Škoda Karoq sa začala vyrábať v Bratislave

„Z kapacitných dôvodov“ sa v slovenskom závode Volkswagenu v Bratislave začalo v piatok 23. októbra s výrobou nového modelu Škoda Karoq. Prácu dostane 500 zamestnancov.
Vydané  Text: 

Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva ŠKODA AUTO pre produkciu a logistiku povedal:„Karoq patrí medzi naše svetovo najlepšie predávané modely. Vďaka prepojeniam produkcie v rámci koncernu Volkswagen vieme flexibilne reagovať na pretrvávajúci silný dopyt. S dodatočnými objemami z bratislavského závodu Volkswagen Slovakia podporíme obchodných partnerov Škody a vyhovieme veľkému dopytu po Karoqu.“ Vrátane nového modelu Karoq sa v bratislavskom závode Volkswagenu vyrába už 9 modelov. Zo značky Škoda sa tu doteraz vyrábal iba elektrický model Citigo iV. Automobilka plánuje vyrobiť niekoľko desiatok tisíc modelov Karoq ročne. Ako uviedol člen predstavenstva pre technickú oblasť spoločnosti Volkswagen Slovakia Oliver Grübnerg, aj napriek náročnému obdobiu v súvislosti s epidémiou koronavírusu sa podarilo spustiť výrobu nového modelu podľa plánu. V Bratislave sa vyrába podvozok a prebieha montáž vozidla, zatiaľ čo karoséria sa vyrába a lakuje v Českej republike, čiastočne v Mladej Boleslavi a v Kvasinách. Výroba bola počas predchádzajúcich mesiacov integrovaná do linky segmentu malých mestských vozidiel, na ktorej sa vyrába aj Volkswagen up!, Volkswagen eco up!, Volkswagen e-up! a Seat Mii electric. Hlavnou motorizáciou bude Karoq 1,5TSI v prevedení s manuálnou aj automatickou prevodovkou. V rámci prípravy na výrobu nového modelu bolo potrebné integrovať dodatočnú montážnu technológiu, prerobiť zabudovanie podvozku, namontovať manipulátory a vykonať úpravy v hale v súvislosti s predmontážou podvozku. Škoda Auto dodala minulý rok celosvetovo 1,24 miliónov áut. Okrem troch závodov v Českej republike vyrába aj v Číne, Rusku, Indii a na Slovensku. V spolupráci s miestnymi partnermi vyrába vozidlá aj na Ukrajine a v Kazachstane. Celkovo automobilka zamestnáva približne 39 000 ľudí, z toho takmer 34 000 v Českej republike a pôsobí na viac než 100 trhoch po celom svete. Volkswagen patrí na Slovensku k najväčším zamestnávateľom. Skupina Volkswagen zahŕňa niekoľko ďalších značiek, ako napríklad Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini a Seat.

Škoda Karoq Sportline 1.5 TSI DSG 4×4 za 33-tisíc: Voľba rozumu aj citu

Máloktoré auto na trhu dokáže tak výborne zosúladiť športový charakter s prívetivosťou rodinného auta, ako práve Karoq Sportline.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.