Isuzu ukázalo nový D-Max, na vyše tonu nákladu mu stačí 360 Nm

Niekde sa o ňom hovorí ako o extrémnom pick-upu, ale v skutočnosti je to jedno z tých poctivých úžitkových vozidiel.
Vydané  Text: 
„*Toto nie je taká tá leštenka, ktoré robia ostatní výrobcovia pick-upov*,“ hovoril mi človek z Isuzu, keď mi odozvdával pick-up D-Max na redakčný test. Snáď sa tým snažil vopred obhájiť robustné vyhotovenie interiéru a celkový vzhľad, ktorý motoristickí novinári evidentne nevedeli oceniť. Mne sa D-Max páčil práve preto, že sa nehral na luxus, pred imidž staval funkciu a zdanlivo sa opieral o prax, v ktorej chlapi každý deň potrebujú auto schopné zvládať náročný terén vedúci k trafostaniciam či niekde na stavbe nových ciest. Môj test Isuzu D-Max si môžete prečítať v článku Test Isuzu D-Max Double Cab. Medzičasom sa tento test stal číslo jeden vo vyhľadávaní v Google.

Test Isuzu D-Max Double Cab

Každý test tohto auta sa začína chlapskými superlatívmi a nie je to náhoda. D-Max je svojím spôsobom tvrdý chlapík, puritán a pracant, ktorý sa síce stavia do jedného radu s Amarokom či Rangerom, avšak v skutočnosti si od nich drží mierny odstup. D-Max je v prvom rade úžitkový automobil s charakterom, ktorý z neho robí voľbu aj pre ľudí, ktorým o ten imidž predsa len trocha ide.

### D-Max pre rok 2021 Odkedy som testoval D-Max v blate pri Moste pri Bratislave, prešiel už nejaký ten rok – a koncom roka 2020 importéri informovali médiá o príchode siedmej generácie. Nový Isuzu D-Max s označením modelového roku 2022 prináša evolučné estetické vylepšenia, takže sa aj z neho pomaly stáva tá ospravedlňovaná leštenka. Popri tom si naďalej zachováva charakter solídneho pracovného nástroja s nosnosťou od 995 do 1130 kg. Predchádzajúca generácie ale uniesla až 1 225 kg. Schopnosť ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 3,5 tony považujeme za samozrejmosť, nakoľko to zvládajú aj iné vozidlá. Sú to stále pozoruhodné čísla, pochopiteľne im musí zodpovedať aj motorizácia. V novom D-Maxe popri tradičnom 4×4 aj úplne nový vznetový motor so zdvihovým objemom 1,9 litra a s maximálnym výkonom 163 koní a max. krútiacim momentom 360 Nm. To sú fakticky rovnaké údaje ako v modeli predchádzajúcej generácie. Naftový štvorvalec bude nepochybne k tomuto typu auta pasovať, ale na krútiaci moment nanajvýš 360 newtonmetrov pri 2 000-2 600 ot./min sa pozerám skôr skepticky. Veď s uvedenými nosnosťami by zákazník očakával aj 500 Nm. Počas testu predchádzajúcej generácie s automatom som za týždeň prevádzky nameral priemernú spotrebu 9 litrov na 100 kilometrov, teraz výrobca avizuje, v súlade s metodikou WLTP, priemery 8,1-8,4 l vo verzii s manuálnou prevodovkou a 9-9,2 l/100 km vo verzii s automatikou. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6d. Teda kde sa vlastne diali zmeny? Vylepšený agregát RZ4E-HI je vraj tichší a vybavený novým elektricky riadeným turbodúchadlom. Pripomeňme si ešte raz vonkajší vzhľad, ktorý prešiel viditeľnou modernizáciou, ale zachoval vozidlu jeho príznačný charakter. Inovácie interiéru sú takisto vkusné, primerané predpokladanému využitiu, nezaprie japonský pôvod. Isuzu D-Max po modernizácii je v predaji v stupňoch výbavy L, LS, LSE a V-Cross, pričom už v základnom vyhotovení má úžitkové vozidlo pomerne zaujímavú techniku, ako adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, osem airbagov či monitorovianie mŕtveho uhlu. V testoch bezpečnosti EuroNCAP D-Max dosiahol plné hodnotenie 5 hviezdičiek. Dva najvyššie stupne výbavy ponúknu aj nový infotainment s Android Auto a Apple CarPlay, v prípade LSE na 7-palcovom a vo V-Cross na 9-palcovom displeji. Isuzu D-Max 2021/2022 sa vyrába v karosárskych vyhotoveniach single cab, space cab a double cab.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »