Aktuality

Kia bude mať ďalší elektromobil, EV4 má osloviť ešte nižšou cenou ako EV6

Silueta pripravovaného elektrického crossovera KIA EV4, ktorý by mal byť odhalený v roku 2022.
Silueta pripravovaného elektrického crossovera KIA EV4, ktorý by mal byť odhalený v roku 2022.

Kia je pripravená rozšíriť svoj sortiment elektrických automobilov o stredne veľký model EV4, ktorý by mal byť odhalený už v roku 2022, pričom predaj sa začne nasledujúci rok.

Automobilka nadviaže na crossover EV6, jej elektrické crossovery tak budú niesť nomenklatúru "EV". Podľa európskeho šéfa Sjoerda Knippinga bude druhým autom kórejskej značky „EV“ veľké SUV zamerané predovšetkým na USA. Čo je však dôležitejšie pre nás, bude aj nasledovať samostatný model vyvinutý špeciálne pre európsky trh.

Kia vlastní ochranné známky pre názvy od EV1 do EV9. Veľké SUV by mohlo mať značku EV7 alebo EV8 a bude ponúkať sedemmiestnu konfiguráciu porovnateľnú napríklad s pripravovaným Hyundai Ioniq 7. Ten bude uvedený na trh v roku 2024. Po ňom bude nasledovať crossover pravdepodobne označovaný ako EV4, ktorý bude predstavovať rivala pre Volvo XC40 Recharge.

Prečítajte si aj:


Volvo nečakane ukázalo úplne nové SUV-kupé C40 Recharge, poznáme podrobnosti

ERIK STRÍŽ


Dizajnové prvky silne inšpirované modelom EV6 budú pravdepodobne zahŕňať svetlomety a zadnú svetelnú lištu LED v plnej šírke, ako aj „svalnaté povrchy“ a nové logo Kia.

EV4 bude vychádzať z platformy E-GMP skupiny Hyundai-Kia Group pre elektrické autá. Mierne zmenšený rázvor koliesv porovnaní s modelom EV6 znamená, že sa svojimi rozmermi bude približovať k novému európskemu modelu Kia Sportage piatej generácie.

Prečítajte si aj:


Bude nová KIA SPORTAGE aj 7-miestna? Pozrite sa do interiéru európskej verzie

Redakcia (s)


Táto všestranná platforma maximalizuje priestor v kabíne s menším počtom kompromisov ako v automobile so spaľovacím motorom. A dokonca aj s kratším rázvorom bude EV4 pravdepodobne využívať batériovú technológiu EV6.

KIA EV4
KIA EV6 First Look

To znamená, že by mohlo byť ponúkaných 58 kWh a 77,4 kWh pre maximálny dojazd niečo cez 482 kilometrov. Môžeme očakávať aj dvojmotorové pohonné konfigurácie, ktoré poskytujú pohon všetkých štyroch kolies a potenciálne až do 240 kW. Očakáva sa aj dostupnosť jednomotorovej verzie s výkonom 170 kW, čo zároveň zníži cenu.

Vďaka platforme E-GMP, ktorá ponúka 800-voltovú elektrickú architektúru a maximálnu rýchlosť nabíjania 350 kW, sa má väčšia batéria nabiť z 10 na 80 percent len za 18 minút, teda ekvivalent 100 kilometrov za päť minút.

Aj keď platforma E-GMP bude tvoriť základ mnohých budúcich elektromobilov Kia, Knipping tiež uviedol, že „nebude slúžiť pre všetky segmenty, najmä nie niektorým menším sektorom. Všetky autá nepotrebujú 800 V technológiu,“ tvrdí a dodáva, že menšie vozidlá by si vystačili so štyristovoltovou architektúrou.

Prečítajte si aj:


Práve teraz: Kia EV6 dostala kompletný slovenský cenník, zverejňujeme ceny všetkých verzií

Redakcia (s)


Kia plánuje do roku 2025 rozšíriť portfólio na 11 elektrických automobilov; šesť samostatných elektromobilov s piatimi „odvodenými“ modelmi. Zrejme pôjde o rozdielne karosárske vyhotovenia toho istého modelu, ako dnes ponúka napríklad modelová rodina Ceed - hatchback, kombi aj Shooting Brake (ProCeed).

Od Kie sa budúci rok pravdepodobne dočkáme veľkého SUV značky EV7 alebo EV8 pre severoamerické trhy. Medzitým by model EV4 mohol debutovať v roku 2022 alebo začiatkom nasledujúceho roka, pričom predaj sa začne neskôr v roku 2023.

Prečítajte si aj:


Elektromobil ako jediné auto v rodine? KIA EV6 si trúfa, nabíja sa za 18 minút, má veľký kufor aj pozoruhodné ťažné schopnosti

Redakcia (s)


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?