Jednoduchý strešný stan, vstavaná posteľ s kuchynkou a komplexné riešenie kontrolovateľné aj cez mobil.
### Motorizácie a podvozok
Pri uvedení na trh budú motorovú paletu nového Citanu tvoriť tri naftové a dva benzínové modely. Spoločnými prednosťami všetkých týchto motorov majú byť skvelé jazdné vlastnosti aj v rozsahu nízkych otáčok a ekonomické hodnoty spotreby. Pre ešte lepšie zrýchlenie, napríklad pri predbiehaní, je 85 kW verzia naftového motora, ktorá je k dispozícii pre Panel Van, vybavená funkciou vytáčania do vyšších otáčok (overpower/overtorque). Na krátky čas takto možno vygenerovať až do 89 kW výkonu a 295 Nm krútiaceho momentu.
Pohonné jednotky spĺňajú emisné normy Euro 6d, sú kombinované s funkciou ECO štart/stop a popri šesťstupňovej manuálnej prevodovke budú najvýkonnejšie naftové a benzínové modely k dispozícii aj so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT.
Neskôr bude v predaji aj elektrická verzia Citanu s názvom **eCitan**. Že dodávky na elektrinu nemusia byť vôbec tak nevďačné autá, ako sa niektorí domnievajú, sme sa presvedčili aj my [v redakčnom teste Mercedes-Benz eSprinter](https://www.autoviny.sk/testy/122485/jedno-z-najdolezitejsich-aut-vo-vasom-zivote-mercedes-benz-esprinter-test):
Týždeň sme jazdili elektrický Mercedes-Benz Sprinter, aby sme zistili, či má elektrický pohon zmysel v biznise s doručovaním zásielok.
Vývojový tím Mercedes-Benz podľa vlastných slov kládol osobitný dôraz na dosiahnutie takzvaných typických jazdných vlastností, definovaných ako vyvážená kombinácia jazdného komfortu, dynamiky jazdy a bezpečnosti jazdy. Predné kolesá sú zavesené na náprave McPherson s priečnymi ramenami v spodnej časti, vzadu je použitá priestorovo úsporná torzná tyčová náprava. Napríklad Tourer je vybavený odlišne naladeným pružením ako dodávka, aby bolo na palube viac komfortu. Vystužený stabilizátor na prednej náprave Citanu Tourer pritom znižuje bočné nakláňanie v zákrutách.
TEST - Nový Mercedes-Benz Triedy GLA si vyslúžil obrovský obdiv pre veľké zmeny vo svojej druhej generácii. Ale naozaj sa toho zmenilo tak veľa?