Aktuality

Škoda prevalcovala všetkých konkurentov. Je jednotkou v retaile aj firemnom predaji, najväčší dopyt je po Fabii

Škoda
Škoda Fabia

Trh sa prepadol, ale Škoda vyrástla

Slovensko pozná štatistiky predaja nových áut v roku 2020. Očakávalo sa, že obchodné výsledky budú zásadne poznačené koronakrízou, čo sa aj naplnilo.. Celkový trh s novými vozidlami tak poklesol o takmer 25% oproti roku 2019. V minulom roku sa dokopy predalo 76 305 osobných automobilov, respektíve 82 676 kusov vrátane kategórie N1.

Lenže niektoré automobilky aj napriek nepriaznivej situácii obstáli vynikajúco, predovšetkým naša trhová jednotka, Škoda. Škode sa podarilo na Slovensku dosiahnuť trhový podiel až 22,4 percenta, čo je takmer trojnásobok trhového podielu druhej značky v poradí. Hyundai si vydobyl 7,89% , tretí Volkswagen 7,73%, nasleduje Kia s 7,61% podielom a prvú päťku uzatvára japonská Toyota s 6,80%.

Som nesmierne hrdý na dosiahnuté výsledky značky, je za nimi tvrdá práca a vynikajúca spolupráca celého tímu aj našej predajnej siete. Trhový podiel za minulý rok dosiahol 22,4 %, čo je nárast oproti roku 2019 o 2,5 %. Z tohto pohľadu sme najrýchlejšie rastúca značka a mohli sme tak aspoň čiastočne kompenzovať prepad trhu,“ povedal k výsledkom Jaroslav Hercog, riaditeľ ŠKODA AUTO Slovensko. „Zároveň je to dôkaz silnej značky, ktorá i v tejto neistej dobe ponúka svojim zákazníkom a autorizovaných partnerom v sieti ŠKODA istotu a stabilitu,“ dodáva Hercog.

Zaujímavosťou je, že Škoda navýšila trhový podiel 19,90% z roku 2019 na 22,4% aj napriek tomu, že za dvanásť mesiacov roku 2020 predala o 2 607 vozidiel menej. Celkovo na trh umiestnila 17 604 nových áut. Čísla totiž klesali všetkým, ale v prvej štvorke najpredávanejších značiek si jedine Škoda polepšila v celkovej trhovej bilancii. Vďačí za to predovšetkým svojmu modernému portfóliu vozidiel.

Najpredávanejšou Škodou sa totiž ukázala v súčasnosti cenovo najdostupnejšia Škoda Fabia. Tá sa dnes predáva od 11 070 eur.

Najpredávanejšie boli SUV-čka

Počas minulého roka sa predalo 4 607 kusov Fabie, 3 997 kusov Octavie, 2 104 kusov novej Scaly a 2 055 kusov crossoveru Kamiq. Päticu najpredávanejších škodováckych modelov uzatvára Karoq s 1 750 predanými kusmi. Pôsobivé je najmä to, že v päťke najpredávanejších áut na Slovensku bez ohľadu na značku sú až tri z nich od mladoboleslavskej automobilky.

Pre zaujímavosť, Kodiaq bilancoval s výsledkom 1 210 kusov a Superb s 1 170 kusmi.

Rebríček predajnosti modelov od Škody pritom, paradoxne, nezodpovedá trhovým výsledkom podľa segmentov vozidiel. Všeobecne sa u nás najlepšie darilo práve SUV-čkam s 39,15-percentným podielom, potom nižšia strednej triede s 23,91% a až potom nižšej triede s 21,79%. Ďalší segment v poradí, MPV, zaujal už len 4,70% zákazníkov a ostatné segmenty pod štyri percentá.

Škoda
Nová Škoda Octavia

Prečítajte si aj:


Test Škoda Octavia 1.5 TSI G-Tec na CNG: Alternatívny svet

Martin Šebesta


Elektromobily sú marginálne, no hybridy vytláčajú čistý benzín

V roku 2020 sa na Slovensku predalo menej ako tisíc elektromobilov, i keď pomer elektrifikovaných pohonov ako takých stúpol. Záujem o elektromobily vzrástol o 456 %, čo predstavuje 918 predaných kusov a celkový trhový podiel 1,2 %. Preto klesol aj celkový podiel benzínových a naftových motorov v nových autách. Zatiaľ čo v roku 2019 sa čisto benzínový pohon nachádzal v 69,90% áut, v roku 2020 to už bolo 62,41%. Naopak, naftové motorizácie vyrástli z 25,11% na 26,19% .Automobilky za to vďačia hybridom, ktoré sa stali pomerne dostupnými.

Škoda na trh umiestnila okrem konvenčných spaľovacích pohonov aj tie hybridné a plug-in hybridné (Superb iV PHEV, 175 ks), ale aj čisto elektrické. Dopredal sa model CITIGO iV (165 ks) a prišiel prvý od základov vystavaný elektromobil, Enyaq iV. Ten sa však na našich cestách objaví až v prvej polovici tohto roka.

Škoda
Škoda Enyaq iV

Prečítajte si aj:


Škoda dnes spustila výrobu Enyaq iV, my sme „vyskúšali“ jeden z prvých kusov na Slovensku

ERIK STRÍŽ


Jednotkou pre retailových aj firemných zákazníkov

Na Slovenku patrí značke Škoda už tradične prvenstvo v predaji firemným zákazníkom. Minulý rok získala trhový podiel až 24,9 %. To znamená, že takmer každé štvrté auto predané v tomto segmente malo na kapote okrídlený šíp. Trhový podiel tak oproti predchádzajúcemu roku vzrástol o 1,3 %.

Ešte výraznejší nárast zaznamenal retailový segment. Ten narástol nielen v rámci trhového podielu na 17,5 % (nárast o 4,8 % oproti roku 2019), ale aj v absolútnych predajných číslach. Kým v roku 2019 ŠKODA dodala retailovým klientom 4 400 vozidiel, minulý rok to bolo 4 523 kusov.

Rastúci trend zaznamenala ŠKODA ešte pred nástupom pandémie a podarilo sa jej ho vďaka atraktívnej ponuke nových modelov, spolupráci s partnerom VOLKSWAGEN Finančné služby, stabilným dodávkam, pružnému prispôsobeniu situácie a proaktívnemu prístupu celej siete autorizovaných partnerov, udržať.

Chcem sa úprimne poďakovať našim klientom za prejavenú dôveru. Bez nich by sme toto náročné obdobie prekonať nedokázali. Robíme všetko preto, aby sme dokázali zabezpečiť ich potreby a boli im skutočne blízko. Aj vďaka spolupráci s najširšou sieťou našich profesionálnych autorizovaných partnerov, ktoré flexibilne reagovali na požiadavky zákazníkov, sme dokázali poskytovať naše služby a pritom spĺňať prísne nariadenia Úradu verejného zdravotníctva“, hovorí Jaroslav Hercog a dodáva: „Minulý rok preveril našu schopnosť nevzdávať sa a prinášať netradičné riešenia v zdanlivo bezvýchodiskových situáciách, čo potvrdili aj naše predajné výsledky.“

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie