Lexus predstavil novinku s atmosférickým 8-valcom. Dočkáme sa ho aj u nás?

Pravá atmosféra stále žije. Lexus Európe ukazuje, ako sa to má robiť.
Vydané  Text: 
Prémiová japonská automobilka Lexus sa u nás neteší takej obľube, akú by si zaslúžila. Jej autá sú vo svete pomerne obľúbené, no našinci im stále neprišli na chuť. Na iných trhoch sa jej aj napriek tomu pomerne darí, a preto prináša rôzne exkluzivity. Presne tak to urobila aj teraz. Oficiálne predstavila sedan s atmosférickým 8-valcom pod kapotou. U nás v Európe ale máme smolu. Klasické objemné a silné agregáty sú kvôli emisným normám nahradzované hybridmi alebo výkonnými štvorvalcami. Každý motorista však vie, že objem sa ničím nenahradí. Na ústupe sú aj klasické jednoduché atmosférické motory, ktoré čoraz častejšie nespĺňajú európske predpisy a sú tak vytláčané na okraj ponuky. V USA však takýto problém nemajú. Naopak, americký zákazník má rád veľké a silné agregáty. Preto sa tam môžu pripraviť na príchod **Lexus IS 500 F SPORT Performance s 5-litrovou atmosférou V8 pod kapotou**. ### Drsný už na prvý pohľad Novinka nepochybne zaujme už na prvý pohľad. Výrazná červená farba v kombinácii s vyvýšenou kapotou, dávajú jasne najavo, že sa nejedná len o akúsi dizajnovú úpravu. Surový zvuk 8-valca sa ihneď po naštartovaní rozšíri do okolia. Jeho **maximálny výkon 472 koní**, ktorý dosahuje pri 7 100 otáčkach za minútu ukazuje pravú atmosférickú silu. **Maximum krútiaceho momentu 536 Nm** je dostupné už pri 4 800 otáčkach. Najzaujímavejším údajom je však spotreba. **Lexus uvádza, že jeho IS 500 F SPORT Performance by mal dokázať jazdiť už za 9 litrov na 100 km**. Samozrejme, pri aute tohto typu je spotreba len bezvýznamným číslom. Pomyselnou čerešničkou na torte je potom fakt, že masívny výkon je prenášaný na zadnú nápravu.
**Zrýchlenie z 0 na 96 km/h (0 – 60 mph), ktoré dosahuje je na úrovni 4,5 sekundy**. Japonci týmto dokazujú, že nepochybne patria medzi elitu vo vývoji extrémnych áut. Lexus do svojej novinky implementoval najmodernejšiu technológiu, ktorú má aktuálne k dispozícii. IS 500 používa najnovší 8-stupňový automat Sport Direct Shift, ktorý sa okrem iného nachádza aj v modeloch IS 300 a IS 350. Nastavenia auta umožňuje vyberať z viacerých jazdných režimov. Eco, Normal/Custom alebo dokonca najzábavnejší Sport S/S+. ### Od základu športovec Štandardne je IS 500 taktiež dodávaný s balíkom Dynamic Handling Package, ktorý obsahuje adaptívne tlmiče či samosvorný diferenciál s obmedzeným sklzom, ktorý zlepšuje ovládateľnosť a prispôsobuje výkon tak, aby došlo k čo najlepšej trakcii a ovládaniu v zákrutách. Vylepšenia sa dočkala kvôli vysokému výkonu aj torzná tuhosť karosérie. Upravený bol aj samotný výkon podvozku, tak aby postačoval výkonu motora. Už v základe je IS 500 dodávaný so zadnými tlmičmi Yamaha. Tie dokážu redukovať dynamické skreslenie a teda umožňujú autu, aby bolo pohodlné v nízkych rýchlostiach a zároveň stabilné pri vysokej akcelerácii. Obrovských vylepšení sa dočkala aj brzdná sústava. I**S 500 má pod kolesami ukryté masívne brzdy. Predné majú priemer až 14-palcov (355 mm) a zadné sú 12,7-palcové (322,5 mm)**. Okrem technických vylepšení sa IS 500 F SPORT Performance dočkal aj dizajnových zmien. Rozšírené blatníky, čierne doplnky, plakety F SPORT na oboch predných blatníkoch, štyri funkčné koncovky výfukov či 19-palcové 10-lúčové disky kolies. Zaujal vás nový Lexus? Máme pre vás zlú správu. Momentálne bude dostupný výhradne pre americký trh. S jeho predajom v Európe sa nepočíta. Každopádne, ak máte o túto exkluzivitu záujem, stále existuje aj dovoz mimo zastúpenie automobilky.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »