Ako sa darilo nemeckým luxusným automobilkám počas minulého roka?

V dôsledku pandémie síce ich predaje klesli, aj keď nie zásadne. Poradie však zostáva rovnaké.
Vydané  Text: 
### Mercedes-Benz a BMW opäť pokorili miliónové hranice Spomedzi trojice Audi, BMW a Mercedes-Benz vyšiel opäť víťazne Mercedes-Benz, ktorého predaj klesol oproti roku 2019 o 7,5 %. Celkovo prekročil už piatykrát hranicu 2 miliónov predaných vozidiel (2 164 187), čo sa mu prvýkrát podarilo v roku 2016. Na druhej priečke sa drží BMW, ktoré zaznamenalo pokles predaja o 7,2 %, čím tesne prekonalo dvojmiliónovú hranicu (2 028 659). S väčším odstupom je na treťom mieste Audi, ktorého predaj klesol o 8,3 % a predalo sa celkovo 1 692 773 vozidiel tejto značky. ### Trh v Číne paradoxne rástol Výsledky boli porovnávané podľa trhov v Európe, Nemecku, USA a v Číne. Podľa týchto údajov klesol predaj luxusných nemeckých automobilov približne rovnako v Európe a v USA, naopak v Číne sa dopyt po nich zvýšil. Najviac prepadol predaj Audi, ktorého medziročný predaj v Nemecku klesol o 21,1 % a celkovo v Európe o 19,5 %. V Číne, v ktorej pandémia prepukla ako prvá, naopak predaj nemeckých luxusných automobilov oproti minulému roku vzrástol, v prípade Mercedesu-Benz až o 11,7 %. Darilo sa však aj BMW, ku ktorému sa pripočítavajú aj predaje Mini a vzrástol tiež predaj Audi. ### Enormný nárast predaja elektrifikovných áut Podrobnejšie výsledky ukazujú, že sa darilo predovšetkým elektrifikovaným modelom. Mercedes-Benz predal až o 228,8 % viac plug-in hybridov a elektromobilov ako v roku 2019. Celkovo to bolo zhruba 160 000, z čoho viac než polovica sa predala až v poslednom štvrťroku. Nárast je aj v segmente kompaktných modelov (o 3,6 %) , ktorých sa predalo 691 000 a SUV (o 12,9 %), ktoré si kúpilo 885 000 zákazníkov . Najväčší vplyv na rast predaja mali modely GLE (+32,3 %) a GLS (+21,1 %). Najlepšie predávaným modelom z dielne Mercedesu bol model GLC, ktorého sa predalo 320 000 kusov. BMW zaznamenalo tiež medziročný nárast predaja elektrifikovaných modelov, vrátane Mini je to nárast o 31,8 %. V Európe tvoria elektrifikované autá značky BMW a Mini 15 % ich predaja. Darilo sa aj luxusným modelom rady 7 a 8 a SUV X7. Ich predaj medziročne narástol o 12,4 % (115 420 predaných vozidiel). O 6 % si polepšila aj divízia BMW M GmbH. Spomedzi Audi sa najviac darilo elektrickému SUV e-tron, ktorého medziročný nárast predaja stúpol až o 79,5 % (47 324 kusov). Ide o najpredávanejší elektromobil nemeckej prémiovej značky na svete. Značný vplyv na jeho predaj malo aj rozšírenie o variant Sportback a čo asi neprekvapí, darilo sa mu najmä v Nórsku. Medziročný nárast však zaznamenali aj modely rady Q3 (+18,1 %) a A6 (+11,8 %).
*Vrátane Mini | Zdroj dát: auto.cz
Predaje prémiových automobiliek v roku 2020
Značka Audi BMW Mercedes-Benz
Predaj v 2020 celkom (ks) 1.692.773 2.028.659 2.164.187
Medziročná zmena (%) -8,3 -7,2 -7,5
Predaje v Európe (ks) 619.723 912.621* 748.183
Medziročná zmena (%) -19,5 -15,7 -16,4
Predaje v USA (ks) 186.620 306.870* 274.916
Medziročná zmena (%) -16,7 -18,0 -13,0
Predaje v Číne (ks) 727.358 777.379* 774.382
Medziročná zmena (%) +5,4 +7,4 +11,7
Predaje v Nemecku (ks) 214.427 287.143* 286.108
Medziročná zmena (%) -21,1 -13,4 -10,1








Pokračujte na ďalší príspevok »