Mercedes predstavil úchvatný interiér pre svoj luxusný sedan! Model EQS sa kompletne odhalí už o niekoľko týždňov

Staromilcov možno sklameme, ale dotykových displejov v autách sa s najväčšou pravdepodobnosťou už nezbavíme. To však neznamená, že nemôžu byť vkusne zapracované tak, aby lahodili oku. Kým **väčšina výrobcov integráciu dotykového displeja odflákane prilepením tabletu na vrch palubnej dosky,** Mercedes-Benz prichádza s elegantným riešením integrácie dotykových obrazoviek v rámci interiéru. **Tá bude mať tradičný tvar s klasickou kaplnkou… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Staromilcov možno sklameme, ale dotykových displejov v autách sa s najväčšou pravdepodobnosťou už nezbavíme. To však neznamená, že nemôžu byť vkusne zapracované tak, aby lahodili oku. Kým **väčšina výrobcov integráciu dotykového displeja odflákane prilepením tabletu na vrch palubnej dosky,** Mercedes-Benz prichádza s elegantným riešením integrácie dotykových obrazoviek v rámci interiéru. **Tá bude mať tradičný tvar s klasickou kaplnkou prístrojov.** Tri veľké displeje sa ukrývajú pod spoločným krycím sklom, ktoré vytvára efekt prepojených displejov. Nám sa páči najmä skutočnosť, že do priestoru nič nevytŕča a žiadna z obrazoviek nenarúša čistý vzhľad interiéru. Vodič a spolujazdec budú mať k dispozícii menšie 12,3-palcové displeje, **hlavný stredový panel potom ukrýva až 17,7-palcovú obrazovku so zobrazovacou OLED technológiou.** O dátový tok sa postará osemjadrový procesor s 24 GB operačnou pamäťou RAM. Inteligentný displej spolujazdca sa dokáže vypnúť, keď ste v aute sám a zároveň môžu byť údaje na ňom viditeľné len pre spolujazdca. Ak by si napríklad chcel pasažier pozrieť cestou film, vodič ho nebude môcť zo strany vidieť, a tým pádom ho nebude obrazovka zbytočne rozptyľovať pri šoférovaní. Mercedes-Benz sa tiež snaží nahradiť pocit stlačenia fyzického tlačidla haptickou odozvou. To znamená, že po kliknutí na obrazovku budete mať pocit, že stláčate skutočné tlačidlo. Vďaka špeciálnym povrchovým úpravám a výrobným technikám by malo byť sklo sklo, ktoré ukrýva trojicu displejov, **odolné nielen voči poškriabaniu, ale aj ľahšie udržiavateľné a menej náchylné na odrazy.** Hyperscreen používa najnovšiu verziu informačno-zábavného systému „MBUX“, ktorý pomocou umelej inteligencie predpovedá, čo by ste chceli urobiť ešte predtým, než sa dotknete obrazovky. **„Vďaka jednovrstvovému dizajnu nemusí používateľ listovať v menu ani vydávať hlasové príkazy.** Kľúčové aplikácie sú vždy ponúkané na hlavnej obrazovke v zornom poli v závislosti od situácie a kontextu,“ tvrdí o novom systéme automobilka Mercedes.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.