Aktuality

Odhaľujeme nové Suzuki Swift pre rok 2021: Opäť triezva evolúcia a lepší pohon

Aktuálna generácia vozidla Suzuki Swift bola Európe predstavená na autosalóne v Ženeve v roku 2017, teraz nastal čas na estetické a technické vylepšenia pod hlavičkou faceliftu.

Facelift modelu Swift je, podobne ako tomu bolo pri inovovaní modelu v minulosti, opäť triezvy, rozvážny, dizajnéri sa zamerali predovšetkým na evolúciu znamenitého exteriérového dizajnu a interiéru. Vo výsledku je tak Swift stále veľmi dobre rozpoznateľný, nepodľahol krátkodobým trendom a zachoval si svoj unikátky charakter. Oceňujeme to, pretože Swift bol vždy iný ako jeho rivali, patrí medzi najlepšie autá vo svojej kategórii a čo je najpodstatnejšie, jeho fanúšikovia mu ostávajú verní počas dlhých rokov.

Všetky fotografie nového Suzuki Swift Hybrid 2021 sme zahrnuli do fotogalérie vyššie

Preferovanou pohonnou jednotkou je hybridný systém založený na 1,2-litrovom benzínovom agregáte K12D Dualjet s max. výkonom 62 kW (83 k) a max. krútiacim momentom 107 Nm, ktorý dosahuje pri 2 700 ot./min. Pri modeli s prevodovkou CVT má mestský subkompakt zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 12,2 sekundy. Motor s dvojitým vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov má byť v novej verzii efektívnejší, teda má umožňovať jazdu s nižšou spotrebou paliva a tiež nižšími emisiami oxidu uhličitého. Konkrétne sa má jednať o 111 gramov CO2 na kilometer a spotrebu približne 4,1 l/100 km (po prepočte z hodnoty 57,2 mpg).

Nízkej spotrebe má dopomáhať 12-voltový hybridný systém, ktorý je schopný do pohonu pridávať 50 Nm krútiaceho momentu a výkon max. 2,3 kW. Kapacita lítium-iónovej batérie sa zvýšila z troch na 10 Ah, pričom integrovaný štartér-generátor (Integrated Starter Generator, ISG) je schopný dopomáhať rozjazdom auta. Nový Swift sa nenabíja káblom, ale iba princípom rekuperácie energie pri spomaľovaní.

Zaujímavosťou je, že pripravovaný model Suzuki Swift Sport Hybrid bude pracovať s už 48-voltovou sieťou.

Popri pohone predných kolies (2WD) bude dostupný aj variant s pohonom všetkých kolies (ALLGRIP Auto). V prípade pohonu 4x4 bude spotreba benzínu i emisie CO2 o niečo vyššie, konkrétne 4,5 l/100 km a 123 g CO2/km.

Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.