Nové Alfa Romeo už budú stáť na podvozkoch Peugeotu

Fúzia spoločností Fiat Chrysler Automobiles a Groupe PSA sa stále finalizuje, prvý úspech spolupráce je však už známy. Budúce kompaktné vozidlá FCA budú stáť na platforme PSA (e)CMP.
Vydané  Text: 
Vďaka modulárnej platforme pre kompaktné modely má skupina PSA silný základ pre spaľovacie aj elektrické vozidlá. Podľa správy FCA svojim dodávateľom, ktorý zverejnil magazín Automotive News, Fiat Chrysler považuje za ideálny základ pre svoje vlastné menšie modely práve produkt od Peugeotu. V správe skupina ďalej objasňuje, že už nepracuje na vývoji vlastnej kompaktnej platformy. Podvozková platforma od PSA sa stane základným stavebným kameňom nových kompaktných modelov áut značiek FIAT, Alfa Romeo a možno aj Chrysler. Túto platformu už poznáme z vozidiel Peugeot (e-)208, Opel Corsa(-e) a tiež väčších automobilov, ako sú Peugeot (e-)2008 a DS 3 Crossback. Jedná sa o očakávaný prvý krok nového automobilového koncernu s názvom **Stellantis**, skupiny, ktorá vznikla spojením Fiat Chrysler Automobies a Groupe PSA. Zároveň je tento krok významným prilepšením pre značky FIAT a Alfa Romeo. Zastarané modely v segmente B týchto značiek dosť neúspešne bojovali proti osvedčeným rivalom, no v nasledujúcich rokoch by mohli ich náskok konečne dobehnúť. Kompaktné modely od FCA prechádzajúce na základňu **CMP, respektíve e-CMP** budú schádzať z výrobnej linky v poľských Tychoch, kde FIAT už roky vyrába populárne päťstovky. Cieľom spoločnosti Fiat Chrysler je vyrábať na základoch od Peugeotu 400 000 automobilov ročne. ### Očakávané modely O budúcnosti Fiatov a Alfa Romeo v kompaktnom segmente zatiaľ nie sú k dispozícii podrobné informácie. Nedávno však vyšlo na svetlo sveta niekoľko správ o tom, čo môžeme očakávať v globálnom meradle. Napríklad FIAT hovorí o „modelovom rade Tipo “, ktorý sa viac sústredí na crossovery. V pláne je vraj aj nové Punto. Vzhľadom na tieto nové plány bude Punto postavené na spomínanom základe PSA a môžeme očakávať aj jeho plne elektrickú verziu. Tipo je, samozrejme, hiearchicky umiestnený o niečo vyššie ako napríklad dvestoosmička od Peugeotu či Opel Corsa, preto bude pravdepodobne vyvinutý na novej platforme **(e-)VMP** od PSA. Svojpomocne vyvinutý nový FIAT 500 prežije predovšetkým ako dedičstvo z doby pred Stellantisom. Nový FIAT už opúšťa segment A. O Alfa Romeo sa nedávno hovorilo a písalo, že skutočne prinesie kompaktný model postavený na CMP . Hovorí sa tiež o kompaktnom crossoveri, menšej verzii automobilu, ktorého ochutnávku nám automobilka ponúkla v podobe konceptu Tonale . Očakáva sa, že práve koncept Tonale vyvrcholí crossoverom na báze VMP. [GALLERY id=30911]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.