Aktuality

Nové Alfa Romeo už budú stáť na podvozkoch Peugeotu

Alfa Romeo Tonale Concept (2019)

Vďaka modulárnej platforme pre kompaktné modely má skupina PSA silný základ pre spaľovacie aj elektrické vozidlá. Podľa správy FCA svojim dodávateľom, ktorý zverejnil magazín Automotive News, Fiat Chrysler považuje za ideálny základ pre svoje vlastné menšie modely práve produkt od Peugeotu. V správe skupina ďalej objasňuje, že už nepracuje na vývoji vlastnej kompaktnej platformy.

Podvozková platforma od PSA sa stane základným stavebným kameňom nových kompaktných modelov áut značiek FIAT, Alfa Romeo a možno aj Chrysler. Túto platformu už poznáme z vozidiel Peugeot (e-)208, Opel Corsa(-e) a tiež väčších automobilov, ako sú Peugeot (e-)2008 a DS 3 Crossback.

Jedná sa o očakávaný prvý krok nového automobilového koncernu s názvom Stellantis, skupiny, ktorá vznikla spojením Fiat Chrysler Automobies a Groupe PSA. Zároveň je tento krok významným prilepšením pre značky FIAT a Alfa Romeo. Zastarané modely v segmente B týchto značiek dosť neúspešne bojovali proti osvedčeným rivalom, no v nasledujúcich rokoch by mohli ich náskok konečne dobehnúť.

Kompaktné modely od FCA prechádzajúce na základňu CMP, respektíve e-CMP budú schádzať z výrobnej linky v poľských Tychoch, kde FIAT už roky vyrába populárne päťstovky. Cieľom spoločnosti Fiat Chrysler je vyrábať na základoch od Peugeotu 400 000 automobilov ročne.

Očakávané modely

O budúcnosti Fiatov a Alfa Romeo v kompaktnom segmente zatiaľ nie sú k dispozícii podrobné informácie. Nedávno však vyšlo na svetlo sveta niekoľko správ o tom, čo môžeme očakávať v globálnom meradle. Napríklad FIAT hovorí o „modelovom rade Tipo “, ktorý sa viac sústredí na crossovery. V pláne je vraj aj nové Punto.

Vzhľadom na tieto nové plány bude Punto postavené na spomínanom základe PSA a môžeme očakávať aj jeho plne elektrickú verziu. Tipo je, samozrejme, hiearchicky umiestnený o niečo vyššie ako napríklad dvestoosmička od Peugeotu či Opel Corsa, preto bude pravdepodobne vyvinutý na novej platforme (e-)VMP od PSA. Svojpomocne vyvinutý nový FIAT 500 prežije predovšetkým ako dedičstvo z doby pred Stellantisom. Nový FIAT už opúšťa segment A.

O Alfa Romeo sa nedávno hovorilo a písalo, že skutočne prinesie kompaktný model postavený na CMP . Hovorí sa tiež o kompaktnom crossoveri, menšej verzii automobilu, ktorého ochutnávku nám automobilka ponúkla v podobe konceptu Tonale . Očakáva sa, že práve koncept Tonale vyvrcholí crossoverom na báze VMP.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

SEAT Ateca Cupra Akrapovič (foto: David Hecl 2020)
Testy

Prvá jazda: CUPRA Ateca First Edition – jeho veličenstvo Akrapovič +video

V dobe, keď takmer všetky značky prechádzajú na elektromobilitu, je skvelé vidieť nové auto s testosterónom v žilách. Ateca najmladšej európskej automobilky CUPRA je síce stará známa, no po modernizácii prináša ešte viac muziky. To s tou muzikou môžete kľudne brať doslovne. Je totiž na želanie dodávaná s výfukovým systémom Akrapovič.