Aktuality

VW do Slovenska investuje miliardu: Superb a Passat sa budú vyrábať u nás

VW Passat Alltrack 2020

Začiatkom novembra sme informovali, že český odborový predák Jaroslav Povšík upozornil na to, že Česi asi prídu o výrobu Škody Superb. Jeho slová sa mohli javiť skôr ako eventuálna nepriaznivá vyhliadka, než reálna situácia, napokon sa ukazuje, že Povšík mal pravdu. Zároveň Povšík uviedol, že zmenami má prejsť aj výroba Volkswagenu Passat. Aj ten sa bude vyrábať na Slovensku.

Škoda skutočne presununie výrobu modelu Superb na Slovensko, a to do už existujúceho výrobného závodu v Devínskej Novej Vsi v Bratislave. Spoločne s ďalším kľúčovým modelom koncernu Volkswagen, Passatom, tak Nemci na na Slovensku preinvestujú až miliardu eur, uvádza Denník N: "Začiatkom júla kabinet s nemeckou automobilkou podpísal spoločné vyhlásenie o jej možnej budúcej tuzemskej investícii, ktorá sa môže vyšplhať na vyše pol miliardy eur. Napokon má byť investícia až zhruba miliardová." Denník N sa pritom odvoláva na slová riaditeľa nemeckého koncernu, Herberta Diessa, ktorý vyjadrenie poskytol pre najnovšie vydanie časopisu Automobilwoche.

Čo presne znamená výroba Superbu a Passatu v Bratislave z hľadiska počtu nových pracovných miest, zatiaľ nevieme. Očakávame, že okrem využitia súčasných personálnych kapacít bude Volkswagen hľadať aj nových ľudí.

Pôvodne Volkswagen pritom zvažoval výrobu modelu Passat v Turecku. Hovorilo sa tiež o výrobe v maďarskom Györi, kde už výrobu prevádzkuje značka Audi, taktiež patriaca do koncernu VW. Konečné rozhodnutie napokon padlo práve na Bratislavu.

Prečítajte si aj:


Česi prídu o Superb aj Kodiaq, dostanú ich Slováci a Nemci, tvrdia odbory

ERIK STRÍŽ


Škoda by mala byť ešte dostupnejšia

Pred niekoľkými týždňami automobilka predstavila model Škoda Enyaq, ktorý je ukážkou toho, že mladoboleslavská automobilka vie vyrobiť fascinujúce vozidlo, dokonca od základu vyrobené ako elektromobil. Enyaq síce nie je najlacnejším elektromobilom, ale ponúka veľmi dobrý pomer medzi cenou, výkonom a výbavou, pridanou hodnotou je vysoká estetická a úžitková hodnota vozidla.

Zdá sa však, že nie všetci vidia takéto smerovanie značky za správne. Správnou cestou by podľa vedenia malo byť smerovanie k cenovej dostupnosti, pričom o niečo viac prémiovosti by mal získať španielsky SEAT.

Škoda medzičasom zmenila svojho šéfa. Po nečakanom odchode Bernharda Maiera sa novým predsedom predstavenstva stal Thomas Schäfer.

Riaditeľ Volkswagenu Herbert Diess sa nedávno vyjadril pre Frankfurter Allgemeine Zeitung, kde zdôraznil, že Škoda nie je dostatočne agresívna, čo sa týka objemu predaných áut, a to najmä v porovnaní s Kórejcami a Francúzmi. Hlavným cieľom by preto malo byť posilnenie pozície v segmente cenovo výhodných áut.

Prečítajte si aj:


Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 4Motion zvládne všetko, čo od neho budete chcieť! Neveríte?

Redakcia


Test VW Passat 2.0 TDI 4Motion Elegance: Business casual

Juraj Hrivnák


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

SEAT Ateca Cupra Akrapovič (foto: David Hecl 2020)
Testy

Prvá jazda: CUPRA Ateca First Edition – jeho veličenstvo Akrapovič +video

V dobe, keď takmer všetky značky prechádzajú na elektromobilitu, je skvelé vidieť nové auto s testosterónom v žilách. Ateca najmladšej európskej automobilky CUPRA je síce stará známa, no po modernizácii prináša ešte viac muziky. To s tou muzikou môžete kľudne brať doslovne. Je totiž na želanie dodávaná s výfukovým systémom Akrapovič.