Aktuality

Sú lepšie európske alebo japonské značky áut? Prieskum ukázal, komu zákazníci veria najviac

Sú lepšie japonské alebo európske automobily? Jedna vec je subjektívny dojem, iná fakt podložený číslami a štatistikami. Z nich vychádzala analytická spoločnosť J.D. Power vo svojom výskume o vernosti zákazníkov k automobilovým značkám na americkom trhu.

Globálna analytická spoločnosť J. D. Power zverejnila nový rebríček vernosti zákazníkov 2021 U.S. Automotive Brand Loyalty Study. Prvá priečka v kategórii prémiových značiek patrí už po tretíkrát Lexusu.

Znamená to, že v priebehu 12 mesiacov majitelia automobilov Lexus najčastejšie vymieňali svoje auto za vozidlo rovnakej značky v kategórii luxusných značiek na americkom trhu. Rebríček bol zostavený na základe informácií o nákupe automobilov od júna 2020 do mája 2021 a cieľom bolo zistiť, koľko vodičov si pri kúpe nového modelu vybralo rovnakú značku. Údaje v databáze Power Information Network zohľadňovali všetky ročníky a modely predané a kúpené v danom období na americkom trhu. Rebríček zostavili po tretíkrát.

V prémiovom segmente si v tomto smere najlepšie počínala značka Lexus, pre ktorú sa pri výbere nového auta opätovne rozhodlo 51,6 percent kupujúcich. Japonská značka debutovala na americkom trhu v roku 1989 a ponúkla zákazníkom nielen luxusný sedan LS, ale aj dovtedy nevídanú kvalitu obsluhy v autosalónoch. Je založená na tradičnej japonskej pohostinnosti Omotenashi a Lexus ju dodržiava dodnes.

Ku ktorej značke sa zákazníci skoro vždy vrátia? Európska značka to nie je.
Ďalšie SUV značky Lexus. Čo o ňom vieme?
Lexus LF-Z Electrified

Ďalšie značky v poradí

Druhé miesto v tohtoročnom rebríčku J. D. Power v prémiovej triede obsadilo Porsche, ktorého modely si vybralo 50,2 percent majiteľov tejto značky. Tretie miesto patrí značke Mercedes-Benz (47 percent), na ďalších sa umiestnili BMW a Audi.

Ku ktorej značke sa zákazníci skoro vždy vrátia? Európska značka to nie je.

V zostave obľúbených značiek tohtoročného rebríčka U.S. Automotive Brand Loyalty Study dominovali japonské značky. K automobilom tej istej značky sa najčastejšie vracali zákazníci Subaru (61,8 percent). Druhé miesto obsadila Toyota (61,1 percent). Stupienok víťazov uzatvára Honda (59,3 percent), ktorá je štvrtou najčastejšie kupovanou značkou v Spojených štátoch. Na ďalších miestach sa umiestnili značky domácich výrobcov – RAM (56,8 percent) a líder amerického trhu Ford (53,9 percent).

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie