Volkswagen Golf GTI oslavuje 45. narodeniny vo veľkom štýle. Špeciálna edícia nemá obmedzovač rýchlosti

Bez obmedzovača rýchlosti, zato s poriadnou dávkou individualizácie. Aj to je nový Golf GTI Clubsport 45
Vydané  Text: 
Volkswagen predstavil pôvodné GTI ešte v roku 1976. V tú dobu malo ísť len o obmedzenú sériu päťtisíc kusov. Dnes, keď je GTI **symbolom kategórie hot hatchov** a celkovo ho už bolo vyrobených 2,3 milióna kusov, oslavuje už 45 rokov. Najpopulárnejšie označenie v automobilovom priemysle nesie aj špeciálna edícia **VW Golf GTI Clubsport 45**. Exkluzivita **s maximálnym výkonom 221 kW (300 koní)**nadväzuje na úspešnú históriu modelu. **Rozsiahla individualizácia** urobila z Golfu GTI Clubsport 45 doslova zberateľský kus. Od klasickej verzie s označením Golf GTI Clubsport sa odlišuje vo viacerých detailoch. Popri vysokom výkone pohonu totiž ponúka aj **špeciálny mód určený pre pretekárske okruhy**. Stabilitu vysokého výkonu zabezpečujú zväčšené prívody vzduchu, ktoré dvojlitrovému TSI dodávajú viac kyslíka pre lepší chod. Okrem toho má Clubsport 45 aj **špeciálne tvarovaný zadný strešný spojler**. Ním odkazuje na pôvodné čierne orámovanie skla na prvom Golfe GTI. Strešný spojler však nemá len estetickú funkciu. Jeho hlavnou úlohou je autu poskytnúť lepší prítlak.
Výpočet odlišností pokračuje aj **športovým výfukovým systémom** a predovšetkým **odstránením elektronického obmedzovača rýchlosti**. Ten limituje klasickú verziu Golfu GTI Clubsport na maximálnu rýchlosť 250 km/h. V „45“ však absentuje a preto môžeme len hádať, aká bude jeho maximálka. Ďalšou novinkou je aj **balík Race**, ktorý obsahuje exkluzívne 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s vysokolesklou čiernou povrchovou úpravou. Tieto disky sú navyše obohatené o červenú obrubu vo vyhotovení Tornado Red. Súčasťou tohto balíka je taktiež aj absencia už zmieneného obmedzovača rýchlosti či špeciálny športový výfukový systém. Inak je na aute viacero odkazov na 45. výročie označenia GTI. Číslo 45 môžeme vidieť aj na plaketách na zadných dverách či priamo na veku batožinového priestoru. **Už v sériovej výbave sú k dispozícii IQ.Light LED svetlomety** s tradičným červeným lemom, ktorý je súčasťou GTI už 45 rokov.
Mierne zmeny nastali aj v interiéri. Tradičné nápisy GTI na športových sedadlách dávajú jasne najavo o aké auto ide. Príjemným detailom je potom číslo 45 na strednom ramene trojramenného športového volantu. Nový **Golf GTI Clubsport 45 odkazuje aj na nedávnu minulosť**. Ide o pokračovanie línie Golf GTI Clubsport, ktorá bola uvedená v roku 2016 práve pri príležitosti 40. výročia športového označenia. Vtedajšia verzia mala výkon 195 kW, ktorý sa vďaka dočasnému boostu mohol dostať až na 213 kW. V rovnakom roku Volkswagen predstavil aj Golf GTI Clubsport S s maximálnym výkonom až 228 kW. Predpredaj novinky začne už 1. marca. Jeho cena v slovenskom konfigurátore štartuje na 45 100 €.

VW zverejnil slovenské ceny Golfu kombi. Je lacnejší ako Octavia (priložené cenníky)

Ešte lepší ako Golf GTD? Golf Alltrack má rovnaký najsilnejší naftový motor, ale oveľa viac priestoru a k tomu schopnosť zvládať terén.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »