Aktuality

Lacný elektromobil Dacia Spring sa v Maďarsku vypredal za 4 hodiny! Cena vás asi posadí na stoličku

Ako spraviť elektromobily skutočne populárnymi? No predsa dajte im nízku cenu a ešte k tomu štátne dotácie, elektromobily si tak nájdu svoju cestu k zákazníkom aj bez väčšej kampane.

Príklad, že to tak funguje, máme hneď u našich susedov, v Maďarsku.

Na maďarskom trhu bol spustený predpredaj elektrickej Dacie Spring a zákazníci vyčerpali uvádzaciu edíciu sto kusov za štyri hodiny od spustenia kampane.

Dôležitú úlohu v tom zohrávala aj skutočnosť, že tí, ktorí predtým úspešne požiadali o štátnu dotáciu vo výške 2,5 milióna forintov, budú musieť za nový model zaplatiť menej ako 4 milióny forintov. V prepočte sa jedná o dotáciu 6 846 eur a zvyškovú cenu elektromobilu - a teraz sa posaďte - iba 10 955 eur.

To sa pritom rozprávame o elektromobile, ktorého súčasťou už sú aj akumulátory a nie je ich potrebné prenajímať samostatne za mesačný paušálny poplatok, ako je tomu napríklad vo Francúzsku.

Dacia Spring Electric (2022)

Prečítajte si aj:


So služobným autom sa spájajú riziká, pre ktoré môžete prísť o prácu aj peniaze!

Redakcia (p)


Podľa spoločnosti bude predobjednávanie pokračovať aj naďalej. Tu stojí za zmienku, že „maďarská“ Dacia neuviedla, ako sa bude cena Springu vyvíjať v budúcnosti, či zostane na nízkej cenovej hladine uvedenej vyššie. Zdôraznila sa však, že konečná cena a ponuky výbavy budú upresnené v roku 2021.

Výmenou za svoje takmer 4 milióny HUF dostanú maďarskí zákazníci kompaktné mestské auto vybavené elektromotorom s max. výkonom iba 33 kW (44 k) a maximálnou rýchlosťou 125 km/h.

O uskladnenie energie sa stará lítium-iónová batéria s kapacitou 26,8 kWh, ktorá podľa oficiálneho jazdného cyklu WLTP umožňuje prejsť 225 kilometrov pri zmiešaných podmienkach, zatiaľ čo v meste je na jedno nabitie k dispozícii dojazd 295 kilometrov.

Dacia Spring Electric (2022)

Maximálny výkon 33 kW je síce skutočne veľmi nízky, ale pre použitie v meste môže byť vyhovujúci.

Čo dodať, toto je jedna z ciest, ktorou sa má elektormobilita uberať. Veď bežní ľudia nepotrebujú a mnohí ani nechcú drahé a výkonné autá.

Prečítajte si aj:


Dacia Duster na LPG: Jazdí za polovicu, ale tají detaily (test)

ERIK STRÍŽ


Najvyšší výkon má pri 11-tisíc otáčkach. Test Renault Zoe Intens R135 Z.E. 50

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

SEAT Ateca Cupra Akrapovič (foto: David Hecl 2020)
Testy

Prvá jazda: CUPRA Ateca First Edition – jeho veličenstvo Akrapovič +video

V dobe, keď takmer všetky značky prechádzajú na elektromobilitu, je skvelé vidieť nové auto s testosterónom v žilách. Ateca najmladšej európskej automobilky CUPRA je síce stará známa, no po modernizácii prináša ešte viac muziky. To s tou muzikou môžete kľudne brať doslovne. Je totiž na želanie dodávaná s výfukovým systémom Akrapovič.