Vodiči odchádzajú do zahraničia, nebude mať kto zásobovať naše obchody, upozorňuje únia dopravcov

Únia autodopravcov dlhodobo upozorňuje na problémy slovenských dopravcov a vyzýva k zníženiu ich nákladov.
Vydané  Text: 

Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) a Žltý Anjel Asistance24 dlhodobo upozorňujú na problémy, s ktorými sa stretávajú slovenskí dopravcovia a vyzývajú na ich systémové riešenie. Zo včerajšieho tlačového stanoviska UNAS vyplýva, že únia žiada Ministerstvo dopravy SR, Vládu Slovenskej republiky a Národnú radu SR, aby boli súčinní v riešení týchto problémov. Podľa únie autodopravcov v konkurenčnom prostredí značne znevýhodňujú vysoké náklady na podnikanie, dôsledkom čoho súkromní dopravcovia nemajú kde získať prostriedky na navyšovanie miezd pre vodičov. Tí majú podľa vyjadrení UNAS odchádzať do zahraničia za lepšou plácou, čo sa premieta do zvýšeného rizika, že najmä regiónálni dopravcovia budú mať na Slovensku také problémy, ako je tomu momentálne vo Veľkej Británii. „**Chceme poukázať, že situácia je veľmi kritická* (…) *Radi by sme poukázali na skutočnosť, že nám nebude kto zásobovať obchody**,“ uvádza vo svojom stanovisku rozposielanom e-mailom UNAS. „Preto vyzývame k rokovaciemu stolu spomínané štátne inštitúcie (…) **Už sme vyzvali Vládu SR, aby snami začali rokovať do 15.10.2021 . Ak sa tak nestane, tak nám neostane nič iné ako si zopakovať celo SR štrajky dopravcov**,“ dodáva. UNAS žiada predovšetkým zavedenie takých opatrení, ktoré odbremenia dopravcov od vysokých nákladov na podnikanie, ktoré majú byť údajne vyššie ako v blízkom zahraničí. „**Žiadali sme vratku spotrebnej dane z palív, zníženie cestného mýta, vyhlásenie nového tendra na mýtny systém a finančnú pomoc počas Covidu**,“ uvádza únia dopravcov a pripomína, že doteraz bola vládou ignorovaná. Nižšie prikladáme plné znenie vyhlásenia dopravcov zo 4. októbra 2021 bez redakčnej úpravy: * Únia dopravcov Slovenska – UNAS a Asociácia Žltý Anjel Asistance24, žiada Ministerstvo dopravy SR, Vládu Slovenskej republiky a Národnú radu SR, aby sa začali ihneď zaoberať problémami dopravcov. * Chceme poukázať, že situácia je veľmi kritická. * Chýbajú vodiči pre Cestnú nákladnú dopravu a náklady na dopravu sú veľmi vysoké a nie je možné, aby Slovenský dopravcovia boli konkurencie schopný voči Európskym krajinám. * Radi by sme poukázali na skutočnosť, že nám nebude kto zásobovať obchody. * Dopravcovia budú mať problém pridať vodičom financie na mzdách pokiaľ sa im neznížia náklady. * Už teraz nám odchádza veľa vodičov do zahraničia , kde zarobia omnoho viac ako na Slovensku. * Problém budú mať hlavne regionálny dopravcovia, tak ako je to teraz vo Veľkej Británii. * Preto vyzývame k rokovaciemu stolu spomínané Štátne inštitúcie . * Bolo by vhodné, keby po roku a pol vládnutia tejto vlády , sa začal niekto zaoberať dopravou a neignorovalo nás ako doteraz. * Žiadali sme vratku spotrebnej dane z palív, zníženie cestného mýta, vyhlásenie nového tendra na mýtny systém a finančnú pomoc počas Covidu . * UNAS a AZAA24 si je vedomá, že situácia vo verejných financiách je veľmi zlá, ale pokiaľ sa budú musieť znížiť stavy v doprave, tak vo verejných financiách sa bude prehlbovať väčšia zadlženosť . * Vláda SR by mala začať znižovať aj stavy v štátných správach. * Už sme vyzvali Vládu SR, aby snami začali rokovať do 15.10.2021 . Ak sa tak nestane, tak nám neostane nič iné ako si zopakovať celo SR štrajky dopravcov, * UNAS – u vyjadruje aj plnú podporu : Iniciatíva Poľnohospodárov Slovenska, Únia vodičov Slovenska

Autodopravcovia konečne vyhrali: budú mať nižšie dane, Pellegriniho sľub splnil až Matovič s Hegerom

„Ide síce o prvý, ale výrazný krok k vyrovnaniu daňovo-poplatkového zaťaženia našich dopravcov v porovnaní s ich kolegami v krajinách V4,“ píše Stanislav Skala, predseda Únie autodopravcov Slovenska.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.