Aktuality

Hľadáte jazdené auto za málo peňazí? Na týchto modeloch ušetríte tisíce eur!

Saab 9-5 2.0 TiD (2010)

Jazdných vozidiel na trhu ubudlo. V auguste bolo v inzertných ponukách na slovenskom trhu v porovnaní s júlom o 3 tisíc ojazdených áut menej, celkovo 49 567. Hlavnou príčinou poklesu je stále sa predlžujúce riziko koronavírusu a s ním spojené pomalšie tempo rastu dopytu aj ponuky ojazdených automobilov. Aj napriek tomu, že u väčšiny zákazníkov obľúbených a dobre známych modelov sa počet inzerovaných kusov znižuje, menej frekventované značky áut si zachovávajú svojich skalných priaznivcov a ich ponúkaný počet je minimálne stabilný. Vyplynulo to z analýzy, ktorá kontinuálne monitoruje trh ojazdených automobilov v celej strednej Európe.

Augustová ponuka sa oproti predchádzajúcemu mesiacu početne znížila. V auguste si mohli Slováci vyberať z celkovej ponuky 49 567 vozidiel. Najbežnejší stav na tachometri bol úrovni 168 000 km, vek ojazdených automobilov sa držal na hodnote 9,8 roku. Cena ojazdených áut sa v auguste pohybovala najčastejšie okolo 6 000 eur a oproti júlu tak klesla o 200 eur.

Alfa Romeo 159 1.8 MPi (2008)

NEPOPULÁRNE = LACNÉ

Segment, ktorý si na trhu ojazdených automobilov prekvapivo drží svoju pozíciu, sú menej obvyklé značky. Tie majú síce menej potencionálnych zákazníkov, ich silnou stránkou je však vysoká miera vernosti k danej značke. Ide o vozidlá, ktoré na cestách nie sú tak bežné, skalní priaznivci týchto automobilov však majú neotrasiteľnú základňu. Značiek ako Chevrolet, Saab, Jaguar, Alfa Romeo, Daewoo či Chrysler nie je a slovenských cestách až také veľké množstvo, no v inzertných ponukách sa objavujú pravidelne.

Zároveň môžeme modely od menej populárnych výrobcov odporučiť každému, kto hľadá vozidlo určitých kvalít za nižšiu cenu. Pri autách z druhej ruky totiž platí jednoduchá logika - čím obľúbenejší model auta, tým si dlhšie udrží svoju zostatkovú hodnotu. A to je hlavný dôvod, prečo sú modely od týchto menej populárnych výrobcov v našich končinách cenovo oveľa nižšie. Z toho môžu ťažiť najmä tí záujemcovia, ktorí majú hlbšie do vrecka a nepotrpia si na aute od mainstreamového výrobcu.

KRÁTKY TEST Citroën DS3 Racing

VEĽKÉ „ALE“

Rátať musíte s limitovanou ponukou jazdených vozidiel, no netreba zabúdať ani na ďalšie problémy alebo nástrahy, ktoré sprevádzajú niektoré „zabudnuté“ modely. Alebo prečo nemali o dané auto motoristi záujem ani vtedy, keď stálo ako nové v predajni?

Napríklad značky ako Saab alebo Chevrolet už nemajú na Slovensku zastúpenie alebo prestali existovať, takže problémom môžu byť náhradné diely. V prípade existujúcej značky je dobré vedieť, či má na Slovensku dostatočné servisné pokrytie a aké sú ceny či dostupnosť náhradných dielov. Isté modely sa nikdy nerozšírili aj kvôli slabej spoľahlivosti, prípadne špecifickému využitiu technológií.

VIDEOTESTY AMŠ

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.