Mercedes u nás spustil predaj nového CLS radovým šesťvalcom aj novou generáciou volantov, ceny potešia
Nová verzia Triedy CLS je už v slovenskom predaji, základnú verziu môžete mať za menej ako 75-tisíc eur. Inovácie sa týkajú najmä funkčnej estetiky, ale ani interiér neobišiel naprázdno.
Vydané Text: Erik Stríž


Mercedes-Benz CLS (facelift 2021) v klasickom vyhotovení - predný pohľad

Vrcholová verzia Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ s max. výkonom 320 kW (435 koní) a 520 Nm - všimnite si dnes už typické AMG vertikálne usporiadanie masky chladiča

Interiér a pracovisko vodiča v športovej verzii nového CLS. Prístrojový a stredový panel sú na prvý pohľad tvorené jedným kusom obrazového panela. CLS v základnom vyhotovení ponúka obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca, za príplatok aj 12,3-palcové. Táto verzia má „športový“ karbónový dekor, ostatné verzie CLS majú dekor z dreva s otvorenými pórmi.


Interiér a pracovisko vodiča v športovej verzii nového CLS. Prístrojový a stredový panel sú na prvý pohľad tvorené jedným kusom obrazového panela. CLS v základnom vyhotovení ponúka obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca, za príplatok aj 12,3-palcové. Táto verzia má „športový“ karbónový dekor, ostatné verzie CLS majú dekor z dreva s otvorenými pórmi.

Sedenie vzadu ostáva prakticky nezmenené. CLS je typická svojím veľkým priestorom pre zadných pasažierov, preto je aj stredné sedadlo plnohodnotné a dá sa obsadiť dospelou osobou. Od Triedy S má však stále o poznanie ďaleko.

Pohľad pod kapotu do motorového priestoru Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
CLS 220 d | CLS 300 d 4MATIC | CLS 400 d 4MATIC | ||
Motor | Konštrukčný rad | OM 654 | OM 654 M | OM 656 |
Valce | Usporiadanie/počet | R4 | R4 | R6 |
Zdvihový objem | cm³ | 1950 | 1993 | 2925 |
Výkon | kW/k | 143/194 | 195/265 | 243/330 |
pri | 1/min | 3800 | 4200 | 3 600-4 200 |
Príd. výkon ISG [2] | kW/k | – | 15/20 | – |
Max. krútiaci moment | Nm | 400 | 550 | 700 |
pri | 1/min | 1 600-2 800 | 1 800-2 200 | 1 200-3 200 |
Príd. krútiaci moment ISG | – | 200 | – | |
Komb. spotreba paliva. [3] | l/100 km | 5,1-4,8 | 5,8-5,5 | 6,5-6,2 |
Kombinované emisie CO₂ [2] | g/km | 135-128 | 153-144 | 172-163 |
Kombinovaná spotreba paliva. [5] WLTP | l/100 km | 6,4-5,5 | 6,6-5,8 | 7,4-6,7 |
Kombinované emisie CO₂ [5] WLTP | g/km | 167-143 | 172-153 | 194-175 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 7.5 | 6.4 | 5 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 235 | 250 | 250 |
Cena od | eur s DPH | 74 850,00 | 81 258,00 | 89 130,00 |
CLS 350 | CLS 450 4MATIC | CLS 53 4MATIC+ | ||
Motor | Konštrukčný rad | M 264 | M 256 | M 256 |
Valce | Usporiadanie/počet | R4 | R6 | R6 |
Zdvihový objem | cm³ | 1991 | 2999 | 2999 |
Výkon | kW/k | 220/299 | 270/367 | 320/435 |
pri | 1/min | 5 800-6 100 | 5 500-6 100 | 5 500-6 100 |
Príd. výkon vďaka ISG [2] | kW/k | – | 16/22 | 16/22 |
Max. krútiaci moment | Nm | 400 | 500 | 520 |
pri | 1/min | 3 000-4 000 | 1 600-4 000 | 1 800-5 800 |
Príd. krútiaci moment ISG [2] | – | 250 | 250 | |
Kombinovaná spotreba paliva [3] | l/100 km | 7,3-7,0 | 8,5-8,1 | 9,0-8,7 |
Kombinované emisie CO₂ [2] | g/km | 168-161 | 191-183 | 206-199 |
Kombinovaná spotreba paliva. [5] WLTP | l/100 km | 6,4-5,5 | 6,6-5,8 | 7,4-6,7 |
Kombinované emisie CO₂ [5] WLTP | g/km | 167-143 | 172-153 | 194-175 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 6.1 | 4.8 | 4.5 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 250 | 250 | 250 [4] |
Cena od | eur s DPH | 80 076,00 | 87 576,00 | 105 018,00 |

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk
Extra / Dovolenka
Ide sa na VÝCHOD
servis / Dobíjacie karty
Dobíjanie aj tankovanie v jednej karte
Predstavenie / Audi A6 e-tron
TOP 10 FAKTOV o Audi A6 e-tron
Test / Can-Am Origin a Pulse