Európske automobilky potrebujú pomoc z Ruska! Na starom kontinente totiž chýbajú dodávky

Stellantis využije kapacity svojej ruskej továrne, aby uspokojil zvýšený dopyt na európskom trhu.
Vydané  Text: 
Stellantis chce vyvážať komerčné dodávky do Európy zo svojej továrne v ruskej Kaluge, aby uspokojil zvýšený dopyt na starom kontinente. **Malo by sa jednať predovšetkým o stredne veľké pracovné dodávky, a to konkrétne Peugeot Expert, Opel Vivaro a Citroen Jumpy.** S transportmi chce koncern začať už začiatkom februára. Dodávky vyrobené v Rusku doplnia modely, ktoré sa vyrábajú v závodoch Stelllantis vo Francúzsku a Spojenom kráľovstve. Nedostatok spôsobil nárast dopytu po úžitkových vozidlách, **tento trend podľa všetkého spôsobil zvýšený záujem o kuriérske služby počas pandémie.** Stellantis uviedol, že minulý rok došlo k zdvojnásobeniu výroby v ruskom závode. Továreň v Kaluge, ktorá má ročnú kapacitu 125 000 vozidiel, **sa tak stáva globálnym exportným centrom pre Stellantis** a v minulom roku pridala nové programy. Okrem toho v závode rátajú s výrobou nového Fiatu Scudo (odvodeného od dodávok Peugeot, Citroen a Opel) na export už koncom roka 2022, to isté platí aj pre výrobu naftových motorov a manuálnych prevodoviek.
Továreň vznikla v spolupráci s Mitsubishi, pričom samotná výroba dodávok pre skupinu PSA začala v roku 2017. **Okrem vozidiel Stellantis v závode vznikajú aj modely Pajero či Outlander pre potreby značky Mitsubishi.** Kaluga,nachádzajúca sa asi 180 km juhozápadne od Moskvy, sa stala centrom ruského automobilového priemyslu. Koncern Volkswagen tam v roku 2007 otvoril montážny závod, dnes tam pôsobí aj Volvo Trucks. Medzi popredných dodávateľov v tejto oblasti patria Continental, Magna International a Visteon.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »