Aktuality

Atmosféra žije! Renault vyvíja úplne nový atmosférický motor. Aké modely sa ho dočkajú?

Test Dacia Duster 1.6 SCe 4 × 4: Kamarát do partie (foto: PANER)
  • Nový atmosférický motor bude mať objem 1,8 litra
  • Dostupný by mal byť výhradne s hybridným ústrojenstvom E-Tech
  • Pôjde o lacnejšiu altrnatívu k hybridnému pohonu postavenom na turbomotore 1,2 TCe
  • V budúcnosti sa ho dočkáme napríklad v Dacii Duster

Keby sme chceli dnes spočítať ponuku atmosférických motorov na európskom trhu, pravdepodobne by nám na to stačili prsty na rukách. Jednoduché a spoľahlivé agregáty sú nahradzované ich trubo verziami. Všetko si to vynútili čoraz prísnejšie emisné normy, ktoré by klasický atmosférický motor spĺňal len ťažko.

Napriek tomu sa nájdu výrobcovia, ktorí atmosféru ponúkajú. Za všetko hovorí napríklad úplne nový motor 1,5 DPi od Hyundai. Avšak podľa informácií zverejnených na profile na [Facebooku RNews.cz](Atmosféra žije! Renault vyvíja úplne nový atmosférický motor. Aké modely sa ho dočkajú?) sa zdá, že na úplne novom atmosférickom motore pracuje aj Renault. Konkrétne by malo ísť o agregát s objemom 1,8 litra.

Len ako súčasť systému E-Tech

Naposledy sme takýto motor mohli vidieť v Renaulte Laguna vyrábanom medzi rokmi 2001 – 2005. Na prvý pohľad sa teda návrat atmoséfry môže zdať ako výhra. Avšak má to jeden háčik. Pripravovaný motor 1,8 SCe vychádzajúci z 1,6 SCe bude súčasťou hybridnej platformy E-Tech. Samotný motor bude postavený na najmodernejších technológiách a pracovať bude v Atkinsonovom cykle.

Ako sme už uviedli, novinka bude súčasťou hybridného celku. Konkrétne by sa tento nový atmosférický motor mal objaviť v lacnejších autách, ktoré nedostanú nový trojvalcový turbomotor 1,2 TCe E-Tech. Ide teda predovšetkým o autá značky Dacia. RNews.cz zachádza ešte ďalej a predpovedá, že novinka sa prvýkrát objaví pod kapotou Dacie Duster 3 v roku 2024. Neskôr sa samozrejme táto hybridná sústava rozšíri aj do iných modelov.

Dacia Bigster (koncept)

Výkon cez 200 koní?

Výkon E-Tech sústavy zatiaľ nie je známy. Avšak hybrid postavený na motorizácii 1,2 TCe by mal v konečnom dôsledku ponúknuť systémový výkon presahujúci 200 koní. V prípade hybridnej sústavy pozostávajúcej z 1,8 SCe sa systémový výkon môže približovať k podobnej hranici.

My sme si v nedávnom redakčnom teste vyskúšali plug-in hybridný systém od Mitshubishi, ktorý využíva 2,4-litrový atmosférický motor, ktorý pracoval ako generátor energie. Takáto kombinácia sa nám zdala absolútnym ideálom pre alternatívne spôsoby pohonu.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie