5 valcov, 400 koní, zrýchlenie za 3,8 sekundy, maximálka 290 km/h… Aj to je úplne nová Audi RS3 Sportback a RS3 Sedan

Nové Audi RS3 Sportback a RS3 Sedan je tu. Prináša ešte vyšší výkon, špeciálny DRIFT mód a najmä poriadnu dávku sebavedomia. Novinkou je taktiež špeciálna zadná náprava.
Vydané  Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

Po mesiacoch čakania a fotiek maskovaných prototypov sme sa konečne dočkali. Audi oficiálne ukázalo najsilnejší hothatch nižšej strednej triedy, ktorý prichádza vo forme, ako nikdy pred tým. Ponúkne aj špeciálny DRIFT mód umožňujúci jazdu bokom. Mesiace čakania na predstavenie vrcholnej verzie modelu A3 Sportback a A3 Sedan sú u konca. Novinka, ktorá pokračuje v prémiovom označení RS so sebou prináša to najlepšie, čo aktuálne Audi môže zákazníkovi ponúknuť. **Pod kapotou totiž nájdeme unikátny 5-valcový motor 2,5 TFSI.** Tento klenot dostal do vienka ešte lepšie papierové špecifikácie, ako tomu bolo u predchodcu. ### 2,5 TFSI ponúkne poriadnu porciu zábavy **Preplňovaný 5-valec má špecifické zapaľovanie valcov v sérii 1-2-4-5-3 a je naladený na výkon rovných 400 koní alebo 294 kW.** V kombinácii s navýšeným **krútiacim momentom** na úroveň **500 Nm**, **dokáže novú RS3 Sportback a RS3 Sedan vystreliť z 0 na 100 km/h už za 3,8 sekundy**. Samotný agregát má pritom relatívne široké spektrum otáčok, pri ktorých dosahuje maximum krútiaceho momentu. **Zmienených 500 Nm je k dispozícii v rozmedzí 2250 až 5600 otáčok. Následne od 5600 otáčok za minútu nastupuje celé stádo 400 plnokrvníkov**. Audi sa okrem samotného motoru pohralo aj s prenosom sily na kolesá. **Máme k dispozícii úplne novú dvojspojkovú 7-stupňovú prevodovku vyvinutú špeciálne pre účely modelu RS3. Okrem toho je na zadnej náprave úplná novinka v podaní systému Torque Splitter, ktorý nahradzuje doteraz používaný diferenciál s viaclamelovou spojkou**. Použitie takejto techniky umožňuje novej RS3 lepšiu prácu s výkonom.
### Bokom jazdí rada a nebojí sa ani extrémnych rýchlostí Tým sa zabezpečuje lepšia stabilita na vozovke a najmä pri zapnutom DRIFT móde jazda bokom. **Audi RS3 má síce oficiálne limitovanú rýchlosť na 250 kilometrov za hodinu, avšak s príplatkovým balíčkom RS Dynamic package a s keramickými šesťpiestikovými brzdami sa toto číslo navýši ešte o dodatočných 40 km/h**. Novinkou je taktiež úplne prepracovaná výfuková sústava. **Vôbec po prvýkrát disponuje variabilným ovládaním výfukových klapiek**. Umožňuje tak vychutnať si celý orchester, ktorý dokáže 2,5-litrový motor ponúknuť. Navyše v režime Dynamic a RS Performance sa klapky otvárajú o niečo skôr. Tým na seba nové Audi RS3 upozorní ešte pred tým, ako ho uvidíte. Pre absolútnych fajnšmekrov je k dispozícii aj príplatkový výfuková sústava RS.
### Zmeny nastali aj v podvozku **Štandardne je Audi RS3 dodávaná so športovým podvozkom umožňujúcim regulovanie tuhosti tlmičov na základe aktuálnej situácie. Tento podvozok dostáva úplne nové tlmiče s prepracovanými ventilmi, ktoré dokážu podvozok auta prispôsobiť ešte rýchlejšie, ako v minulej generácii. Ak vám je to však málo, môžete siahnuť po špeciálnom RS plus podvozku disponujúcom adaptívnou reguláciou tlmičov**. **Nové RSká navyše dostali o jeden stupeň lepší negatívny odklon predných kolies**, ako je to pri klasickom modeli A3. Zmenou si teda muselo prejsť samotné zavesenie kolies. **Po novom má predná náprava naklápacie ložiská, vyššiu tuhosť uloženia priečnych ramien a taktiež aj priečneho stabilizátora**. Zadná náprava dostala tiež vyššiu tuhosť a lepšie uchytenie, ako je to v prípade modelov A3 a S3. Samozrejmosťou je aj progresívne riadenie, ktoré sa prispôsobuje aktuálnym požiadavkám.
### Kontrastné lakovanie strechy zažíva premiéru Audi RS3 Sportback a RS3 Sedan spoznáte už na prvý pohľad. Dizajnéri sa pomerne dosť odviazali a preto auto pôsobí veľmi agresívnym dojmom. Má **úplne nové rozšírené nárazníky, ktoré najmä vpredu majú obrovské nasávacie otvory**. Tie sú funkčné a slúžia na prívod dostatočného množstva vzduchu pre beštiu driemajúcu pod kapotou. **Štandardne sa na prednú časť dodávajú LED svetlomety, no za príplatok môžete získať aj technológiu Matrix**. Tá je charakteristická čiernym prevedením, ktoré dokonale prepája svetlá s masívnym čiernym rámom prednej masky. Z**boku zaujmú najmä obrovské, štandardne dodávané 19-palcové disky kolies. Na nich sú obuté prémiové pneumatiky Pirelli P Zero „Trofeo R“. Ide o semi-slicky, ktoré sú v tomto type auta sériovo dodávané po prvýkrát**. Vzadu zaujmú najmä poriadne lešenárske rúry, ktoré sú vyústením výfukovej sústavy. RS3 Sedan navyše dostane na veko batožinového priestoru aj kontrastný čierny splitter. Novinkou v prípade modelu RS3 je aj to, že si môžete v konfigurátore navoliť kontrastné lakovanie strechy čiernou farbou. Inak je k dispozícii špeciálne lakovanie Kyalami green a Kemora gray.
### Prémiový navonok aj vo vnútri V interiéri je štandardne dodávaný digitálny kokpit s veľkosťou až 12,3 palca. Tento displej okrem iného zobrazuje aj otáčkomer formou baru. Pri prepnutí do manuálneho módu sa špeciálny indikátor preradenia mení zo zelenej na žltú a červenú v závislosti od aktuálneho vyťaženia prevodovky a motora. Nechýba však viacero odkazov na to, v akom aute sedíte. Je tu veľa emblémov RS, špeciálne sedadlá s kontrastným prešívaním. To je možné zvoliť vo viacerých farbách, ako napríklad čierna, červená a vôbec po prvýkrát aj zelená. Na volante sa nachádza špeciálny indikátor RS, ktorý určuje polohu volantu a nájdeme ho na 12. hodine. Nechýba samozrejme ani tlačidlo RS umožňujúce vodičovi výber z viacerých jazdných režimov. Či už ide o RS Performance, RS Individual alebo o posledný navolený mód. **Ak máte o novinku záujem tak si musíte pripraviť 60 tisíc € za verziu RS3 Sportback a 62 tisíc € za verziu RS3 Sedan. Predobjednávky štartujú už v polovici júla. Dostupnosť nových RS modelov bude koncom tohto roka**.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »