Peugeot vypočul priania zákazníkov, do svojho obľúbeného modelu vrátil žiadaný prvok! Bez kompromisu to však nešlo

Pokiaľ chcete klasický panel klimatizácie, musíte sa uspokojiť s výbavou Active Pack.
Vydané  Text: 
Nové modely od značky Peugeot sú po stránke dizajnu mimoriadne zaujímavé. Azda nikto nemôže poprieť snahu Francúzov o vytvorenie originálne vyzerajúcich, ba priam až prémiovo spracovaných áut v bežných segmentoch. V priamom porovnaní vzhľadu a použitých materiálov tak neraz vyzerajú nemeckí aj japonskí konkurenti len ako chudobní príbuzní. Pravidelne nás o tom presviedča napríklad Peugeot 508, ktorý sa vzhľadom aj kvalitou vypracovania interiéru približuje skôr k prémiovému segmentu. **S podobnou koncepciou teraz prichádza menší kompaktný hatchback, Peugeot 308.**
Už v jeho minulej generácii sme však kritizovali absenciu dôležitého funkčného prvku, ktorým je tradičný panel klimatizácie s fyzickými ovládačmi. **Z nášho pohľadu ide o prvok, ktorý prispieva k bezpečnosti na cestách,** pretože vodičovi umožňuje nastavenie klimatizácie popamäti prostredníctvom hmatu. **Nastavenia ventilácie v predchádzajúcich generáciách Peugeot schovával do multimediálneho systému,** ktorý však fungoval spomalene a vďaka neprehľadnému grafickému spracovaniu bol častokrát skôr na príťaž. Navyše od vodiča vyžadoval viac pozornosti, čo môže byť v určitých situáciách na ceste aj nebezpečné. Predstavte si, že máte v hustej premávke zarosené okno a potrebujete si urýchlene zmeniť smer prúdenia vzduchu na čelné sklo. V podobných prípadoch sa azda nikto nechce hrabať v nastaveniach dotykového displeja, aby našiel tú správnu funkciu.
### NÁVRAT TLAČIDIEL Nová generácia Peugeotu 308 prichádza s vylepšeným systémom infotainmentu s intuitívnejším spracovaním, no vo vyšších výbavách zostáva nastavenie klimatizácie naďalej skryté za dotykovým displejom. Francúzi sa však nepochválili s alternatívou, ktorú v novom modeli ponúkajú. **Tou je klasický panel klimatizácie s fyzickými tlačidlami pre nižší stupeň výbavy Active Pack.** Už v základe pritom Peugeot ponúka automatickú dvojzónovú klimatizáciu, takže nemôžeme napísať, že by bol najlacnejší variant vyslovene „sockou“. Páči sa nám, že tlačidlá umožňujú kompletné nastavenie ventilácie, nie len jej časti. **Navyše vidíme po bokoch aj tlačidlá pre vyhrievanie predných sedadiel. Skvelé!**
Okrem toho Active Pack ponúka zliatinové disky, LED svetlomety, parkovacie senzory, bezkľúčový štart a multimediálny displej s Apple Carplay a Android Auto. Poteší aj štandardný tempomat či samostmievateľné spätné zrkadlo. **Najviac nás však prekvapila dostupnosť motorizácií.** Základný Active Pack sa totiž neobmedzuje na benzínový trojvalec a na výber je aj s naftou alebo hybridným ústrojenstvom pod kapotou. Štandardom je potom manuálna prevodovka, prípadne automat v závislosti od výbavy a motorizácie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »