Aj napriek tomu, že muži a ženy sa častokrát v mnohých veciach nezhodnú, čo sa týka výberu automobilu je to presne naopak. Podľa štatistík najväčšieho tuzemského predajcu ojazdených vozidiel AURES Holdings, mali obe pohlavia pri výbere automobilu väčšinou vždy rovnaké preferencie. Nájdu sa však aj pohľady, v ktorých sa rozchádzajú.
V autocentrách bolo za rok 2020 obslúžených až 70 000 zákazníkov, z čoho 80,59 % zákazníkov bolo mužského pohlavia a 19,41 % zákazníkov ženského pohlavia. „Štatistiky našej spoločnosti potvrdzujú, že ani doba pandémie veľmi neovplyvnila preferencie našich zákazníkov. Aj keď momentálne, v dobe kedy sú naše pobočky zatvorené, z dôvodu lockdownu majú naši zákazníci k dispozícii len online predaj vozidiel, ktorý sa mimochodom stal veľmi úspešným, aj prostredníctvom počítača a našich webových stránok majú zákazníci pri výbere vozidla väčšinou rovnaké preferencie, ako v dobe pred pandémiou koronavírusu,“ informuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings.
Počas posledného roku sa potvrdilo, že najvyhľadávanejšie a najpredávanejšie vozidlá v autobazároch sú práve od značky Škoda, ktorá v rebríčku dlhodobo vedie. Rozdielne názory v prípade mužov a žien nastávajú až keď príde k výberu konkrétneho modelu auta. Tam si ženy volia skôr model Škoda Fabia a muži zase model Škoda Octavia. Druhú priečku najpredávanejšej značky obsadil nemecký Volkswagen, pri ktorom sa tiež v otázke modelu pohlavia nezhodli, keďže ženy preferovali VW Golf a muži VW Passat.
Čo sa týka farby vozidiel, najpredávanejšou farbou je u oboch pohlaví strieborná farba, na druhej priečke je zhodne biela, no na tretej priečke preferujú muži farbu čiernu a ženy modrú.
Najžiadanejší motor pre nežnejšie pohlavie sa stal motor benzínový 60,55 %, druhú priečku obsadil dieselový motor s 39,45 %. Muži sú v tomto výbere rozdelení takmer „fifty-fifty“, čiže 51,01 % si zvolilo dieselový motor a 48,99 % motor benzínový.