Aktuality

Odhaľujeme nový FORD FOCUS: Facelift je zásadný, dostihne novinka i30, Golf a Ceed?

Automobilka Ford pripravila facelift svojho hatchbacku a kombi Focus, modernizácia sa týka exteriéru, interiéru aj techniky. Novinka je dokonca natoľko vizuálne odlišná od predchodcu a atraktívna, že by mohla byť opäť silným rivalom pre Kiu Ceed a Hyundai i30, ktoré nedávno prešli faceliftom, ale aj pre Volkswagen Golf, ktorý je momentálne dostupný v stále pomerne novej generácii číslo osem.

Lepšie svetlá a krajší vzhľad

Najväčšie estetické a funkčné inovácie sa odohrali na prednej maske vozidla. Proporčne sa celá predná časť mierne pozdvihla, logo Ford je odteraz na maske chladiča, predtým bolo na kapote. Hmlové svetlá sa presunuli až k predným svetlám.

Dôležitou technologickou inováciou je štandardné osadenie LED svetlometov. Pretože vyžadujú menej miesta ako bežné halogénové svetlomety, dizajnéri ich urobili vizuálne ostrejšími, elegantnejšími a užšími. Spoločne s úpravami vzhľadmi prednej masky tak nový Ford Focus pôsobí skoro tak, akoby sa dočkal novej generácie.

Podľa tvaru vnútornej štruktúry masky chladiča spoznáte aj výbavu - Cool & Connect a Titanium majú horizontálne priečky, zatiaľ čo v Active sú zvislé. Najnápadnejší a najvýraznejší je gril vo výbavách ST-Line a ST, tieto verzie výbavy majú aj bočné prahy a decentné zadné krídlo. Inovácie vzadu sú prítomné tiež, avšak z pohľadu zákazníka iba menej významné.

Fotogaléria: FORD FOCUS HATCHBACK (modelový ročník 2022)

Interiér s obrovským displejom so SYNC 4

Najväčším technologickým pokrokom je integrácia informačného a zábavného systému SYNC 4, avšak nižšie verzie výbav si budú musieť vystačiť so staršou softvérovou platformou SYNC 3.

Obrazovka systému SYNC 4 má uhlopiečku až 13,2 palca, čo je v danej triede a v segmente nadštandard, preberá funkciu mechanických ovládacích panelov. Takže ovládanie klimatizácie či vyhrievanie sedadiel sa bude vykonávať len cez dotykový displej, čo sa zdá byť ako nočná mora motoristických novinárov, ale aj ľudí dbajúcich na bezpečnosť v automobiloch. Vďaka novému systému nie sú pre Apple Carplay a Android Auto potrebné žiadne káble, systém je pripojený na internet a poskytuje aktuálne dopravné informácie a údaje o cenách, parkoviskách a rôznych bodoch záujmu, predpovedá aj počasie.

Zvyšok interiéru zostáva z estetického hľadiska skôr konzervatívny. Zaujímavý je nanovo vyvinutý nakladací priestor v kufri verzie Active Wagon (kombi) a gumená podložka, ktorá má zjednoduchšiť prevoz mokrých a znečistených predmetov, s pomocou aretačných elementov by mali pevne držať postojačky aj počas divokej jazdy.

S faceliftom prichádzajú aj nové sedadlá pre športový Focus ST. Predtým sedadlá dodávala spoločnosť Recaro, po novom si ich vyrába sám Ford, údajne by mali byť o niečo pohodlnejšie ako doteraz.

V novom Focuse je tiež po prvý raz asistent mŕtveho uhla. Keď zistí možnú kolíziu s vozidlom v slepom uhle, aktívne zabráni vodičovi zmeniť jazdný pruh. Tento systém pracuje v rýchlostiach od 65 až do 200 km/h, teda v meste s dynamickou premávkou by nemal vodiča rušiť. Z technologického hľadiska ide o hodnotné riešenie, senzor skenuje priľahlé pruhy 20-krát za sekundu na vzdialenosť až 28 metrov. Bezpečnostný balíček nového Focusu obsahuje aj výstražný systém Cross Traffic Alert, ktorý varuje vodiča na riziko nárazu zboku pri cúvaní z parkovacích miest. Ak vodič nepočúva varovanie, zasiahne funkcia núdzového brzdenia a zastaví auto samočinne.

Fotogaléria: FORD FOCUS ST (modelový ročník 2022)

Luxusný Vignale nebude, ale...

Špičkový variant Focus Vignale z portfólia po facelifte zmizne. V budúcnost si však zákazníci budú môcť objednať balíčky „X“ a „Vignale“ pre línie výbavy ST-Line, Titanium a Active. Balíček X bude stáť okolo 1 400 eur (cena pre Nemecko, u nás to bude zrejme trocha odlišné) a obsahuje, okrem iného, cúvaciu kameru, ambientné osvetlenie interiéru alebo indukčnú nabíjačku pre mobilné telefóny. Balíček Vignale bude k dispozícii za ďalších asi 2 100 eur a zahŕňa aj zimný balíček. To znamená vyhrievanie volantu, predných sedadiel aj čelného skla, navyše Ford ponúkne s prahovými lištami predných dverí a kolesami z ľahkej zliatiny.

Dôvodom, prečo Ford Focus Vignale končí, sme sa venovali v samostatnom článku.

Prečítajte si aj:


Jeden z najväčších automobilových prepadákov definitívne končí! Sklamanie automobilky je obrovské

Peter Orosz


Výroba modernizovaného Focusu sa začne v januári 2022, predpredaj začne o niečo skôr a prvé kusy by mali doraziť k predajcom počas prvého kvartálu budúceho roka.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, editor magazínu Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Vybrané články

  1. 1

    25 testov áut a veľké porovnanie zimných pneu v novembrovom auto motor a športe

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie