Nový Volkswagen Polo prináša techniku z najvyšších tried. Dočkáme sa aj GTI?

Od roku 1975 sa ho predalo takmer 18 miliónov kusov. Aj preto je Volkswagen Polo jedným z najpredávanejších áut vôbec. Teraz prichádza s modernizáciou, ktorá mu dodáva prvky výbavy, ktoré poznáme z Touaregu.
Vydané  Text: 

18 miliónov predaných kusov za 46 rokov. Tieto čísla robia z VW Polo [jedno z najpredávanejších áut vôbec](https://www.autoviny.sk/reportaze/122283/toto-je-10-najdrahsich-novych-aut-cena-niektorych-z-nich-by-dokazala-zatazit-aj-statny-rozpocet). Teraz prichádza obľúbený mestský hatchback s modernizáciou, ktorá z neho robí najinteligentnejšie auto vo svojej triede. Polo totiž dostalo prvky výbavy, ktoré len pred troma rokmi priniesol Touareg. Rok v znamení nových modelov. Aj tak by sme mohli popísať rok 2021 z pohľadu Volkswagenu. Nové Polo však neprichádza v novej generácii, ale len v rozsiahlej modernizácii. Tá je už na prvý pohľad zrejmá a dalo by sa povedať, že malé Polo približuje ešte viac k väčšiemu Golfu. Oproti pôvodnej verzii, ktorá prišla na trh v roku 2017 sa rozmery Pola príliš nezmenili. Na dĺžku meria 4 053 mm, na šírku je to 1 751 mm a na výšku 1 446 mm. Stále stojí na modulárnej podvozkovej platforme MQB A0, ktorá mu vďaka priečne uloženému motoru vpredu dodáva bohatú ponuku priestoru v kabíne. Svedčí o tom aj kapacita kufra, ktorá je 351 litrov.
### Dostupné so svetlami z Touaregu Drvivá väčšina viditeľných zmien sa odohrala navonok. Nové Polo má prepracované predné aj zadné svetlomety spolu s novými nárazníkmi. **Predné svetlomety je dokonca možné zakúpiť aj vo vyhotovení IQ.LIGHT LED-Matrix**. Ide o technológiu, ktorá je dnes už používaná napríklad v Touaregu, ktorý ju pred časom premiérovo poodhalil. **V malom Pole je vytvorená pomocou dvoch samostatných modulov v každom prednom svetlomete, ktoré sa dokopy skladajú z ôsmych LED**. Vďaka tomu je možné vytvárať rôzne funkcie osvetlenia, ako napríklad vyrezávať protiidúce autá bez ich oslnenia. Svetlomety majú dva LED pásy denného svietenia, ktoré sú umiestnené v ich spodnej časti. Kratší z nich kopíruje spodnú hranu svetlometu, zatiaľ čo dlhší z nich sa tiahne pozdĺž masky chladiča a ž k logu automobilky. Zadné svetlomety sú vôbec po prvýkrát dvojdielne. Ich menšia časť zasahuje do veka batožinového priestoru. Svetlá prinášajú trojrozmernú grafiku a už sériovo sú vyhotovené z LED. V najvyššej verzii obsahujú dynamické smerové svetlá a prepínateľnú grafiku brzdových svetiel.
### Nové systémy aj na palube Polo zasiahla modernizácia aj zvnútra. **Už sériovo je dostupné s digitálnym prístrojovým štítom s uhlopriečkou 8 palcov**. Vy vyšších výbavách potom nechýba tradičný 10,25-palcový displej. **Digitalizácia sa dotkla aj ovládania klimatizácie. Základné tlačidlá sú síce vyvedené pod centrálny displej infotainmentu, no v najvyššej výbave Climatronic ich je možné ovládať len cez špeciálny digitálny panel**. Ten je lesklý a má podsvietené tlačidlá vďaka čomu nebude problém ani s ovládaním v noci. Samotný infotainment je v novom Pole dostupný až v troch verziách. Základné vyhotovenie má označenie ako Composition Media a disponuje displejom s uhlopriečkou 16,5 cm. Sériovo bude dodávané do výbav Polo a Life. Ako jediné z ponúkaných prevedení obsahuje ešte staršiu softvérovú stavebnicu MIB2. Nad ním sa nachádza systém Ready2Discover s 20,3 cm displejom. Toto prevedenie je sériovo dostupné pre výbavu Style a R-Line. Na želanie však dostanete aj Discover Media s rovnakým displejom alebo najvyššie prevedenie Discover Pro. To má displej s uhlopriečkou až 23,4 palca. Discover Media a Discover Pro umožňujú online konektivitu vďaka eSIM, služby We Connect alebo We Connect Plus. Samozrejmosťou je možnosť pripojenia Apple CarPlay či Android Auto. K autu si môžete aj bezdrôtovo pripojiť smartfón vďaka rozhraniu App-Connect Wireless.
### Automatizovaná jazda je premiérou triedy Najzaujímavejšou novinkou je ale možnosť čiastočne automatizovanej jazdy. **Vôbec po prvýkrát v aute tejto kategórie nájdeme systém ID.DRIVE Travel Assist**. Ten kombinuje funkciu prediktívneho adaptívneho tempomatu ACC a asistenta na udržiavanie v jazdných pruhoch Lane Assist do rýchlosti 210 km/h. Pomocou kapacitného volantu je možné s autom jazdiť čiastočne automatizovane. **Podľa predpisov EÚ ide o automatizovanú jazdu úrovne Level 2**. **Nechýbajú ale aj iné systémy. Sériovo dodávaný je Front Assist, City Brake, Pedestrian Recognition, systém na rozpoznávanie únavy vodiča či základný systém Lane Assist.** Už v základe dostanete aj stredový airbag pre cestujúcich vpredu a mnoho ďalších prvkov výbavy.
### Iba trojvalce, no čaká sa na silné GTI Pod kapotou budú výhradne trojvalcové litrové agregáty. Jediný štvorvalec by sa mal objaviť v priebehu leta v Polo GTI. **Základ ponuky tvorí litrové MPI s výkonom 59 kW a krútiacim momentom 95 Nm**. Tento motor je dodávaný výhradne s 5-stupňovým manuálom. Nad ním je v ponuke zasadený motor **1,0 TGI s výkonom 60 kW a krútiacim momentom 160 Nm**. Ako už názov napovedá, ide o motor schopný spaľovať benzín aj CNG. Štartuje sa a jazdí primárne na plyn a v prípade potreby sa automaticky prepína na benzín. Motor sa opäť kombinuje s 5-stupňovým manuálom. Aktuálne druhým najsilnejším motorom je **1,0 TSI s výkonom 70 kW**. K dispozícii bude buď s 5-stupňovým manuálom alebo na želanie so 7-stupňovou prevodovkou DSG. **Napokon najsilnejší litrový motor TSI s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 200 Nm** bude štandardne dodávaný so 7-stupňovým DSGčkom. ### Príchod v júni a 5 stupňov výbavy Nové Polo je možné zakúpiť v piatich výbavách. Základ je Polo, nad ním je zasadený Life a Style a vrchol tradičnej výbavy tvorí R-Line. Ako sme už skôr uviedli, na trh sa v priebehu leta dostane aj špičková verzia GTI so silným motorom. Zaujímavým bodom ponuky je možnosť príplatku za ozvučenie beatsAudio s výkonom až 300 W alebo za športový paket pre verzie Style a R-Line. V ňom totiž dostanete športový podvozok znížený o 15 mm, elektronickú uzávierku diferenciálu XDS a možnosť voľby jazdného profilu. **Predaj nového Pola je na Slovensku plánovaný na jún 2021 s cenou začínajúcou na čiastke 12 990 €.**




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.