Mercedes predstavil úchvatný interiér pre svoj luxusný sedan! Model EQS sa kompletne odhalí už o niekoľko týždňov

Staromilcov možno sklameme, ale dotykových displejov v autách sa s najväčšou pravdepodobnosťou už nezbavíme. To však neznamená, že nemôžu byť vkusne zapracované tak, aby lahodili oku. Kým **väčšina výrobcov integráciu dotykového displeja odflákane prilepením tabletu na vrch palubnej dosky,** Mercedes-Benz prichádza s elegantným riešením integrácie dotykových obrazoviek v rámci interiéru. **Tá bude mať tradičný tvar s klasickou kaplnkou… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Staromilcov možno sklameme, ale dotykových displejov v autách sa s najväčšou pravdepodobnosťou už nezbavíme. To však neznamená, že nemôžu byť vkusne zapracované tak, aby lahodili oku. Kým **väčšina výrobcov integráciu dotykového displeja odflákane prilepením tabletu na vrch palubnej dosky,** Mercedes-Benz prichádza s elegantným riešením integrácie dotykových obrazoviek v rámci interiéru. **Tá bude mať tradičný tvar s klasickou kaplnkou prístrojov.** Tri veľké displeje sa ukrývajú pod spoločným krycím sklom, ktoré vytvára efekt prepojených displejov. Nám sa páči najmä skutočnosť, že do priestoru nič nevytŕča a žiadna z obrazoviek nenarúša čistý vzhľad interiéru. Vodič a spolujazdec budú mať k dispozícii menšie 12,3-palcové displeje, **hlavný stredový panel potom ukrýva až 17,7-palcovú obrazovku so zobrazovacou OLED technológiou.** O dátový tok sa postará osemjadrový procesor s 24 GB operačnou pamäťou RAM. Inteligentný displej spolujazdca sa dokáže vypnúť, keď ste v aute sám a zároveň môžu byť údaje na ňom viditeľné len pre spolujazdca. Ak by si napríklad chcel pasažier pozrieť cestou film, vodič ho nebude môcť zo strany vidieť, a tým pádom ho nebude obrazovka zbytočne rozptyľovať pri šoférovaní. Mercedes-Benz sa tiež snaží nahradiť pocit stlačenia fyzického tlačidla haptickou odozvou. To znamená, že po kliknutí na obrazovku budete mať pocit, že stláčate skutočné tlačidlo. Vďaka špeciálnym povrchovým úpravám a výrobným technikám by malo byť sklo sklo, ktoré ukrýva trojicu displejov, **odolné nielen voči poškriabaniu, ale aj ľahšie udržiavateľné a menej náchylné na odrazy.** Hyperscreen používa najnovšiu verziu informačno-zábavného systému „MBUX“, ktorý pomocou umelej inteligencie predpovedá, čo by ste chceli urobiť ešte predtým, než sa dotknete obrazovky. **„Vďaka jednovrstvovému dizajnu nemusí používateľ listovať v menu ani vydávať hlasové príkazy.** Kľúčové aplikácie sú vždy ponúkané na hlavnej obrazovke v zornom poli v závislosti od situácie a kontextu,“ tvrdí o novom systéme automobilka Mercedes.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.