Aktuality

Toyota Camry aj ako kombi? Pozrite si nádhernú vizualizáciu auta, ktoré by sme chceli vidieť v ponuke značky

Ešte pred desiatimi rokmi by podobné auto malo reálnu šancu zavítať do sériovej výroby. Dnes môžeme už len obdivovať vizualizácie toho, čo by mohlo existovať, keby sa svet nezbláznil do kategórie SUV. Fotografie Toyoty Camry Wagon sú tak len fantáziou instagramového účtu Sugar Design, ktorý vytvoril pomerne detailné vizualizácie tohto neexistujúceho modelu.

Dnes by podobné auto konkurovalo predovšetkým obľúbenej Škode Superb Combi, prípade praktickejším karosárskym verziám Volkswagenu Passat, Oplu Insignia alebo Peugeotu 508. Ak sa nad tým zamyslíme, z kategórie manažérskej strednej triedy dnes zostalo už len torzo, ktorého budúcnosť je stále neistá. Len nedávno pritom vyšli správy o tom, že Insigniu nahradí crossover, Volkswagen pred niekoľkými dňami definitívne ukončil predaj modelu Passat v karosárskej verzii sedan a náš trh opustil aj podmanivý Renault Talisman.

Toyota Camry aj ako kombi? Pozrite si nádhernú vizualizáciu auta, ktoré by sme chceli vidieť v ponuke značky

Zvučné mená, ako napríklad Honda Accord, Subaru Legacy, Hyundai Sonata či Kia Optima, dnes rezonujú predovšetkým na trhoch mimo Európy, a to najmä v Spojených štátoch amerických, kde si stredná trieda ešte stále udržiava svoju popularitu. Toyote sa nejakým zázrakom pred niekoľkými rokmi podarilo dotiahnuť legendárne Camry na európsky trh, pričom tento veľký sedan si môžete kúpiť aj na Slovensku. Ako sme už spomínali, pravdepodobnosť doplnenia ponuky o verziu kombi je pri pohľade na dnešnú podobu automobilového trhu takmer nulová.

Len pre predstavu - minulý rok sa na Slovensku najčastejšie predávali autá s karosériou SUV, a to s podielom až 45,69 % a najväčším medziročným nárastom na úrovni 7 %. Ďalej zákazníci nakupovali osobné autá nižšej strednej triedy (17 520 ks, trhový podiel 23,14%) a malé autá (13 634 ks, trhový podiel 18,01%). Okrem SUV mali všetky ostatné typy vozidiel prevažne stagnujúci alebo klesajúci medziročný vývoj trhového podielu.

Foto: Sugar Design,

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie