Nová Kia Carnival/Sedona (2021) prichádza v 7, 8 a 11-miestnom vyhotovení

Štvrtá generácia Kie Carnival (na niektorých trhoch Sedona) prináša vzhľad inšpirovaný SUV, ale s praktickým potenciálom tradičného rodinného vanu.
Vydané  Text: 
Pamätáte si na Kiu Carnival Či Sedonu? Toto solídne rodinné auto sa u nás prestalo predávať už pred rokmi, ale na zahraničných trhoch pokračoval predaj ďalej, rovnako tak vývoj. Aktuálne značka Kia predstavila štvrtú generáciu vozidiel Kia Carnival/Sedona a jedná sa o významné vylepšenie tohto modelového radu. Stále sa jedná o minivan, prípadne MPV, ale s evidentnou inšpiráciou vo svete SUV. Nová Kia Carnival bude spočiatku uvedená do predaja doma na juhokórejskom trhu, následne sa uvedie aj globálne. Budúcnosť modelu u nás zatiaľ nebola potvrdená, napriek stojí za to novinku si predstaviť podrobnejšie. Nová Kia Carnival je rodinný minivan, ktorý ponúka na výber medzi obrovským nákladným či batožinovým priestorom alebo sedadlami. Dovedna ich možno v aute mať štyri, voziť možno sedem, osem až jedenásť pasažierov. Týmito parametrami by mohol automobil konkurovať aj mikrobusom, ako Opel Vivaro, avšak charakterovo sa tieto vozidlá líšia zásadne. Carnival má byť v prvom rade rodinným autom, v ktorom je kladený veľký dôraz na estetiku, pohodlie a praktický potenciál. Nie že by ich také Vivaro nemalo, ale Carnival pôsobí predsa len „civilnejšie“. Nová generácia Carnivalu podľa slov automobilky využíva benefity z dlhšieho rázvoru náprav, až o 30 mm, vo výsledku 3 090 mm. Automobil o centimeter širší (1 995 mm) a celková dĺžka narástla o 40 mm na finálnych 5 155 mm. Pre porovnanie, sedemmiestny Renault Espace je dlhý 4 857 mm. Tieto centimetre k dobru nachádzajú využitie v podobe väčšieho batožinového priestoru, ktorý je možné nahradiť za štvrtý rad sedadiel. Nedostatkom môže byť dlhší zadný previs o 30 mm, ktorého celková dĺžka tak dosahuje 1 130 mm. Tento „detail“ môže spôsobovať problémy pri cúvaní na vyšší obrubník alebo pri zadnom nájazde do strmšieho kopca. Svetlú výšku podvozka ani prejazdové uhly výrobca vo svojej medzinárodnej správe nezmieňuje, spomína však zníženie nakladacej hrany o 26 mm na 640 mm. Batožinový priestor je aj vzhľadom na vonkajšie rozmery vozidla pôsobivo veľký – za tretím radom sedadiel je ešte 627 dm^3 priestoru, pričom nákladná kapacita dosahuje 2 905 dm^3. Zaujímavosťou je, že druhý rad sedadiel pozostáva zo sedacích jednotiek „Premium Relaxation Seat“, ktoré v porovnaní s ostatnými ponúkajú rozsiahlejšiu úroveň nastavenia komfortu. Pokiaľ sa jedná o motorizácie, správa avizuje aj motor, ktorý by u nás do predaja takmer určite zaradené neboli, a síce 3,5-litrový benzínový motor V6 GDi s priamym vstrekovaním paliva bez preplňovania, max. 203 kW/332 Nm. Na naše pomery reálnejší 2,2-litrový naftový Smartstream s max. 150 kW a 440 Nm by mohol byť pre rodinný van ideálnou voľbou. Kia Carnival sa bude štandardne dodávať s automatickou 8-stupňovou prevodovkou.

Kia Stinger je dôkazom, že ľudia nemajú vkus. Napriek tomu dostal model vďaka faceliftu ešte jednu šancu

**Kia uverejnila prvé zábery vylepšeného modelu Stinger a odhalila modernizovaný dizajn vysokovýkonného športového fastbacku.** Napriek tomu, že internetoví diskutéri neustále snívajú o pekných autách so silnými motormi, prítomnosť tohto modelu v ponuke značky takmer všetci odignorovali. V realite totiž dávajú zákazníci prednosť crossoverom alebo SUV, za ktoré sú ochotní častokrát zaplatiť ešte vyššie sumy. Pekným šoférskym autám... Prečítať celé








Pokračujte na ďalší príspevok »