Nový Peugeot 308 bude mať až 300 koní a pohon 4×4! Máme prvé informácie:

Finálne prípravy pred odhalením úplne novej generácie populárneho kompaktného hatchbacku sú v plnom prúde. Automobilka pôvodne počítala s odhalením novej generácie už v priebehu roka 2020, no **pre pandémiu museli uvedenie na trh posunúť až na budúci rok.** Okrem prvých informácií sa na verejnosť dostávajú aj neoficiálne ilustrácie, ktoré predpokladajú vzhľad Peugeotu 308. Podobne ako v prípade… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Finálne prípravy pred odhalením úplne novej generácie populárneho kompaktného hatchbacku sú v plnom prúde. Automobilka pôvodne počítala s odhalením novej generácie už v priebehu roka 2020, no **pre pandémiu museli uvedenie na trh posunúť až na budúci rok.** Okrem prvých informácií sa na verejnosť dostávajú aj neoficiálne ilustrácie, ktoré predpokladajú vzhľad Peugeotu 308. Podobne ako v prípade posledných nových modelov, aj **kompaktný hatchback príde s odvážnejším dizajnom,** ktorý bude využívať prvky z poslednej generácie malého Peugeot 208 alebo nedávno modernizovaných SUV 3008 a 5008. Samozrejmosťou budú LED svetlomety s denným svietením pripomínajúcim levie tesáky a výrazná predná maska, ktorá zasahuje do predných reflektorov. **Vzadu by taktiež nemalo chýbať typické horizontálne prepojenie tmavým pásom** s nápisom Peugeot na veku kufra.
Interiér má vychádzať z menšieho súrodenca Peugeot 208. Aj naďalej plánuje výrobca do svojich modelov pretláčať i-cockpit s malým volantom a vysoko položenými prístrojmi. **Centrálny stredový panel bude disponovať malým množstvom „klavírových“ tlačidiel** a veľkým displejom s dobre známym systémom už z predchádzajúcich modelov koncernu PSA. Nová generácia modelu 308 bude postavená na modifikovanej platforme EMP2, ktorá poskytuje možnosť elektrifikovaného pohonu. **Okrem klasických benzínových motorov koncernu PSA tak očakávajte aj zástup mild-hybridov a plug-in hybridov.** Povráva sa, že vrcholná verzia by mohla dostať plug-in hybridné ústrojenstvo s výkonom okolo 300 koní (221 kW) a pohonom všetkých štyroch kolies. V hre zostáva tiež praktický variant 308 SW (kombi), ktorý by sa predsa len mal dostať do výroby.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia