Aktuality

Lamborghini s výkonom 4 000 koní je realitou. Má dva V12 a pláva na vode

V posledný júnový deň sa motoristický a vodácky svet zoznámil s novým produktom. Volá sa Tecnomar for Lamborghini 63 a jedná sa o výkonnú loď s dizajnom Lamborhini, ktorá prekvapuje nielen vzhľadom, ale aj technickými údajmi o pohone.

O rýchlu plavbu na hladine vody sa starajú dva motory MAN V12 s maximálnym výkonom dvetisíc konských síl, teda približne 1 490 kW. Dovedna štyritisíc koní je schopných potlačiť 24 ton vážiacu loď do rýchlosti až 60 uzlov, čo je ekvivalent 111 km/h. Pre nás, motoristov, je údaj o hmotnosti 24 ton prekvapujúci, lenže táto jachta je s uvedenou váhou zaradená do kategórie „ultra-lightweight“, teda ultraľahkých. Vďačí za to moderným materiálom s použitým karbónovým vláknom.

Číslo 63 v názve jachty nie je odkazom na motorizáciu, ako býva zvykom v automobilovom priemysle. Označuje dĺžku lode 63 stôp, teda 19,2 metra.

Výrobca jachty, The Italian Sea Group, pri jej výrobe spolupracovalo priamo s Lamborghini a inšpiráciou sa mali stať koncepčný Terzo Millennio a hybridný superšport Sián FKP 37. Ten akceleruje z nuly na rýchlosť 100 km/h už za 2,8 sekundy a ručička tachometra sa zastaví až pri rýchlosti 350 km/h. Znie to veľmi pôsobivo, ale vaše obočie sa dvihne až po tom, ako zistíte, že pohonným srdcom tohto hyperšportu je dvanásťvalec bez turba podporovaný iba 25 kW elektromotorom. Maximálny výkon dvanásťvalca predstavuje až 577 kW (785 k) pri 8 500 ot./min, pričom spoločne s elektromotorom celý pohonný systém dosahuje max. výkon 602 kW (819 k).

Prvé kusy budú v predaji budúci rok.

Prečítajte si aj:


Elektrický Aventador? Zabudnite! Povedal zástupca Lamborghini pri predstavení Siánu

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie