FIAT odhalil svoj prvý crossover s otvorenou strechou a nádherným interiérom: FIAT 500X Yachting

Vietor vo vlasoch aj bez kabrioletu? To asi nie, ale nový FIAT vám aspoň umožní dobre spáliť ramená a čelá 🙂
Vydané  Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

### „Vitaj späť, Dolce Vita!“ FIAT 500X je po novom ešte atraktívnejší, hoci dnes nevieme, či bude v novej konfigurácii dostupný aj na Slovensku. Verzia 500X Yachting nadväzuje na jachtingovú štylizáciu modelu 500 spred dvoch rokov, ([Fiat 500 Riva](https://www.youtube.com/watch?v=y2bVqT65K4o)). Pod značkou Yachting sa pritom na oficiálnych fotografiách objavuje nielen 500X, ale aj východiskový model 500 (respektíve jeho otvorená verzia 500C).
Spojenie ikonického crossovera s jachtami výrobca premietol do **vyhotovenia exteriéru aj interiéru**. V prvom rade je to prítomnosť **plátenej skladacej strechy, ktorá je ovládaná plne automaticky** – je to vôbec prvýkrát, čo model 500X možno získať aj vo verzii, ktorú výrobca pomenoval „**open-air**“. Výbava Yachting sa ďalej prejavuje modrým lakom karosérie (zaujímavé je, že medzi 500C a 500X je vidieť odlišný odtieň modrej) so striebornými akcentmi s matným finišom. Našu pozornosť hneď upútali aj **disky kolies**, ktoré kombinujú námornícku modrú so striebornou.Ich desaťlúčový dizajn je jednoducho krásny a rovnako pozitívny pohľad máme na iné disky použité v malej céčkovej päťstovke. V interiéri nachádzame na pohľad **krásne mahagónové obloženie palubovky** a decentné detaily v jachtingovom štýle – máme na mysli hlavicu páky prevodovky so vzhľadom dreva Kombinácia čiernej, hnedej a béžovej pôsobí priam luxusne a dodáva talianskemu crossoveru celkom nový charakter. A k tomu krásny biely strop! Je škoda, že sa do interiéru nepremietli aj modré detaily nadväzujúce na disky a farbu karosérie.
Na konzole s pákou prevodovky nachádzame emblém s logom a nápisom **YACHT CLUB CAPRI**, rovnaký je potom umiestnený aj na stĺpik karosérie zvonka. Na bočnej strane auta je potom ešte nápadný kovový nápis YACHTING.
Či sa výrobca vyhral aj s kvalitou vyhotovenia interiéru či povrchovými materiálmi, teraz nevieme. FIAT 500X patrí medzi esteticky príťažlivé vozidlá, najmä po poslednom facelifte. Kvalita interiéru vždy bola skôr priemerná, pomerne rozsiahle využívanie jednoduchších plastov zbytočne kazilo inak dobrý dojem. Na druhej strane tu vždy boli dobré sedadlá, príjemne mäkké riadenie a ovládanie, vyššia páka prevodovky tiež mnohým vyhovuje viac ako moderné krátke riešenia.
### Cena a dostupnosť Nový FIAT 500X Yachting je v edícia, takže je v predaji už teraz. V slovenskom zastúpení zatiaľ nefiguruje, ale taliansky konfigurátor uvádza domáce talianske ceny. 500X Yachting sa v Taliansku predáva s benzínovými motormi 1,0 a 1,3 litra s manuálnou aj automatickou prevodovkou od 31 400 eur a 33 900 eur, v naftovej verzii s motormi Multijet 1,3 a 1,6 l s manuálom od 33 300 eur a automatom od 34 800 eur. Ak uvážime, že za východiskovú 500X URBAN LOOK si taliansky predajca pýta 21 500 eur, ide o pomerne veľký cenový skok.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »