Toyota Camry aj ako kombi? Pozrite si nádhernú vizualizáciu auta, ktoré by sme chceli vidieť v ponuke značky

Keby sa písal rok 2012, podobné auto by sa pravdepodobne dostalo do výroby. Dnes sú však požiadavky zákazníkov úplne odlišné.
Vydané  Text: 

Ešte pred desiatimi rokmi by podobné auto malo reálnu šancu zavítať do sériovej výroby. **Dnes môžeme už len obdivovať vizualizácie toho, čo by mohlo existovať, keby sa svet nezbláznil do kategórie SUV.** Fotografie Toyoty Camry Wagon sú tak len fantáziou instagramového účtu [Sugar Design,](https://www.instagram.com/p/CYVqB7tJf5p/?utm_source=ig_web_copy_link) ktorý vytvoril pomerne detailné vizualizácie tohto neexistujúceho modelu. Dnes by podobné auto konkurovalo predovšetkým obľúbenej Škode Superb Combi, prípade praktickejším karosárskym verziám Volkswagenu Passat, Oplu Insignia alebo Peugeotu 508. Ak sa nad tým zamyslíme, **z kategórie manažérskej strednej triedy dnes zostalo už len torzo,** ktorého budúcnosť je stále neistá. Len nedávno pritom vyšli správy o tom, že Insigniu nahradí crossover, Volkswagen pred niekoľkými dňami definitívne [ukončil predaj modelu Passat v karosárskej verzii sedan](https://www.autoviny.sk/novinky/123241/novy-vw-passat-sedan-uz-do-vyroby-neobjednate-automobilka-ukoncuje-36-rocnu-eru-klasickeho-sedanu) a náš trh opustil aj podmanivý Renault Talisman.
Zvučné mená, ako napríklad Honda Accord, Subaru Legacy, Hyundai Sonata či Kia Optima, dnes rezonujú predovšetkým na trhoch mimo Európy, a to najmä v Spojených štátoch amerických, kde si stredná trieda ešte stále udržiava svoju popularitu. **Toyote sa nejakým zázrakom pred niekoľkými rokmi podarilo dotiahnuť legendárne Camry na európsky trh,** pričom tento veľký sedan si môžete kúpiť aj na Slovensku. Ako sme už spomínali, pravdepodobnosť doplnenia ponuky o verziu kombi je pri pohľade na dnešnú podobu automobilového trhu takmer nulová. Len pre predstavu – **minulý rok sa na Slovensku najčastejšie predávali autá s karosériou SUV, a to s podielom až 45,69 %** a najväčším [medziročným nárastom na úrovni 7 %.](https://www.autoviny.sk/novinky/123252/matusek-stavame-sa-srotoviskom-europy-novych-aut-sa-predalo-menej-starych-jazdeniek-sa-doviezlo-raz-tolko-co-predtym) Ďalej zákazníci nakupovali osobné autá nižšej strednej triedy (17 520 ks, trhový podiel 23,14%) a malé autá (13 634 ks, trhový podiel 18,01%). Okrem SUV mali všetky ostatné typy vozidiel prevažne stagnujúci alebo klesajúci medziročný vývoj trhového podielu. Foto: [Sugar Design,](https://www.instagram.com/p/CYVqB7tJf5p/?utm_source=ig_web_copy_link)




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.