalších 500 eur dokonca motor TCe 100 s možnosťou tankovať LPG**, čo používanie Sandera ešte viac zlacní. ### Citroën C1 Ďalším mestským autom v našom zozname je drobec od Citroënu. Model C1 vo výbave MILLENIUM môžete mať už **za cenu 10 690 eur**. Po kapotu dostanete **motor VTi 72 S&S s výkonom skromných 55 kW**. Okrem toho za túto cenu získate aj prídavné LED svetlomety, výškovo nastaviteľný volant, manuálnu klimatizáciu, centrálne uzamykanie, kožený volant, vyhrievanie predných sedadiel a mnoho ďalších zaujímavých prvkov výbavy.
### Kia Picanto Koncernový súrodenec Hyundai i10 môžete na našom trhu kúpiť **už od 10 790 €**. Vo výbave Silver tak dostanete auto **s motorom 1,0 DPi s výkonom 49 kW a 5-stupňovým manuálom**. Dámy určite poteší, že za príplatok len 1 000 € môžete mať tento motor aj s automatickou prevodovkou. Výbava bude veľmi podobná, ako je to pri i10. Môžete sa teda tešiť na imobilizér, snímanie tlaku v pneumatikách, svetelný senzor, denné svietenie, tónované sklá, manuálnu klimatizáciu, diaľkové ovládanie s centrálnym zamykaním, ovládanie audiosústavy na volante či Bluetooth handsfree sadu.
### Hyundai i20 O triedu vyššie ako i10 alebo Picanto je štýlový model i20. Hyundai nasadil s týmto autom pomerne agresívnu cenovú politiku. Aj vďaka tomu **môžete i20 získať s motorom 1,2i s výkonom 62 kW, 5-stupňovým manuálom a výbavou CLASSIC už za 10 890 eur**. [Hyundai i20](https://www.autoviny.sk/testy/123177/test-hyundai-ponuka-azda-najzabavnejsie-auto-na-trhu-jeho-i20-n-je-takmer-dokonale-ma-len-zopar-chybiciek) navyše z hľadiska bezpečnosti na ničom nešetrí. Výbava CLASSIC obsahuje takmer všetky bezpečnostné prvky ako najvyššia výbava STYLE. Okrem toho j k dispozícii výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, látkové čalúnenie sedadiel, palubný počítač, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania s imobilizérom, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, svetelný senzor, alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Hyundai navyše ponúka aj možnosť voľby vyššej výbavy, ktorá je drahšia len o 1 200 €. **Za 11 490 € však môžete získať koncernového súrodenca Hyundai i20, [Kiu Rio](https://www.autoviny.sk/testy/122494/lacne-male-auto-s-automatom-je-toto-splneny-sen-mladych-test-kia-rio-10-t-gdi-dct)**.
### Dacia Logan Nemôžeme zabudnúť ani na tento extrémne populárny sedan z dielne Dacia. **Logan je možné na našom trhu zakúpiť už od 11 950 eur**, s tým, že dostanete veľmi praktické auto za rozumnú cenu. Výbavou je prakticky totožný s menším Sanderom, avšak v prípade motorizácie je základom **litrový trojvalec TCe 100 LPG**. Do [Dacie Logan](https://www.autoviny.sk/testy/123306/test-dacia-logan-10-tce-lpg-nesudte-dokedy-neskusite) teda môžete bez problémov tankovať LPG aj benzín a to už v základe! Jeho nespornou výhodou je objemný, **628 litrový batožinové priestor**, ktorým jednoznačne predbehne všetky autá v tomto zozname.
Predok nového Loganu je od menšieho Sandera na nerozoznanie. Treba však uznať, že nový look Loganu pasuje a konečne vyzerá ako poriadne auto.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.