Aktuality

Slovenská premiéra VW ID.5: O koľko bude SUV-kupé drahšie od ID.4 a prečo?

Importér automobilky Volkswagen dnes v bratislavskom Auparku v showroome elektromobility Mooncity predstavil model ID.5. Očakávané elektrické SUV so zadnými partiami v štýle kupé je druhým karosárskym variantom východiskového modelu ID.4, preto už dnes môže počítať s výborným hodnotením bezpečnosti (ID.4 dosiahlo v Euro NCAP plné päťhviezdičkové hodnotenie). Ponúkne však odlišnosti, z ktorých bude ťažiť najmä zákazník.

Upravené zadné partie nie sú všetko

Okrem upraveného dizajnu zadnej časti má novinka v porovnaní s ID.4 aj upravený predný nárazník, novú verziu softvéru 3.0, ktorá vylepšuje napríklad aj ovládanie klimatizácie a celkovo bohatšiu sériovú výbavu.

Slovenská premiéra VW ID.5 (2021)

Najväčšia slabina SUV-kupé býva ako batožinový priestor, tak aj priestor nad hlavami zadných pasažierov. ID.5 je v porovnaní s ID.4 nižšie o 12 milimetrov a pomaly sa zvažujúca línia strechy predsa len ukrajuje miesto pre sedacich vzadu. S mojou výškou 175 cm mi nad hlavou ostáva iba zopár centimetrov miesta, ale stále je to v poriadku - zníženú strechu tak pocítia najmä ľudia s výškou od asi 180 - 185 centimetrov.

Slovenská premiéra VW ID.5 (2021)
Slovenská premiéra VW ID.5 (2021)

ID.5 reprezentuje štýl karosérie budúcnosti. Je aerodynamický, expresívny, športový a vďaka MEB má krátke previsy,“ hovorí Jozef Kabáň, šéfdizajnér značky Volkswagen. „Preto sme mohli vytvoriť veľký vnútorný priestor kabíny napriek dynamickej línii strechy. To doteraz nebolo možné.“

Slovenská premiéra VW ID.5 (2021)

Nový operačný systém vo verzii 3.0 prispel k zlepšeniu hlasového ovládania prirodzenou rečou („Hallo ID.“). Systém hlasového ovládania je teraz doplnený funkciou učenia a umožňuje online prístup k informáciám uloženým v cloude.

Na želanie môže byť interiér kabíny zvýraznený ambientným osvetlením s 30 nastaviteľnými farbami.

Online služby We Connect poskytujú vodičovi dopravné informácie v reálnom čase, online aktualizácie máp, aktuálne informácie o nabíjacích staniciach, internetové rádio a ďalšie užitočné funkcie.

Komunikáciou Car2X pozdvihuje Volkswagen bezpečnosť na novú úroveň. Dáta flotily kompatibilných vozidiel značky Volkswagen a signály infraštruktúry v okruhu do 800 metrov sa v zlomku sekundy prevedú na výstražné upozornenia o nebezpečných miestach, nehodách a zastavenej premávke. Výstražné upozornenia vizuálne podporuje aj inovatívne signalizačné svetlo ID. Light v kokpite.

Slovenská premiéra VW ID.5 (2021)

Cena a dostupnosť ID.5 na Slovensku

Cena modelu ID.5 pre slovenský trh ešte nebola zverejnená, ale z diskusií so zástupcami značky Volkswagen vieme, že v základnej konfigurácii bude ID.5 drahšie od ID.4 asi iba o 3 000 eur. V prípade vyšších verzií, ako GTX, to bude ešte podstatne menej. Táto cena však nebude iba dôsledkom trhovo atraktívnejšieho karosárskeho vyhotovenia, ale najmä hodnotnejšej sériovej výbavy. Jednou z tých vecí, ktoré by sa mali viac podieľať na zlepšení používateľskej skúsenosti, je už vyššie spomenutá tretia verzia operačného systému.

Prvé vozidlá budú pre zákazníkov dostupné počas prvých mesiaciov budúceho roka 2022.

Vyvstáva teda otázka: prečo by si mal zákazník ešte kupovať ID.4? Dôvodom budú zrejme tie priestorové pomery na zadných sedadlách hore nad hlavami. Čo sa týka batožinového priestoru, v tomto ohľade je ID.5 vskutku priestranný: má základný objem 549 litrov a dá sa rozšíriť na nákladný priestor sklopením zadných sedadiel.

Prečítajte si aj:


VW Taigo je už v predaji aj u nás, zverejňujeme kompletný cenník nového SUV-kupé

ERIK STRÍŽ


Volkswagen oficiálne predstavil elektrické SUV-kupé ID.5. Aktualizácie vzduchom sú realitou. Nezabudlo sa ani na GTX

David Hecl


(2) Mercedes-Benz EQS: Platforma EVA, akumulátor, pohon, energetický a termomanažment
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie