Aktuality

Jeden z najväčších automobilových prepadákov definitívne končí! Sklamanie automobilky je obrovské

Mnohé mainstreamové značky sa v poslednom období pokúšajú priblížiť k prémiovým výrobcom. Na túto vlnu chcel pred takmer desiatimi rokmi naskočiť aj Ford, ktorý s posledným Mondeom predstavil tiež novú prémiovú divíziu značky s označením Vignale. Slabý štart Mondea, ktorý bol čiastočne spôsobený takmer dvojročným čakaním na jeho príchod do Európy, znamenal nevýrazné predajné čísla a malý záujem o novopredstavený luxusný variant.

Automobilka však s počiatočným neúspechom bojovala ďalej a postupne priniesla rad Vignale aj pre ďalšie modely ako Kuga či Focus. V skutočnosti však o luxusných verziách takmer nikto nepočul a zdroje prezrádzajú, že záujem o tieto modely bol minimálny. Na trhu vo Veľkej Británii, kde má značka Ford stále dominantné postavenie, si luxusný variant Vignale vybralo len 4,4 % zákazníkov modrého oválu. Zvyšok Európy bol na tom s najväčšou pravdepodobnosťou ešte horšie, keďže má automobilka problém udržať si pozíciu na trhu aj v prípade obyčajných modelov.

Ford Vignale ste si mohli kúpiť ešte začiatkom tohto roka aj na Slovensku. V marcovom cenníku modelu Focus sa ho automobilka snažila spropagovať obrovskou zľavou na úrovni 4 400 eur. Pôvodne si však za Focus Vignale s litrovým trojvalcom pýtal Ford viac než 30 000 eur, vrcholná verzia s naftovým motorom s výkonom 88 kW a automatickou prevodovkou potom vyšla na takmer 36 000 eur.

V štandardnej výbave ste mohli nájsť napríklad dvojzónovú automatickú klimatizáciu, kožené čalúnenie sedadiel, Full LED svetlomety (neadaptívne), head-up displej, bezkľúčový vstup a štartovanie či 17-palcové disky kolies. V porovnaní s konkurenciou však nešlo o nič výnimočné, čo by dokázalo presvedčiť zákazníkov priplatiť si za Vignale.

Focus Vignale už v najnovšom letnom cenníku nenájdete a s najväčšou pravdepodobnosťou sa do ponuky ani nevráti. Ford totiž výrobu všetkých verzií Vignale definitívne ukončí už budúci rok.

SLOVENSKÝ CENNÍK

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie