Aktuality

Volkswagen urýchlil veľkú zmenu podvozkov, nová „superplatforma“ zmení všetko

Sériová verzia konceptu VW Trinity bude využívať novú architektúru SSP, ktorá umožňuje autonómne riadenie úrovne 4 a novú technológiu batériových článkov.
  • Volkswagen vstupuje do svojej novej éry, ktorú sumarizuje koncepcia „Strategy 2030“
  • Koncern mieni urýchliť vývoj novej takzvanej superplatformy SSP, ktorá nahradi iba nedávno uvedenú platformu MEB
  • Nová platforma umožní rozsiahlu škálovateľnosť, môžu ju použiť ako výkonné Volkswageny, tak Porsche
  • Nové správy o projektoch Artemis, Apollon a Trinity

Koncern Volkswagen vyrobí na svojej novej elektrickej „super platforme“ 40 miliónov vozidiel, ktoré nahradia tie súčasné so spaľovacími aj elektrickými pohonmi od značiek VW, Škoda, SEAT, Audi a Porsche. Informáciu zverejnil Automotive News Europe.

MEB a PPE verzus SSP

Automobilka akceleruje vývoj svojej škálovateľnej systémovej platformy (SSP) napriek tomu, že len nedávno spustila zavádzanie svojej „elektrickej platformy“ MEB pre elektromobily a svojej architektúry PPE pre luxusné elektrické automobily.

Platforma MEB je základom pre elektromobily novej generácie, vrátane vozidiel VW ID3 a ID4, Audi Q4 e-tron a Škody Enyaq, zatiaľ čo prvými vozidlami na platforme PPE budú elektrické verzie Porsche Macan (budú uvedené na trh budúci rok) a Audi Q6 e-tron , ktorý sa začne predávať začiatkom roka 2023.

Generálny riaditeľ VW Group Herbert Diess označil počas prezentácie obchodného plánu automobilky „Strategy 2030“ platformu SSP za „super platformu“.

Nová architektúra „zabezpečí zákazníkom najlepší produkt a kvalitu za najlepšiu cenu,“ uviedol Diess.

Jedna platforma pre Škodu aj Porsche?

Vedúci pracovníci značky Porsche si začiatkom tohto roka kládli otázku, či by jediná platforma skutočne mohla pokryť potreby značiek od Škody po Porsche.

Vedúci vývoja koncernu VW, Markus Duesmann, ktorý je tiež generálnym riaditeľom spoločnosti Audi, však uviedol, že dizajn platformy SSP s rôznymi „modulmi“, veľkosťami batérií a dĺžkami karosérie umožní značnú diferenciáciu značiek.

Nebude to tak, že jedna veľkosť zapasuje všetkým. Stále môžeme (platformu, pozn.red.) prispôsobovať na konkrétne vozidlá a požiadavky na značku kombináciou rôznych modulov," uviedol. Duesmann sa konkrétne zaoberal obavami spoločnosti Porsche. „Vzhľadom na škálovateľnosť modulov bude spoločnosť Porsche schopná ponúknuť špecializovanú výkonnú verziu pre najlepšie technické parametre,“ uviedol.

Podľa neho by došlo k prekrývaniu značiek. „Budeme môcť používať rovnakú kombináciu softvéru E3, technológií autonómneho riadenia a pohonnej jednotky pre vstupný model Porsche aj pre výkonový model VW.“

Používanie iba jednej platformy by znamenalo ľahšiu integráciu zložitých prvkov, ako sú softvérové a elektrické architektúry, a prinieslo by cenné úspory. „Znížime dnešnú zložitosť asi o 50 percent. A myslím si, že rozumiete tomu, čo to pre nás znamená z ekonomického hľadiska," uviedol Duesmann.

Prípravy na nové modely Audi Artemis, Audi Apollon a Volkswagen Trinity

Spoločnosť VW Group investovala okolo 800 miliónov eur (950 miliónov dolárov) do nového zariadenia na výskum a vývoj vo Wolfsburgu, kde bude navrhnuté jadro platformy SSP a jej modulov, uviedol Diess počas prezentácie.

Duesmann uviedol, že projekt Audi Artemis bude „stáť na čele hlavných modulov SSP od roku 2025“, vrátane softvérového balíka E3 2.0, ktorý umožňuje autonómne riadenie úrovne 4, ako aj novej technológie batériových článkov.

Projekt Artemis vyvíja novú vlajkovú loď s elektrickým pohonom pre značky Audi, Porsche a Bentley, ktorá sa očakáva v roku 2025. Druhý model Audi s platformou SSP s označením Apollon sa objaví v roku 2026, informovala spoločnosť Audi.

Audi predstaví svoje vozidlá založené na SSP na troch konceptoch, ktoré budú predstavené v nasledujúcich 12 mesiacoch.

„Do konca tohto desaťročia sa zavedieme SSP vo všetkých našich hlavných segmentoch a všetkých skupinách značiek,“ uviedol Duesmann. Do roku 2030 by autá na platforme SSP „už pokryli väčší objem ako PPE a MEB dohromady,“ dodal.

Redukcia variantov bola kľúčom k zaisteniu udržateľnosti a ziskov skupiny. „Existujú prísne obmedzenia kombinácie rôznych variantov, pretože to má zásadný význam pre zložitosť, a teda pre uskutočniteľnosť a finančný úspech SSP,“ uviedol Duesmann.

Prvý model značky VW, ktorý bude používať SSP, bude produkčnou verziou konceptu elektrického sedanu Trinity , ktorého predaj sa plánuje na rok 2026.

Prečítajte si aj:


Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie