Aktuality

Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron: Lacnejšia elektromobilita v podaní Audi prináša špičkovú techniku a rozšírenú realitu

Nové modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron pokračujú v elektrickej ofenzíve automobilky. Zároveň ide o prvé elektrické autá Audi, ktoré prinášajú nové dizajnové spracovanie a nastoľujú trendy elektromobility na najbližšie roky. Automobilka plánuje týmito modelmi posilniť svoje postavenie na európskom trhu s elektrickými autami.

Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron sú až na zopár karosárskych detailov totožné autá. Športovejšie ladený Sportback vďaka klesajúcej línii strechy ponúka agilnejší vzhľad a taktiež aj lepšie aerodynamické vlastnosti. Každý detail na nových elektromobiloch bol navrhnutý s cieľom zníženia aerodynamického odporu a zvýšenia možného dojazdu.

V znamení individualizácie

Audi Q4 e-tron sa môže pochváliť koeficientom odporu vzduchu na hodnote len 0,28, pričom Q4 Sportback e-tron má túto hodnotu ešte o 0,02 nižšiu. Oba modely sú postavené na elektrickej modulárnej platforme MEB, ktorú zdieľajú napríklad s VW ID.3, ID.4 či Škoda Enyaq iV. Na želanie je k dispozícii vrcholné podoba osvetľovacej techniky v podobe Matrix-LED. Vďaka nej je docielené kontinuálne osvetlenie vozovky pred autom bez oslňovania protiidúcich vozidiel.

Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron [2022]

Novinkou v tejto kategórii je možnosť konfigurovania si vlastného svetelného podpisu. Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron umožňujú prostredníctvom systému MMI voľbu jedného zo štyroch samostatných svetelných podpisov. Zadné svetlá sú prepojené LED pásom po celej dĺžke piatych dverí.

Oba modely bude možné konfigurovať v celkovo až ôsmych farbách karosérie. Do nich spadá aj úplná novinka nazvaná ako Aurora Violet. Okrem základnej verzie exteriéru bude na výber aj možnosť konfigurácie dvoch vyšších výbav vrátane športového prevedenia S-line. Na výber je aj športový podvozok, ktorý zníži svetlú výšku auta o 15 milimetrov. Tento podvozok je štandardne dodávaný vo výbave S-line.

Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron [2022]

Priestranný interiér a množstvo odkladacích miest

Audi svojimi novými elektromobilmi dokazuje všestrannosť áut s týmto typom pohonu. Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron sú dlhé 4,59 metra. Tento priestor sa vďaka krátkym previsom karosérie premietol aj do interiéru. Na palube sa nachádza obrovské množstvo odkladacích priestorov s celkovým objemom až 25 litrov. Zaujímavé sú napríklad držiaky litrových fliaš, ktoré sú integrované v hornej časti obloženia dverí. Batožinový priestor poskytuje základný objem až 520 litrov v prípade Q4 e-tron alebo 535 litov v prípade Q4 Sportback e-tron.

Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron [2022]

Vnútro auta inak disponuje viacerými zaujímavými technickými riešeniami. Nový dvojramenný multifunkčný volant poskytuje bohaté možnosti ovládania všetkých funkcií v aute. Tieto funkcie sa dajú ovládať pomocou dotykových plôch, ktoré sú súčasťou ovládacích prvkov volantu. Okrem ovládania na volante bude k dispozícii už koncom tohto roku aj vrcholná verzia infotainmentu s dotykovým displejom o veľkosti 11,6 palca.

Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron [2022]

Vrcholná rozšírená realita

Ďalšou významnou novinkou je možnosť využívania rozšírenej reality. Auto dokáže na čelné sklo premietať väčšinu informácií z navigácie v reálnom čase. Nejde pritom len o navigovanie ako ho poznáme zo súčasných modelov. Zobrazovacia plocha rozšírenej reality je ekvivalentom uhlopriečke displeja s veľkosťou až 70 palcov.

Rozšírená realita umožňuje novej Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron na čelné sklo zobrazovať pokročilé informácie, ktoré sa dynamicky menia. Zmeny súvisia napríklad s približujúcou sa odbočkou kedy sa šípky zobrazené na čelnom skle prispôsobujú tomu v akej ste vzdialenosti pred odbočkou, respektíve či už robíte odbočovací manéver. Pomocou kamerových systémov a výkonnej výpočtovej jednotky dokáže rozšírená realita na čelné sklo zobrazovať aj informácie o detekcii vozidiel, udržovaní v jazdnom pruhu a mnohých ďalších veciach, ktoré vodič potrebuje.

Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron [2022]

Premietanie navigačných údajov z rozšírenej reality je opticky do vzdialenosti približne 10 metrov pred autom. To vodičovi umožňuje nerušené sledovanie navigačných informácií bez toho, aby musel sklopiť zrak alebo odvrátiť pohľad na centrálny displej infotainmentu.

Prístrojový doska je do veľkej časti orientovaná na vodiča. Na centrálnom paneli je umiestnená „radiaca páka“. Pre výbavu S-line je k dispozícii špeciálne čalúnenie sedadiel, ktoré je vyrobené z recyklovaných fliaš. Na jedno sedadlo je použitých približne 26 1,5-litrových PETiek. Milovníkov hudby určite poteší prémiová aparatúra SONOS.

Štvorkolka s výkonom 220 kW

Z hľadiska pohonu bude nová Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron k dispozícii primárne s pohonom zadných kolies. Základný výkon je 125 kW s batériou s celkovou kapacitou 55 kWh (použiteľných je 52 kWh). Výkonnejšia verzia s označením Q4 40 e-tron má výkon 150 kW a batériu s celkovou kapacitou 82 kWh (reálne 77 kWh).

Napokon najvyššia verzia Q4 50 e-tron quattro, ktorá bude disponovať systémovým výkonom až 220 kW a krútiacim momentom 460 Nm. Takýto pohon pozostáva z dvojice elektromotorov. Na zadnej náprave je elektromotor s výkonom 150 kW a na prednej náprave má elektromotor 80 kW. Primárne však auto bude jazdiť s pohonom zadných kolies. Pokiaľ bude potrebná vyššia akcelerácia alebo lepšia trakcia, bude k zadnému pohonu pripojený aj predný.

Audi Q4 e-tron Q4 Sportback e-tron [2022]

Audi uvádza, že Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron na jedno nabitie prejdú až 520 kilometrov pri priemernej spotrebe od 16,6kWh/100 km. Reálna hodnota samozrejme bude iná. O ďalšie dobitie sa posratá nabíjanie s výkonom 7,2 kW (AC) alebo 100 kW (DC) pri základnej verzii s označením 35 e-tron. Výkonnejšie nabíjanie bude k dispozícii pre batériu s väčšou kapacitou. Takéto nabíjanie bude využívať výkon 11 kW (AC) a 125 kW (DC). Maximálna rýchlosť bude 160 km/h a pri najvýkonnejšej verzii to bude 180 km/h.

Novinky sa na trh dostanú už v najbližších mesiacoch. Najprv príde klasická verzia Q4 e-tron, ktorú môžeme očakávaj už v júni. Koncom leta ju bude nasledovať dynamickejšie prevedenie Q4 Sportback e-tron. Základná cena začína na 41 900€. V prípade Sportbacku si priplatíte ďalších 2 000€. Audi už tradične oba modely na trh uvedie v špeciálnej edícii. Výbava Edition One bude oproti základu drahšia o 6 195€. Charakteristická bude špeciálnym modrým lakovaním Geyser Blue alebo šedou farbou Typhoon Gray. Okrem lakovania Edition One prinesie aj vylepšený bodykit a viacero zaujímavých prvkov výbavy.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

TEST: Kia Sorento je rodinné auto roka, ukážeme vám prečo

V Spojených štátoch sa Kia pochválila tým, že jej model Sorento v sedemmiestnej verzii získal ocenenie Najlepšie rodinné auto roka 2021. Súhlasíme s tým, že si Kia titul zaslúži a pozreli sme sa do takejto sedemmiestnej verzie, aby sme vám ukázali praktickú stránku tohto priestranného SUV.