Aktuality

Nový Peugeot 308 bude mať až 300 koní a pohon 4x4! Máme prvé informácie:

Peugeot 308 (Kolesa.ru)

Finálne prípravy pred odhalením úplne novej generácie populárneho kompaktného hatchbacku sú v plnom prúde. Automobilka pôvodne počítala s odhalením novej generácie už v priebehu roka 2020, no pre pandémiu museli uvedenie na trh posunúť až na budúci rok.

Okrem prvých informácií sa na verejnosť dostávajú aj neoficiálne ilustrácie, ktoré predpokladajú vzhľad Peugeotu 308. Podobne ako v prípade posledných nových modelov, aj kompaktný hatchback príde s odvážnejším dizajnom, ktorý bude využívať prvky z poslednej generácie malého Peugeot 208 alebo nedávno modernizovaných SUV 3008 a 5008.

Samozrejmosťou budú LED svetlomety s denným svietením pripomínajúcim levie tesáky a výrazná predná maska, ktorá zasahuje do predných reflektorov. Vzadu by taktiež nemalo chýbať typické horizontálne prepojenie tmavým pásom s nápisom Peugeot na veku kufra.

Peugeot 308 (Kolesa.ru)
Zdroj: Kolesa.ru

Interiér má vychádzať z menšieho súrodenca Peugeot 208. Aj naďalej plánuje výrobca do svojich modelov pretláčať i-cockpit s malým volantom a vysoko položenými prístrojmi. Centrálny stredový panel bude disponovať malým množstvom „klavírových“ tlačidiel a veľkým displejom s dobre známym systémom už z predchádzajúcich modelov koncernu PSA.

Nová generácia modelu 308 bude postavená na modifikovanej platforme EMP2, ktorá poskytuje možnosť elektrifikovaného pohonu. Okrem klasických benzínových motorov koncernu PSA tak očakávajte aj zástup mild-hybridov a plug-in hybridov. Povráva sa, že vrcholná verzia by mohla dostať plug-in hybridné ústrojenstvo s výkonom okolo 300 koní (221 kW) a pohonom všetkých štyroch kolies. V hre zostáva tiež praktický variant 308 SW (kombi), ktorý by sa predsa len mal dostať do výroby.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?