Aktuality

NOVÁ KIA CEED: Čo sa zmenilo, kedy sa začne vyrábať na Slovensku a za koľko?

Kia Ceed je odteraz ešte atraktívnejšia. Model, ktorý si získal priazeň odbornej, ale aj laickej verejnosti, môžeme smelo považovať za lepší štandard svojej triedy, kategórie a segmentu C.

Ceedy aj doteraz ponúkali vysokú estetickú hodnotu a množstvo praktických funkcií, ktoré na rozdiel od mnohých výrobcov nezačali nepriaznivo ovplyvňovať jazdu samotnú - napríklad systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu je v Ceede spracovaný podstatne lepšie ako u konkurentov, vďaka čomu neobťažuje, volant s vodičom nebojuje, ale doslova ho len podporuje v jazde v strede pruhu. Tieto a ďalšie svoje hodnoty si Ceed má zachovať aj po facelifte, ktorý práve dnes automobilka ohlásila, pridať však má ešte modernejší vizuál exteriéru, menšie úpravy v interiéri a tiež novú techniku.

Vylepšenia zvonka

Novinka má pôsobiť modernejšie ako verzia pred faceliftom, ale ako si môžete všimnúť, upravovali sa iba detaily, podobne ako pri poslednom facelifte konkurenčného modelu Hyundai i30. Nová vnútorná grafika svetlometov, nápadne modernizovaná maska chladiča a nárazník, to všetko sa podieľa na omladení exteriéru.

Všetky modely a varianty radu Ceed majú nové svetlomety s technológiou Full LED s integrovanými svetlami na denné svietenie

Zvláštna pozornosť sa venovala tomu, aby sa jednotlivé varianty (základná úroveň, PHEV, GT-Line a GT) od seba odlišovali a boli čo najunikátnejšie. Plug-in hybridné modely (PHEV) majú uzavretú mriežku chladiča s nápadnou povrchovou úpravou v kontrastných farbách.

Na zadnej časti vozidla bol v záujme zvýraznenia jednoduchosti nového znaku Kia vyhladený povrch medzi združenými svetlami LED, aby zodpovedal novému logu značky. Model PHEV má nový znak viac v súlade s nedávno aktualizovaným vzhľadom loga spoločnosti. Zadný športový nárazník je doplnený o nový difúzor lesklej čiernej farby a evokuje matnú chrómovú povrchovú úpravu, ktorá zdobí prednú časť.

Fotogaléria: KIA CEED SW - kombi (facelift 2021)

Vylepšenia zvnútra

Nový Kia Ceed prišla s novým logom na kapote a piatych dverách, ale aj v interiéri. To znamená, že volant pôsobí ako nový a nové logá sa premietli aj do grafického prostredia v infotainmente a prístrojovom paneli.

Interiér inak ostáva zachovaný a je potrebné podotknúť, že s ohľadom na to, že ide o facelift, s tým nemáme problém. Interiér bol kvalitný aj doteraz, mal dobrú ergonómiu aj celkovú dobrú atmosféru.

Nová KIA CEED SW (facelift 2021)

Motorizácie

Motoristi budú mať pri kúpe nového Ceedu na výber z preplňovaných benzínových a vznetových motorov, konkrétne ide o 1,0-litrové a 1,5-litrové zážihové a 1,6-litrové vznetové motory, pričom všetky využívajú technológiu Smartstream, čo je technológia nepretržitej regulácie ventilov motorov (CVVD).

Nový 1,5-litrový motor T-GDi (160 k) sa vyrába v slovenskom závode spoločnosti Kia v Žiline – kde sa vyrába aj celá rodina vozidiel Ceed, vystriedal doterajší 1,4-litrový T-GDi, je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT) alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (6MT).

Motor 1.5 T-GDi je k dispozícii aj vo verzii mild-hybrid MHEV.

V ponuke motorizácií naďalej ostáva aj naftový motor 1.6 CRDi (136 k), ktorý sa už dodáva výhradne ako mild-hybrid MHEV. To znamená, že nedokáže jazdiť na elektrinu, ale elektrický štartér generátor pomáha tomu naftovému znižovať emisie CO2 a spotrebu paliva.

Modely plug-in hybrid PHEV využívajú benzínový motor 1.6 GD (141 k) a je spojený so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Táto hnacia sústava je v rodine vozidiel Ceed, akumulátor s kapacitou 8,9 kWh umožňuje elektrický dojazd do 57 km.

Fotogaléria: KIA PROCEED (facelift 2021)

Cena a dostupnosť

Vynovená rodina vozidiel Ceed sa začne vyrábať v auguste vo výrobnom závode spoločnosti Kia pri Žiline a v poslednom štvrťroku bude v predaji v celej Európe. Pokiaľ ide o ceny, tie spoločnosť zatiaľ neupresňuje, dokonca ani to, či sa vôbec budú ceny zvyšovať.

V súčasnosti sa Kia Ceed predáva od akciových 13 890 eur, a to vo výbave Amber s trojvalcovým motorom 1.0 T-GDi (100 k) so 6-stupňovým manuálom. Najlepšie vybavená verzia hatchbacku, GT-Line 1.5 T-GDi (160 k) s automatom 7DCT sa predáva za akciových 23 090 eur, alternatíva v podobe GT-Line s naftovým motorom (135 k) je v predaji za 24 790 eur.

Prečítajte si aj:


Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie