Toyota náhle prekvapila novým dizajnom značky aj samotným logom

Nový vizuálny dizajn dáva zákazníkom prístup do digitálnej éry, kde je mobilita na prvom mieste. Plošné zavádzanie v Európe sa spustí tento týždeň uvedením nového modelu Yaris.
Vydané  Text: 

Toyota predstavuje v Európe nový dizajn svojej značky s prepracovanou verziou loga a typografie. To signalizuje vstup spoločnosti Toyota do novej éry, keď sa z výrobcu automobilov stáva spoločnosť na poli mobility. Nový dizajnový jazyk sa vyznačuje dokonalou plynulosťou vo všetkých aspektoch po digitálnej aj fyzickej stránke a vznikol v súvislosti s doposiaľ najrozmanitejšou základňou zákazníkov, ktorí k značke prichádzajú kvôli rastúcej ponuke produktov a služieb v oblasti mobility. Hlavnou témou novej vizuálnej identity je zjednodušenie, vychádzajúce zo štyroch kľúčových princípov: vizionárske myslenie, pripravenosť na technológie, prémiovejší pocit a mimoriadna konzistentnosť medzi všetkými podriadenými značkami. Nové logo značky Toyota používa emblém s jednoduchým 2D dizajnom bez slovnej ochrannej známky Toyota, keďže samotný emblém je v Európe veľmi dobre známy. Z dizajnu vyžaruje jednoduchosť, transparentnosť a modernosť. Je dokonale prispôsobený pre digitálny priestor, ale rovnako efektívny aj vo fyzickej podobe. Nové logo sa bude uplatňovať vo všetkých komunikačných kanáloch, pričom na vozidlách sa bude naďalej používať súčasné logo. Aktuálne nápisy u predajcov sa zachovajú a budú prehodnotené v kontexte stratégie siete Toyota 2025. Nová vizuálna identita prináša novú na mieru vytvorenú typografiu, Toyota Type, ktorá je vhodná pre online aj offline prostredie a podporuje otvorené a pútavé vzťahy so zákazníkmi. V kontexte rozširovania online predaja spoločnosti v Európe to predstavuje krok vpred z hľadiska digitálnej pripravenosti.
Nový logotyp zároveň prináša viac prehľadnosti a jednotnosti v rôznych oblastiach podnikania spoločnosti Toyota **vrátane zmien v názvoch** – v súvislosti s rozširovaním podnikania a rastom pripojených služieb a nových produktov mobility sa Toyota Insurance Management (Riadenie poistenia Toyota) teraz premenúva na Toyota Insurance Services* (Poisťovacie služby Toyota). V oblasti jazdených vozidiel sa Toyota Plus teraz mení na Toyota Approved Used (Jazdené vozidlá Toyota). „Pri vývoji vizuálu novej značky sme sa zameriavali na ideu ,zajtrajška‘. Chceli sme zákazníkom poskytnúť ešte lepšie možnosti pripojenia, aby dokázali držať krok s rýchlym rozširovaním spoločnosti Toyota v oblasti elektrifikácie vozidiel, služieb mobility a online predaja. Zmenilo sa zameranie dizajnu, s cieľom lepšie osloviť zákazníkov v najrôznejších oblastiach, čo môžu prvýkrát zažiť pri uvedení nového modelu Yaris Hybrid, úplne novej 4. generácie nášho inovatívneho mestského auta.“ Didier Gambart, viceprezident pre predaj, marketing a zákaznícke skúsenosti, TME.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.