Aktuality

Máme slovenské ceny DACIE JOGGER! Najlacnejšia verzia stojí menej ako 14-tisíc!

Importér značky Dacia práve dnes zverejnil cenník najnovšieho modelu značky s názvom Jogger. Dacia Jogger je novodobé rodinné MPV, avšak namiesto tradičného a podľa mnohých menej vzhľadného vonkajšieho dizajnu karosérie je crossoverom.

V štandardnom vyhotovení ponúkne päť miest na sedenie, ale sedemmiestna verzia je za príplatok len 700 eur. Výška tohto poplatku sa vzťahuje nielen na základnú výbavu Essential, ale aj na Comfort a Extreme. V najvyššej konfigurácii Jogger Extreme 7 miest s benzínovým motorom s max. výkonom 81 kW (110 koní) v cenníku figuruje už od 17 400 eur, pričom najlacnejšia konfigurácia Jogger Essential 5 miest s pohonom na LPG už od 13 550 eur.

Azda jediné, čo potenciálnch kupujúcich nepoteší, je vskutku malý výber motorizácií. Na výber sú len dva benzínové trojvalce rodiny TCe, pritom ten slabší z nich spaľuje okrem benzínu aj skvapalnený ropný plyn LPG. Má tak dosahovať až o 40 percent nižšie prevádzkové náklady na palivo.

Motorizácia TCe 100 LPG ponúkne maximálny výkon 74 kW (100 koní) pre LPG, respektíve 67 kW pre benzín, a nanajvýš 170 Nm krútiaceho momentu. Na auto, ktoré je určené pre sedem pasažierov vrátane vodiča, sú to slabšie hodnoty, tu by sme celkom ocenili klasický naftový motor, prípadne silnejší benzínový štvorvalec. Ale nechajme sa prekvapiť, možno to LPG predsa len pekne potiahne aj do kopca.

Druhá motorizácia TCe 110 ponúka iba režim jazdy na benzín (resp. do prípadnej prestavby), ponúka max. výkon 81 kW (110 koní) a krútiaci moment do 200 Nm.

Oba motory dosahujú najvyšší výkon až okolo 5 000 otáčok za minútu. V predaji sú len verzie s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, za automat sa nedá ani doplatiť.

Nová Dacia Jogger - slovenský cenník

Ak chcete cenník stiahnuť ako PDF, kliknite sem

Nová Dacia Jogger

Dacia podčiarkuje svoje ambície v segmente s ďalším cenovo dostupným rodinným modelom, ktorý ponúkne až 7 miest na sedenie. Po modeloch Duster, Sandero, Logan a Spring ide o ďalšiu etapu novej produktovej stratégie, pričom do roku 2025 by mali do ponuky pribudnúť ešte dva nové modely. Nový Jogger sa opiera o rovnakú platformu CMF-B ako jeho menší súrodenci Sandero či Logan, ale s rázvorom kolies natiahnutým o ďalších 300 mm.

Podľa značky má ísť o kombináciu „praktickosti kombi, priestrannosti MPV a štýlu SUV“, Jogger okrem toho poskytne nadštandardnú svetlú výšku 200 mm a so svojou dĺžkou 4 547 mm ide najväčší súčasný model rumunskej automobilky.

Dacia Jogger (Predstavenie)

Len s pohonom predných kolies

Napriek bohatému oplastovaniu, strešným nosičom a rozmerom bude novinka, podobne ako Sandero Stepway, dostupná len s pohonom predných kolies. Skutočným autom do terénu tak bude naďalej Duster.

Jogger bol v prvom rade navrhnutý tak, aby nahradil modely Dokker, Lodgy a Logan MCV, má tri rady flexibilných sedadiel, pričom stredný rad sa pohybuje dopredu a delí sa v pomere 60:40.

Dacia Jogger (Predstavenie)

Základný objem batožinového priestoru je 160 litrov, po sklopení tretieho radu sedadiel narastie až na 708 litrov. Sedadlá sa však nedajú elegantne sklopiť do podlahy a nebudete ich môcť ani posúvať dopredu či dozadu. Dacia tvrdí, že tieto technické zmeny by predražili sedadlá a zaberali viac miesta.

Sandero a Jogger sú identické po B-stĺpik, potom dochádza k nárastu výšky strechy o 40 mm, aby poskytla dodatočný priestor na hlavu pre cestujúcich a náklad.

Dacia Jogger (Predstavenie)

Pre multimediálne rozhranie sú ponúkané tri systémy: Media Control, ktorý obsahuje dokocaciu stanicu pre telefón namiesto obrazovky, Media Display pridáva štyri reproduktory a 8-palcový dotykový displej. Vrcholný Media Nav prináša bezdrôtový Android Auto a Apple CarPlay, navigáciu a šesť reproduktorov.

Dacia Jogger (Predstavenie)

Aj ako hybrid

Veľkou novinkou pre Daciu má byť uvedenie prvého full-hybridného systému v roku 2023, ktorý by mal kombinovať 1,6-litrový benzínový motor a dva elektromotory (jeden elektromotor a druhý posilnený alternátor) s viacrežimovou automatickou prevodovku a batériou s kapacitou 1,2 kWh. Značka tvrdí, že s týmto pohonom by Jogger mal byť schopný jazdiť až 80 % času v meste na elektrickú energiu. Pohon tak bude s najväčšou pravdepodobnosťou pripomínať Clio E-Tech.

Dacia Jogger (Predstavenie)

V tejto fáze sa neplánuje žiadny zásuvkový hybrid (PHEV), aj keď flexibilita platformy naznačuje, že by v budúcnosti mohol do ponuky pribudnúť. Šéf dizajnu Dacie podotkol, že vďaka novej platforme môžu novú techniku implementovať v rekordne krátkom čase. „Môžeme túto existujúcu technológiu vziať a veľmi rýchlo ju prispôsobiť, pretože platforma je rovnaká. Na jeho zmenu by sme potrebovali menej ako jeden rok,“ vysvetľuje David Durrand.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
(2) Mercedes-Benz EQS: Platforma EVA, akumulátor, pohon, energetický a termomanažment
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie